تبلیغات
شما

چگونه به دانش آموزان بد قلق درس بدهیم ؟

چگونه به دانش آموزان بد قلق درس بدهیم ؟

چگونه به دانش آموز بد قلق درس بدهیم؟ هر معلمی ممکن است در دوران تدریس خود با دانش آموزان بدقلق برخورد کرده باشد. چیزی که معلمان را اذیت می‌کند، بی ادبی این دانش آموزان و عدم فعالیت دانش آموزان است. چون به نظر میرسد این دانش آموزان قابل کنترل نیستند. در سال‌های گذشته این دانش آموزان تنبیه بدنی می‌شدند ولی اکنون آموزش و پرورش این کار ممنوع کرده و روش‌های دیگری را برای کنترل دانش آموزان ارائه داده است. اکثر دانش آموزان بدقلق به علت بلد نبودن درس ایجاد سر و صدا می‌کنند و میخواهند نظم کلاس را به هم بریزند. ذهن ناامید و بسته در دانش آموزان نیز باعث خشونت و بد قلقی میشود. در اینجا بعضی دیگر از دلایل و راهای آن را بیان می‌کنیم.

 

رفتار معلم

اگر معلم از نظر روانی تحت فشار باشد و نتواند رفتار و گفتار خود را کنترل کند، بهتر است قبل از انجام هر کاری در رابطه با دانش آموز، ابتدا رفتارهای خود را کنترل کند. طبق تحقیقات انجام شده اگر مربیان بتوانند رفتارهای خود را کنترل کنند، فرمان برداری دانش آموزان بسیار زیاد خواهد شد و بسیاری از مشکلات حل می‌شود. نباید معلم راجع به دانش آموز خود فکر منفی داشته باشد. مثلا بگوید دانش آموز این کار را کرده تا حرص من را در بیاورد. چنین افکاری موجب ایجاد فکر بد و احساس بد نسبت به آن دانش آموز میشود و اثرات منفی را به طور قطع به همراه دارد.

 

اجتناب از دستوری بودن

معلم باید ازدستور دادن‌های مبهم و تکراری پرهیز کند. به جای آن که به دانش آموز بگوید منظم باش، راحت و شفاف به او بگویید باید چه کاری انجام دهد. به جای بحث کردن در کمال آرامش ولی محکم به دانش آموز رفتارش را گوش زد کند و این را به او بفهماند که اگر دست از این کار بر ندارد چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

مشارکت دانش آموزان

معلم می‌تواند با مشورت خود دانش آموزان فهرستی از قوانین کلاس تهیه کند و سپس نوع محرومیت برای انجام ندادنشان را نیز مشخص کند و با قاطعیت اجرا کند. این گونه ازعدم فعالیت دانش آموزان جلوگیری میکند. خوداری مدرسه نیزاز به کاربردن روش‌های غلط برای تنبیه دانش آموزان و ایجاد صمیمیت بیشتر بین دانش آموز و معلم نیز باعث ایجاد رفتار مناسب در دانش آموز می‌گردد.

 

دوران بلوغ

در دوران بلوغ که خیلی حساس است و بحران روحی و عاطفی نوجوان را در بر میگیرد، بهترین راه حل سازگاری است. ذهن بسته و ناامید دانش آموزان باعث خشونت در آنها می‌گردد. نادیده گرفتن بعضی از رفتارها و گذشت و ایجاد آرامش باعث جلوگیری از خشنونت شده و از پرخاشگری جلوگیری می‌کند. راهنمایی و مشاوره دانش آموز درباره‌ی عواقب خشنونت به کاهش رفتارهایی که باعث خشونت میشود می‌انجامد. عدم فعالیت دانش آموزان نیز موجب خشونت آنان میگردد. تدریس درست و فراهم کردن فعالیت‌های موثر در خانه و مدرسه به تخلیه انرژی جسمی و روحی او کمک کرده و در کاهش خشونت تاثیر به سزایی دارد.

دانش آموزان بد قلق

مقایسه دانش آموز

بهتر است از مقایسه کردن و تحقیر کردن دانش آموز به طور جدی خوداری کنید. زیرا باعث کاهش اعتماد به نفس و عدم باور دانش آموز نسبت به خود میشود و این مسئله ممکن است، دهن ناامید وبسته در دانش آموز ایجاد کند و حتی در طول زندگی نیز به دانش آموز ضربه بزند. بنابراین باید خیلی در رفتارمان دقیق باشیم و اصلا تحقیر و تنبیه بدنی بپرهیزیم و در صورت نیاز به محروم سازی‌های کوتاه مدت اکتفا کنیم.

 

برای دانش آموزان وقت بگذارید

خوب است برای برای مشکلات و مسائل دانش آموزان وقت بگذاریم و روش‌های آرام شدن را به آنها آموزش دهیم مثل مثبت حرف زدن. کلا یکی از دلایل این که دانش آموزان ناراحت و عصبانی هستند این است که نمی‌توانند احساسات خود را به درستی بیان کنند و ما باید با آرامش با آنها صحبت کنیم و از احساسات آنها با خبر شویم. چون بیشتر ناسازگاری دانش آموزان بد قلق به دلیل نا آشنایی مربیان و والدین با مهارت‌های زندگی است مهارت هایی مانند گوش دادن، حل مسئله و دیگر مهارت‌ها زندگی، که باید آنها را بیاموزیم تا به دانش آموزان هم آموزش دهیم.

 

تدریس خصوصی

یکی از راهای بسیار موثر در دانش آموزان بد قلق گرفتن معلم خصوصی است. زیرا ضمن اینکه معلم تاثیر به سزایی دردانش آموز دارد میتواند از نظر درسی دانش آموز را قوی کرده تا او بتواند اعتماد به نفس بالایی داشته باشد. عدم فعالیت دانش آموزان بیشتر به دلیل تنها درس خواندن است که در نهایت منجر به بد قلقی میگردد. داشتن معلم خصوصی باعث کاهش خشونت در دانش آموزان می‌شود و همچنین معلم خصوصی می‌تواند با راهکارهای متفاوت با دانش آموز رفتار کند تا او را به سطح خوبی برساند.

 

  • معلم خصوصی

حال این سوال پیش می‌آید که معلم خصوصی را از کجا پیدا کنیم؟ جواب آن خیلی ساده است سایت بلدیاب بهترین اساتید را در هر کجای ایران در هر رشته تحصیلی و هنری که شما نیاز دارید و در کمترین زمان به شما معرفی میکند. کافی است به سایت بلدیاب مراجعه کنید و ثبت نام کنید تا کارشناسان تیم بلدیاب با شما تماس بگیرند.

لینک ثبت نام بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:59       1399/01/18
  • تعداد بازدید :
    1060
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

دانش آموزان بد قلق

عدم فعالیت دانش آموزان

ذهن ناامید و بسته در دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.