تبلیغات
شما

تاثیر رفتار معلم بر روند یادگیری دانش آموزان

تاثیر رفتار معلم بر روند یادگیری دانش آموزان

تاثیر رفتار معلم بر روند یادگیری دانش آموزان بسیار چگونه است؟ یکی از هدف‌های تعلیم و تربیت یادگیری است. یادگیری یعنی تغییر رفتار چه ظاهری و چه درونی. لازمه ای این تغییر، نفوذ در دانش آموزان و تاثیر پذیری آنها از معلم خویش است. پس انتخاب معلم بسیار مهم است و والدین باید به این موضوع توجه داشته باشند که معلم فرزندانشان را به درستی انتخاب کنند. در واقع می‌توان گفت معلم نقش بسزایی در تربیت دانش آموزان دارد. والدین باید متوجه این نقش در زندگی فرزندانشان باشند و نهایت دقت را در انتخاب معلم داشته باشند. آموزش و پرورش باید در آموزش معلمین کوتاهی نکند و مرتب در حال آموزش دادن آنها باشد.

 

معلم یک نقش مهم

دانش آموزان به دلیل نفوذ کلام معلم، تاثیرات زیادی از او می‌گیرند. معلم با نفوذ کلام خود می‌تواند بازی گوش‌ترین دانش آموزان را راهنمایی کند و به کامیابی و موفقیت برساند. با توجه به نفوذ و ارتباط معلم با دانش آموزان، معلم باید خود را در سه حوزه قویت کند. اول اخلاقی و تربیتی، دوم علم و دانش، سوم مهارت‌های تدریس. معلمان اثر بخش دارای این ویژگی‌ها هستند. هر کدام از این موارد با موفقیت دانش آموزان رابطه مستقیم دارد. کلا در مورد هر کدام توضیحاتی خواهیم داد.

 

اخلاق ورفتار

تقویت اخلاق برای نفوذ و تاثیرگذاری بسیار مهم است. به تعدادی از کارهایی که می‌توان در این زمینه انجام داد اشاره می‌کنیم.

 

احترام به دانش آموز

احترام به شخصیت دانش آموز مهمترین گزینه برای نفوذ در اوست. هر رفتاری که معلم انجام دهد مورد توجه دانش آموز قرار می‌گیرد و اگر در این میان احترام دانش آموز نادیده گرفته شود باعث تنفر دانش آموز از معلم می‌گردد.

خوشرویی: رفتار معلم در کلاس بسیار مهم است و گشاده رویی باعث یکی از راه‌های نفوذ در دانش آموزان است.

 

برقراری عدالت

رعایت عدالت در بین دانش آموزان بسیار مهم است. ایجاد تفاوت رفتار در بین دانش آموزان باعث ایجاد بدبینی در بین دانش آموزان می‌شود و همین عامل موجب از بین رفتن نفود معلم می‌شود.

تااثیر رفتار معلم

علم ودانش

معلم در هنگام بیان مطالب باید تسلط کافی داشته باشد و تمام جوانب درس را برای دانش آموزان بررسی کند. اگر غیر از این باشد معلم در ذهن دانش آموزان بی سواد جلوه می‌کند و این باعث می‌شود که نفود کلام خود را از دست بدهد. در سایت بلدیاب شما می‌توانید اساتیدی در کنار خود داشته باشید که به همه جوانب درس مسلط بوده و در تدریس سابقه زیادی دارد.

 

مهارت‌های تدریس

معلمان اثر بخش کسانی هستند که در کنار تدریس توانایی اداره کلاس را داشته باشد. آزادی دادن بیش از اندازه به دانش آموزان باعث می‌شود دانش آموزان معلم را فردی ناتوان بدانند و این موجب کاهش نفوذ پذیری معلم می‌شود. حفظ خونسردی و آرامش بزرگترین عامل مثبت برای یک معلم در برابر دانش آموزان است. استفاده نابجا از شیوه‌های تشویق و تنبیه، باعث ایجاد دلخوری میان دانش آموز و معلم می‌شود و دانش آموزان معلم را فردی بی انصاف می‌پندارند و همین موضوع باعث می‌شود ارتباط معلم و دانش آموز از خراب شود.

 

تاثیر رفتار معلم بر روند یادگیری دانش آموزان

در کل معلم باید به مهارت‌های قبل از تدریس و ضمن تدریس و بعد از تدریس آشنا باشد. معلم باید هر مهارت را در جای خود به کار ببرد تا تاثیر گذار باشد.با توجه به تاثیر گذاری معلم بر روی دانش آموز بهتر است دانش آموز در هر مرحه ای معلم خصوصی در کنار خود داشته باشد تا هم از لحاظ درسی و هم از لحاظ اخلاقی پیشرفت کند. سایت بلدیاب بهترین اساتید خصوصی را به شما معرفی می‌کند.

 

تدریس خصوصی

برای انتخاب یک معلم خوب که دارای مهارت لازم باشد و بتواند با نفوذ کلام دانش آموز شما را راهنمایی کند و هم عامل پیشرفت دانش آموز شما در درس و هم زندگی باشد باید به سایت بلدیاب مراجعه کنید تا بهترین و کار آمدترین و باتجربه‌ترین و با مهارت‌ترین اساتید را برای دانش آموز خود داشته باشید. فرقی نمی‌کند در چه رشته ای فعالیت دارید با پر کردن فرم معلم خصوصی کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس می‌گیرند.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:09       1399/01/30
  • تعداد بازدید :
    1759
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ارتباط معلم با دانش آموزان

معلمان اثر بخش

تاثیر رفتار معلم بر روند یاد گیری دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.