تبلیغات
شما

معلم‌ها با دانش آموزان کم رو چه کنند؟

معلم‌ها با دانش آموزان کم رو چه کنند؟

معلم‌ها با دانش آموزان کم رو چه کنند؟ بیشتر معلمان در مدارس، با دانش آموزانی برخورد داشتند که رفتار متفاوتی از دیگر همکلاسیان خود داشتند. یکی از این رفتارها کم رویی و گوشه گیری دانش آموزان است. روانشناسان کم رویی را نوعی ناسازگاری می‌دانند. آموزش و پرورش باید برنامه هایی برای دانش آموزان در مدارس قرار دهد تا دانش آموزان به تنهایی بتوانند برنامه اجرا کرده و در اجتماع بزرگتری از خانواده وارد شوند. معلم در این مورد نقش زیادی را ایفا می‌کند.

 

تعریف کم رویی

کوششی که دانش آموز برای خودداری از ارتباط با دیگران انجام می‌دهد. دانش آموز کمرو از برقرار کردن ارتباط با معلم و دانش آموزان دیگر و شرکت در برنامه‌های اجتماعی خودداری کرده و موقعیت هایی مانند ترس یا دستپاچگی دارد. این دانش آموزان معمولا دوستی ندارند و بسیار وابسته به کسی هستند و در کل از اینکه در کنار دوستان یا هم سن‌های خود هستند لذت نمی‌برند.

 

دانش آموزان کم رو چه ویژگی هایی دارند

رفتار گوشه گیری دارند و متاسفانه در مدرسه رفتارهای مشکل ساز ندارند و بیشتر به عنوان دانش آموز مودب شناخته می‌شوند و بیشتر به صورتی است که شناخت آنان دیر اتفاق می‌افتد و درمان آنان سخت‌تر می‌شود. بهترین راه حل برای این که دانش آموزان از گوشه گیری و انزوا خارج شوند گرفتن معلم خصوصی برای آنان است. این دانش آموزان اگر برای هر درس یک معلم خصوصی داشته باشند ضمن آنکه پایه تحصیلی آنان قوی می‌شود، روابط آنان در گذر زمان قوی شده و کم کم آثار گوشه گیری از آنان دور می‌شود. با این کار استعدادهای دانش آموزان نیز شکوفا می‌شود. سایت بلدیاب به شما کمک می‌کند تا بهترین اساتید را برای دانش آموزان خود داشته باشید.

 

بعضی دیگر از ویژگی‌های دانش آموزان کم رو

این دانش آموزان حتی وقتی کسی دست به سمتشان دراز می‌کند حاضر نیستند دست او را بگیرند و بفشارند. بعضی از آنها حتی از اجازه گرفتن برای دست شویی نیز از معلم خود نیز می‌ترسند، فکر می‌کنند شاید معلم به او اجازه ندهد. این دانش آموزان گاهی در حرف زدن نیز دچار دشواری می‌شوند. آنها می‌ترسند شاید نتوانند منظور خود را برسانند. در واقع اعتماد به نفس ندارد و خود را برای زندگی ضعیف می‌بینند. این وظیفه والدین است که به دانش آموز خود کمک کنند. یکی از کارهایی که می‌توان برای این دانش آموزان انجام داد گرفتن معلم خصوصی است این دانش آموزان با یک همراه خوب می‌توانند اعتماد به نفس خود را به دست آورند و به بهترین‌ها دست یابند پس والدین نباید کم کاری کنند.

 

چگونه مشکل دانش آموزان را بشناسیم

در بعضی مواقع گفته می‌شود که کم رویی، نوعی بیماری خانوادگی است. اما این گفته حقیقت ندارد.مثل این است که بگوییم استعداد دانش آموزان نوعی استعداد خانوادگی است. کم رویی در واقع نوعی نقص است و ارثی نیست. شاید محیط بر روی این موضوع اثر داشته باشد. مثلا محرومیت از محبت ، نقص عضو، تحقیر شدن و ... که منجر به گوشه گیری و کم رویی دانش آموز می‌شود و همین طور که عوامل محیطی منجر به ایجاد مشکل کم رویی می‌شود همین عوامل بیرونی می‌تواند آن را از بین ببرد کافی است شروع کنیم تا نتایج را ببینیم.

دانش آموزان کم رو

چند راه کار برای معلمان

یکی از دلایل کم رویی دانش آموزان شاید این باشد که در پایه‌های درسی بسیار ضعیف هستند و خود را در گوشه ای پنهان می‌کنند تا معلم آنها را نبیند. پس باید سعی کنیم تا دانش آموز خود را قوی کنیم. برای این کار می‌توان معلم خصوصی برای دانش آموز خود داشته باشیم. معلم خصوصی هم کمک می‌کند تا کم رویی دانش آموز شما جبران شود و هم ضعف تحصیلی او برطرف گردد و این موضوع دانش آموز را قوی می‌کند تا در کلاس پر هیاهو و حاضر جواب شود.

 

قصه گویی

سعی کنید علت کم رویی دانش آموزان را پیدا کنید. با اجرای نمایش و دادن نقش به دانش آموزان و یا برنامه هایی مانند قصه گویی می‌توان به راحتی دانش آموزان را تشخیص داد.

 

اعتماد دانش آموزان

اعتماد دانش آموز را جلب کنید و با آنها رابطه خوبی داشته باشید. او را در نقش معلم قرار دهید. او را برای انجام بعضی از کارها با دانش آموزان دیگر همراه کنید.

 

مسئولیت دادن به دانش آموزان

به دانش آموزان کم رو مسئولیت دهید. مثلا در انتقال پیام‌ها به مسئولان مدرسه کمک کند. یا مسئولیت اجرا کردن و صدا زدن در فعالیت‌های خاص به عهده او باشد. این گزینه‌ها می‌تواند جواب سوال که  معلمان با دانش آموزان کم رو چه کنند؟ باشد. باید به دانش آموزان مسئولیت بدهند. این بهترین راه برای دانش آموزان کم رو  است تا در اجتماع قرار گیرند.

 

نقش معلم

در واقع می‌توان گفت معلم بیشترین نقش را در زندگی و آینده یک دانش آموز کم رو می‌تواند داشته باشد. نزدیکی معلم و دانش آموز بسیار مهم است. معلم می‌تواند مسیر زندگی را برای او عوض کند. والدین باید دقت کنند که معلم دانش آموز خود را صحیح انتخاب کنند. چون ممکن است آینده فرزند خود را با این انتخاب عوض کنند. استعداد دانش آموزان با یک معلم خوب پرورش میابد و این نکته هیچ گاه نباید فراموش شود. سایت بلدیاب بهترین و با تجربه‌ترین اساتید را در اختیار شما قرار میدهد، تا بدون نگرانی بهترین معلم را برای فرزندانتان انتخاب کنید.

 

تدریس خصوصی

بهترین راه حل برای دانش آموزان کم رو  چیست؟ شاید خیلی از والدین به دنبال همین هستند و نمی‌دانند چه کنند. بهترین راه حل معلم خصوصی است. دانش آموزان کم رو با معلم خصوصی می‌توانند گام به گام پیش روند و هر روز موفقیت را تجربه کنند. شاید شما بپرسید معلمان با دانش آموزان کم رو چه کنند؟ چون معلم بهترین دوست و همراه است که می‌تواند اعتماد به نفس ببخشد و دانش آموز را به بهترین‌ها تبدیل کند. پس درنگ نکنید با مراجعه به سایت بلدیاب و انتخاب بهترین اساتید از همین امروز شروع کنید.

 

سرمایه خود را از دست ندهید

چون مهم‌ترین سرمایه زمان است. آن را از دست ندهید. با مراجعه به سایت بلدیاب بهترین اساتید را در کنار خود داشت باشید. نزدیکی معلم و دانش آموز در کلاس خصوصی خیلی بیشتر از کلاس‌های چندین نفره است. پس هر چه زودتر اقدام کنید و کافی است فرم معلم خصوصی را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان تیم بلدیاب باشید.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب  

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:59       1399/01/27
  • تعداد بازدید :
    544
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دانش آموزان کم رو

نزدیکی معلم و دانش آموز

استعداد‌های دانش آموزان

معلم‌ها با دانش آموران کم رو چه کنند


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.