تبلیغات
شما

آثار مخرب جداسازی دانش آموزان تیز هوش چیست؟

آثار مخرب جداسازی دانش آموزان تیز هوش چیست؟

باید دانست که وجود تنوع در دانش آموزان باعث رشد بهتر آنها می‌شود. طبقه بندی دانش آموزان بر اساس توانایی و استعداد آنها می‌تواند آثار مخربی برای هر دو گروه با استعداد و بی استعداد به همراه داشته باشد. در اینجا می‌خواهیم بدانیم آثار مخرب جداسازی دانش آموزان تیز هوش چیست؟ دانش آموزی که به هر دلیلی به عنوان یک دانش آموز عادی شناخته شده است، ممکن است از سوی معلم در معرض انتظاراتی نا به جا قرار گیرد و آسیب ببیند. آموزش و پرورش باید برای طراحی کتاب‌ها هر دو دسته دانش آموز را در نظر بگیرد تا همه دانش آموزان بر طبق یک اصول کلی به جلو بروند. اگر دانش آموز شما کمی دیرتر از بقیه دانش آموزان حرکت می‌کند می‌توانید برای او معلم خصوصی بگیرید تا در کمترین زمان ممکن به بهترین‌ها تبدیل شود.

یب

جدا سازی دانش آموزان در یک امتحان

در یک تحقیق، تعداد 1020 نفر از دانش آموزان را در دو برنامه مختلف شرکت دادند. یکی در کلاس هایی با استعداد درخشان و یکی در کلاس هایی با استعداد‌های متفاوت و سپس بر روی آنها مطالعه کردند و دریافتند که دانش آموزان که در کلاس‌ها با استعدادهای درخشان هستند شانس خود را در مقایسه با هم کلاسی‌های خود کم ارزیابی می‌کنند و این باور غلط باعث افزایش اضطراب در آنها می‌شود. یکی از دلایلی که نباید دانش آموزان با استعداد برتر را جدا نمود این است که چالش زیادی در بین دانش آموزان ایجاد شده و این موجب خستگی دانش آموز و شاید دل زدگی او نسبت به درس شود.

 

برابری و عدالت آموزشی

آنچه بهترین و عاقل‌ترین والدین می‌خواهند برابری و عدالت آموزشی است. هر پیشنهاد دیگری کوته بینانه و غیر جذاب است. آموزش و پرورش نیز بهتر است به جای تلاش برای شناسایی دانش آموزان برتر به دنبال استعداد یابی و روشن کردن نقاط قوت همه دانش آموزان باشد و در راستای آثار مخرب جداسازی دانش آموزان تیز هوش کارهای لازم را انجام دهد. در این راستا برنامه‌های آموزشی زیادی طراحی کند تا هر دانش آموز در هر زمینه ای که استعداد دارد، بتواند آن را شکوفا سازد. همه چه دانش آموزان تیزهوش و چه دانش آموزان عادی، در زمینه ای استعداد دارند و این وظیفه والدین است که در کنار مدرسه استعداد دانش آموز خود را شناسایی کنند و در جهت رشد استعداد به او کمک کنند.

 

شکوفایی استعداد

یکی از کارهایی که والدین چه برای دانش آموز کم استعداد یا دانش آموز با استعداد درخشان می‌توانند انجام دهند تا منجر به شکوفایی هر چه بیشتر استعداد دانش آموز شود و او را به درجات بالایی از موفقیت برساند گرفتن معلم خصوصی با تجربه است. معلمین بهترین گزینه برای شکوفایی استعداد دانش آموزانند. سایت بلدیاب بهترین و با تجربه‌ترین معلم‌ها را در تمام نقاط کشور در اختیار شما قرار می‌دهد تا شما فقط با مراجعه به این سایت و ثبت نام در آن بهترین‌ها را در کنار دانش آموز خود داشته باشید.

 

تشخیص دانش آموزان تیزهوش

بارها دانش آموزانی را دیده ایم که خانواده هایشان آنها را تیزهوش می‌دانستند ولی در واقع این طور نبوده یا بر عکس دانش آموزانی که کم هوش نامیده شدند اما شاید در زمینه ای خاص بسیار باهوش بودند ولی در مسیر درست حرکت نکردند. در واقع یکی از آثار مخرب جدا سازی دانش آموزان تیزهوش این است که به بقیه دانش آموزان باورغلط داده می‌شود و این دانش آموزان فکر می‌کنند هیچ استعدادی ندارند.

 

آیا آی کیو همان هوش است

اگر تعریف ما از تیز هوش بودن به معنی آی کیو باشد که توسط آزمون‌های ورودی ناقص مدارس تیزهوش گرفته می‌شود، باید به این نتیجه برسیم که بقیه دانش آموزان هوش متوسطی دارند ولی باید این را دانست که همین طور که معدل بیست دانش آموزان نشانه تیز هوش بودن آنها نیست و شاید از تلاش خیلی زیاد حاصل شده، آزمون‌های ورودی تیز هوشان هم معیار خوبی برای تیزهوش بودن دانش آموزان نیست.

 

موفقیت دانش آموزان با هر استعدادی

یک اصل در علم موفقیت وجود دارد و آن این است که افراد موفق از تجربیات افراد موفق دیگر استفاده کرده اند تا به موفقیت رسیده اند. بنابراین دانش آموز شما باید در کنار افراد موفق مانند دبیران و معلمان موفق قرار گیرد تا استعداد خود را بیابد و بتواند به موفقیت‌های بزرگ دست یابد. این بهترین راه برای رسیدن یک دانش آموز عادی یا دانش آموز تیز هوش به موفقیت است. سایت بلدیاب به شما کمک می‌کند تا در دانش آموز شما در کنار بهترین و با تجربه‌ترین اسا تید قرار گیرد و استعداد خود را بشناسد و قدم در راه موفقیت گذارد. فقط کافی است شما به در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا از باتجربه‌ترین معلمین کنار فرزندتان لذت ببرید.

 

اقدامات مدرسه در قبال دانش آموزان تیزهوش

برای آنکه آثار مخرب جدا سازی دانش آموزان تیزهوش را از بین ببریم باید در مدرسه یک سیستم برای گزینش استعداد دانش آموزان و همچنین دانش آموزان تیزهوش قرار دهد تا برابری و عدالت آموزشی برقرار شود و به استعداد‌های مختلف دانش آموزان پی ببرد. مدرسه در راستای شکوفایی استعداد‌ها باید هزینه هایی را در نظر بگیرد و به دانش آموزان با استعداد کمک کند تا در این مورد دچار مشکل نشوند.

 

تدریس خصوصی

اگر واقعا به دنبال کشف و یا پرورش استعداد دانش آموز خود هستید بهترین روش گرفتن معلم خصوصی است تا دانش آموز در کنار یک معلم با تجربه که به همه اصول مسلط است و می‌تواند مانند یک راهنما به او کمک کند باشد تا به نتیجه دلخواه خود دست یابد. اگر فرزند شما دانش آموز عادی یا تیز هوش باشد شما می‌توانید با گرفتن معلم خصوصی برای فرزندتان آینده او را تضمین کنید و بعد از اینکه قدمی مثبت در پیشرفت فرزند خود برداشته اید لذت می‌برید. پس همین حالا اقدام کنید و به سایت بلدیاب مراجعه کرده و بهترین و با تجربه‌ترین معلم‌ها را در هر زمینه ای چه تحصیلی، چه هنری برای فرزند خود انتخاب کنید و آینده ای درخشان را برای او رغم بزنید. کافی است فرم معلم خصوصی را پر کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

 

آموزشگاه خصوصی

اگر معلم خصوصی هستید و یا آموزشگاه دارید می‌توانید با ثبت نام در سایت بلدیاب که یکی از کاربر پسندترین سایت‌ها است معرفی کنید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    15:13       1399/02/21
  • تعداد بازدید :
    667
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آثار مخرب جداسازی دانش آموزان تیز هوش

دانش آموزان عادی

برابری و عدالت آموزشی


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.