تبلیغات
شما

چگونه دانش آموزان را فعال‌تر کنیم؟

چگونه دانش آموزان را فعال‌تر کنیم؟

چگونه دانش آموزان را فعال‌تر کنیم؟ در فضای آموزشی قرن حاضر سرعت، دقت، اطلاعات و فن آوری بسیار مهم است. اگر معلم بخواهد مانند روش‌های تدریس سنتی خشک و خشن باشد، امکان آزادی را از دانش آموزان می‌گیرد و دانش آموزان در یادگیری درس ناتوان می‌شوند. شاید در ظاهر درس را یاد بگیرند ولی مفاهیم را درک نمی‌کنند و عمق درس‌ها را یاد نمی‌گیرند. این باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در آینده خواهد شد. آموزش و پروش باید کلاس‌های برای طرز رفتار با دانش آموزان داشته باشد تا معلمان بدانند چگونه با دانش آموزان رفتار کنند.

 

دانش آموزان را از همان ابتدا جلب کنید

برای موفقیت دانش آموزان معلم باید کلاس فعال و شادی را ایجاد کند، تا دانش آموزان احساس خستگی نکنند و با علاقه و انگیزه در فعالیت‌های کلاس شرکت کنند و ذهنیتی که نسبت به معلم دارند زیبا باشد. معلم باید بیشتر به ویژگی‌های فردی دانش آموزان توجه کند و با توجه به فعالیت‌های جسمی و فضای آموزشی، آزمون طراحی کند، در بعضی کلاس‌ها شاید دانش آموزان پایه‌ی تحصیلی ضعیف‌تری دارند و نیاز به تدریس بیشتر نسبت به سایر دانش آموزان دارند.

 

ارتباط عاطفی معلم با دانش آموزان

یکی دیگر از موضوعاتی که معلم باید به آن توجه کند این است که با دانش آموزان ارتباط عاطفی و دوستانه برقرار کند تا بتواند نفوذ کلام داشته باشد. برای مثال می‌تواند که هر درسی را با چیزی کوتاه و جالب شروع کند و این گونه دانش آموزان را سرگرم کرده و نظر آنها را به درس جلب می‌کند. با این کار دانش آموز درس را به خوبی فرا می‌گیرد. تدریس خصوصی یکی از بهترین گزینه‌ها برای موفقیت دانش آموز می‌باشد زیرا معلم هر گونه برنامه ای که برای پیشرفت دانش آموز لازم است را به راحتی در اختیار آن قرار می‌دهد.

 

پرسش از دانش آموزان

یکی از راه‌های موثر برای یک معلم که می‌تواند باعث تلاش بیشتر دانش آموزان شود پرسیدن و تشویق به پرسش کردن است. میتوان پرسش عمومی مطرح کرد و یک چالش در کلاس به وجود آورد. درگیر کردن دانش آموزان از طریق پرسش به جلب توجه آنها کمک میکند. مخصوصا در زمانی که تدریس طولانی باشد.

 

تغییر می‌تواند دانش آموز را به فعالیت در آورد

معلم نباید فقط در یک قالب و برای مدت طولانی به یک صورت تدریس کند. بلکه باید چیزهای جدید را امتحان کند تا علاقه دانش آموزان را مورد امتحان قرار دهد و موجب موفقیت دانش آموزان گردد. معلم می‌تواند از روش هایی در تدریس خود استفاده کند که همه دانش آموزان را تشویق نماید، مانند فعالیت‌های کلاسی و کارهایی مثل فکر کردن، کارهای گروهی که باعث می‌شود دانش آموزان از همان ابتدا درباره یک مسئله به تنهایی فکر کنند و برای حل آن تلاش کنند، سپس با هم کلاسی خود مشورت کنند و یا با همه کلاس مسئله را به اشتراک بگذارند، و این گونه در راستای فعالیت بیشتر تشویق شوند.

 

فن آوری و تکنولوژی

شاید این سوال همیشه برای ما مطرح است که چگونه دنش آموزان را فعال‌تر کنیم؟ یک نکته مهم در تدریس این است که فن آوری و تکنولوژی در دست رس است و از این منابع در جهت پیشرفت دانش آموزان می‌توانیم استفاده کنیم. در واقع خیلی مهم است که ما از منابعی استفاده کنیم که باعث جذب دانش آموزان گردد و سبب شود آنها تلاش بیشتری کنند. سایت بلدیاب میتواند بهترین به روزترین مدرسین و آموزشگاه‌ها را به شما معرفی کند، تا با داشتن بهترین امکانات بتوانید به موفقیت برسید.

کودکان فعال

استفاده از وسایل کمک آموزشی

با بهره گیری از وسایل کمک آموزشی یا دست ساز، دانش آموزان و یا معلم میتوانیم کلاس فعال‌تری داشته باشیم. برای مثال شکل‌های هندسی در مفاهیم درس حجم آن را ملموس‌تر میکند و درک آن را بالا می‌برد. در واقع ایجاد فضای آموزشی مناسب کمک زیادی به یادگیری دانش آموزان میکند.

 

برگزاری مسابقات در میان دانش آموزان

برگزازی مسابقات در بین دانش آموزان باعث درگیر کردن فکر دانش آموزان شده و کار بسیار مفیدی است. این که میپرسیم چگونه دانش آموزان را فعال‌تر کنیم؟ این کار می‌تواند جنب وجوش دانش آموان بسیار کمک کند. معلم این کار را به صورت معما و یا پرسیدن چند سوال مطرح می‌کند و برای آن جوایزی در نظر می‌گیرد. این کار میتواند به صورت هفتگی باشد تا معلم با این طرح دانش آموزان را به جنب و جوش در بیاورد و دانش آموزان برای هر هفته تلاش بیشتری کنند.

 

معرفی دانش آموزان فعال در پایان هر هفته

معرفی دانش آموزان فعال و تلاش گر در پایان هر هفته باعث پیشرفت دانش آموزان می‌گردد. زیرا این کار باث رقابت بین دانش آموزان می‌شود. برای این کار می‌توان از جوایز خاصی که مورد علایق دانش آموزان است استفاده کرد، مثلا برگزاری اردوهای تفریحی و یا ورزشی، استفاده از کارت‌های تشویقی به طوری که مثلا به ازای هر 5 کارت دانش آموز یک جایزه یا یک نمره دریافت کند. اگر دوست دارید جز دانش آموزان موفق باشید میتوانید از تدریس خصوصی کمک بگیرید. سایت بلدیاب بهترین گزینه برای معرفی بهترین اساتید میباشد.

 

داشتن معلم خوب

در کل برای پیشرفت دانش آموزان باید معلمی خلاق باشد تا خلاقیت ایجاد کند. مثلا در کلاس پرسشگری ایجاد کند، پیش نیاز دانش آموزان را تشخیص دهد، تفاوت‌ها و مهارت‌های فردی دانش آموزان را بشناسد، بتواند ارتباط موثر و مفیدی با دانش آموزان داشته باشد و از وسایل کمکی استفاده کند تا مفاهیم برای دانش آموزان راحت‌تر شود. سایت بلدیاب بهترین گزینه برای داشتن معلمی با تجربه و به روز می‌باشد.

 

تدریس خصوصی

اگر به دنبال پیشرفت هستید، اگر دوست دارید موفقیت را تجربه کنید و هنوز دست به کار نشده اید از همین الان شروع کنید، و آن را به فردا نسپارید. چون موفقیت یعنی استفاده درست از زمان. پس همین الان سایت بلدیاب را باز کنید و در هر کجای کشور که هستید و در هر رشته ای که تحصیل میکنید از جمله رشته هایی موسیقی یا هنری و یا تحصیلی میتوانید بهترین اساتید و آموزشگاه‌ها را در کمترین زمان در اختیار داشته باشید. فقط کافی است سایت بلدیاب را باز کنید و ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند. آیا شما مدرس هستید و یا آموزشگاه دارید؟ شما نیز میتوانید با مراجعه به سایت بلدیاب خودتان را به همه کابران سایت بلدیاب معرفی کنید. کافی است ثبت نام کنید تا در کمترین زمان با شما تماس گرفته شود.

لینک ثبت نام سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    17:01       1399/01/20
  • تعداد بازدید :
    504
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

چگونه دانش آموزان را فعال‌تر کنیم

فضای آموزشی

موفقیت دانش آموزان

دانش آموز موفق


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.