تبلیغات
شما

مقایسه تدریس در کشورهای مختلف

مقایسه تدریس در کشورهای مختلف

مقایسه تدریس در کشورهای مختلف متوجه می‌شویم که دارندگی نظام آموزشی برازنده‌ی معلمان است. نکته هایی ساده اما عمیق در سیستم آموزشی در کشورهای مختلف پنهان شده است که می‌تواند تمامی مشکلات آموزشی کشورمان را برای تمامی تفاوت‌ها و تنوع مدارس حل کند. تقصیر مسئولان ما نپدیرفتن سادگی و پایداری در برابر سنت‌ها ی قدیمی است که روش‌های تدریس هنوز تغییر نکرده است. در کشورهای دیگر گویی با هواپیما جا به جا می‌شوند و ما با خر والاغ. این کنایه ای بود از فاصله‌ی آموزش و پرورش کشورمان با آموزش و پروزش کشورهای مختلف از جمله آمریکا و ژاپن و آلمان است. اما امروزه با پیشرفت و قرار گرفتن سایتهای مختلف که بهترین اساتید را به دانش آموزان معرفی میکند، کمک زیادی به پیشرفت دانشآموزان کرده است. یکی از این سایتها، سایت بلدیاب است که با تجربهترین و به روز‌ترین اساتید را به کاربران خودمعرفی میکند.

 

مقایسه تدریس در کشورهای مختلف از جمله ایران، ژاپن، آمریکا و آلمان

کشورهایی در جهان وجود دارند که دارای رتبه‌های اول در زمینه تدریس هستند. مقایسه تدریس در کشورهای مختلف با مهارت‌های شناختی و پیشرفت تحصیلی  صورت گرفته است و شیوه‌های تدریس تغییر کرده است. اکنون می‌خواهیم از نحوه‌ی آموزش آنان مطلع شویم و از تجربیات و ایده‌های آنان استفاده کنیم. تا بتواتیم آنچه ما را از تمدن دور می‌کند رهایی یابیم.  

 

  • سالها است که در این کشورها به جز ایران کتابی منتشر نمی‌شود.

سیستم آموزشی در کشورهای مختلف به این گونه است که استفاده از تبلت و لب تاب برای دانش آموزان از جمله کارهایی است که این کشورها انجام داده اند که در یادگیری دانش آموزان خیلی موثر است. در صورتی که ما آوردن این وسایل در مدرسه را جرمی نبخشیدنی اعلام کرده و ضعف خود را این گونه می‌پوشانیم. اما آنان از تکنولوژی برای یادگیری دانش آموزان خود استفاده می‌کنند. در صورتی که ما دانش آموزان را از تکنولوژی محروم میکنیم. بنابراین دانش آموز آنان در خلوت هم می‌آموزد چگونه از تکنولوژی استفاده کند. در صورتی که دانش آموز ما به خاطر نهی شدن‌های پی در پی با هر ترفندی به دنبال گشت در دنیای مجازی است. چون نهی کردن همیشه نتیجه عکس می‌دهد. ما نیز باید برای آموزش دانش آموزان مان از تکنولوژی استفاده کنیم. سایت بلدیاب به ما کمک میکند تا بهترین اساتید و به روزترین آموزشگاه‌ها را برای یادگیری بهتر دانش آموزانمان در اختیار داشته باشیم. کافی است در سایت بلدیاب ثبت نام کنید تا دانش آموز شما نیز از تکنولوژی روز دنیا بهرمند شود.

 

  • معلمان هر چند ماه باید به روز شوند

معلمان در کشورهای دیگر موظفند که خود را با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی هماهنگ کنند و این در سیستم آموزشی کشورهای مختلف وجود دارد و شیوه‌های تدریس جدید را می‌آموزند. برای این کار حداقل هر سه ماه یکبار به دوره می‌روند تا از دانش آموزان خود که به صورت آنلاین کار می‌کنند عقب نمانند. اما کتاب‌های درسی ما ثقیل است و بین مفاهیم درسی هیچ منطقی وجود ندارد. کتاب هایی که سالهاست معلمان آن  را تدریس میکنند به گونه ای که دیگر آن‌ها را حفظ شده اند و هیچ تغییر و تحولی در آن نیست. کتاب هایی که برای آن هزینه‌های زیادی در سال پرداخت می‌شود و درخت‌های زیادی بابت چاپ این کتاب ها  صرف می‌شود. سایت بلدیاب به روزترین اساتید را در اختیار شما قرار میدهد تا دانش آموز شما بتوانند همراه با علم دنیا پیشرفت کند.

 

  • هر دانش آموز با توجه به ویژگی‌های خود آموزش می‌بیند

در مقایسه تدریس در کشورهای مختلف ما به وضعیت دانش آموزان نیز می‌پردازیم. دانش آموزان بر طبق وضیعیت تحصیلی خود و بر اساس ویژگی‌های شخصیتی آموزش می‌بینند و همه دانش آموزان با یک معیار سنجیده نمی‌شوند و امتحانات پایان ترم بی معناست. دانش آموزان دسته بندی شده و آنان که دیرتر فرا می‌گیرند در یک کلاس قرار داده می‌شوند تا بیشتر با آنها کار شود و همچنین علت آن بررسی و رفع گردد، در صورتی که ما تمام دانش آموزان را در کنار هم قرار داده و از همه یک نوع آزمون گرفته می‌شود که این عین بی عدالتی است.  

 

  • فرهنگ سازی انجام کار گروهی

در سیستم آموزشی کشور‌های مختلف یکی از شیوه‌های تدریس کار گروهی تشکیل میزگرد میباشد که یادگیری دانش آموزان خیلی موثر است و انجام کارهای گروهی و هم فکری را یاد میدهد و آنها را برای حضور در اجتماع آماده می‌کند. در صورتی که بسیاری از معلمان ما این کار را بیهوده تلقی کرده و از انجام آن خود داری می‌کنند در حالی که آموزش دانش آموزان به شکل گروهی هم باعث نتیجه بهتر شده و هم از زحمت معلم می‌کاهد.  

 

  • استفاده از وسایل هوشمند به جای وسایل سنتی در کلاس

آنان از تخته هوشمند لمسی به جای تخته سیاه و سبز و سفید وایت برد استفاده می‌کنند. آموزش در این کشورها هوشمند و مدرن است و یادگیری دانش آموزان را نیز تحت تاثیر انجام می‌دهد. اما ما هنوز در بسیاری از مدارس خود هنوز از گچ‌های غیر استاندارد و مضر استفاده می‌کنیم. معلمان در این کشورها مرتب آموزش دیده و بر هوشمند سازی تدریس تسلط پیدا می‌کنند در صورتی که معلمان ما هنوز به صورت سنتی تدریس را ادامه می‌دهند. مقایسه تدریس در کشورهای مختلف در زمینه تکنولوژی جای بحث فراوان دارد.  

 

  • ساعت حضور معلم و دانش آموز در مدرسه یکسان نیست.

ساعت حضور دانش آموزان و معلمین یکی است ولی معلمین یک ساعت اضافه در مدرسه می‌مانند تا اگر کسی در یادگیری بحث آن روز مشکلی دارد در همان روز رفع اشکال نماید. اما در مدارس ما کمی از ساعت کلاس با دیر آمدن معلم می‌گذرد و شاید بارها برای پایان زنگ به ساعت خود نگاه کند یا به دلیل دو شیفته بودن مدرسه زنگ زود‌تر بخورد و ما این را فراموش کرده ایم که تمام این رفتارها وارد جامعه می‌شود زیرا  آموزش قلب هر جامعه است.  

 

  • تکالیف در مدرسه انجام می‌شود نه منزل

در سیستم آموزشی کشورهای مختلف معتقدند که تمام تکالیف باید در مدرسه انجام شود و یادگیری دانش آموزان در مدرسه تکمیل شود و در منزل چیزی به نام تکلیف نماند و اگر در کلاس زمان پاسخ گویی کافی نبود آن را در زمان خیلی محدود در منزل به پایان برسانند. ولی متاسفانه در کشور ما به اندازه ای تکلیف به دانش آموزان گفته می‌شود که حتی در بعضی مواقع والدین نیز درگیر می‌شوند و این موجب نفرت در دانش آموزان می‌گردد. فرار برخی از دانش آموزان به علت همین شیوه‌های تدریس است و ما باید روش خود را در این مورد تغییر دهیم.  

تدریس در کشورهای مختلف

  • کتاب خوانی یکی از وظایف دانش آموزان است

از دانش آموزان خواسته می‌شود که ساعتی از روز را به مطالعه بپردازند و کتاب هایی  که توسط آنان خوانده میشود توسط والدین ثبت شده و به معلم گزارش داده می‌شود. در بیشتر مواقع کتاب خوانده شده به صورت خلاصه در کلاس بازگو می‌شود و راجع به آن به بحث و گفت و گو می‌پر دازند. اما دانش آموران ما فقط کتب درسی آن هم برای گرفتن نمره قبولی را به صورت طوطی وار حفظ کرده و به سراغ کتاب دیگری نمی‌روند.  

 

تدریس در کشورمان باید به گونه ای تغییر کند

سیستم آموزشی کشورمان باید به ایجاد تغییرات قابل توجهی در شیوه‌های تدریس مدارس که در یاد گیری دانش آموزان موثر است و دیگر متناسب با فضای امروزه نیست و توانایی‌های ذهنی دانش آموزان را به چالش می‌کشد، تمرکز کند. تا اینکه بخواهیم ذهن دانش آموزان را با معلوماتی بی‌معنا پر کنیم، این از یک طرف و از طرف دیگر به برنامه‌هایی درسی نیاز داریم که بر اخلاق دانش آموزان تمرکز کند تا بتوانیم جامعه‌ای با دانش و احترام بسازیم تا بتوانیم جامعه ای با تکریم و تقدیر داشته باشیم. به خصوص در حال حاضر که جامعه از بسیاری از بحران‌ها گذشته است و هم چنین مردم به احترام گداشتن به نظم و قوانین و پیروی از آنها دعوت می‌شوند. لذا ما به این برنامه‌های درسی نیاز مبرم داریم تا دانش‌آموزان را تا دوره تحصیلی همراهی کند.

 

  • تدریس در ایران

به عنوان سوال پایانی باید گفت که، بهترین روش تدریس مناسب ایران چیست؟  همه چیز بستگی به شرایط ما دارد اما روش‌های تدریسی وجود دارد که کمترین بازدهی را به ما می‌دهد و هیچ اثری در رفتار فردی دانش آموزان ندارد و فقط  سطح اطلاعات او را بالا می‌برد که شامل روخوانی و تکرار و تمرین است. آیا تا کنون به یک مدرس توانا که بتواند طبق فنون امروزی به فرزند شما آموزش دهد فکر کرده اید؟ دانش آموزان پس از ماه‌ها تلاش به دنبال نتایج عالی هستند. والدین باید با در نظر گرفتن سطح تحصیلی دانش آموز خود از او انتظار داشته باشند و انتظارات رویایی را کنار بگذارند. اما می‌توانند  به فرزندان خود کمک کنند. یکی از راه‌های کمک به فرزندانمان گرفتن معلم خصوصی برای بالا بردن سطح  تحصیلی است.

 

تدریس خصوصی

برای کمک به دانش آموزان خود و داشتن بهترین اساتید با مراجعه به سایت بلدیاب از بهترین مدرسین خصوصی کمک گرفته و با ثبت نام به دانش آموزان خود کمک کنیم. اگر هنوز نتوانسته اید معلم خصوصی  خود را پیدا کنید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده در آموزشگاه‌های نزدیک محل زندگی خود باخبر شوید و یا اگر آموزشگاه یا مدرس هستید و می‌خواهید دوره‌های آموزشی خود را معرفی کنید سایت بلدیاب می تواند به شما کمک کند. سایت بلدیاب با تجربه بالا و کاربران موفق توانسته است به همه آموزشگاه و اساتید خصوصی کشور جهت معرفی کمک کند.سایت بلدیاب مکمل آموزش و پرورش برای دانش آموزان خواهد بود تا هر چه زودتر به موفقیت برسند لذا با توجه به کاربر پسند بودن سایت بلدیاب می‌توان آن را به عنوان یک مرجع کامل از بهترین اساتید خصوصی و آموزشگاه‌های کشور معرفی کرد. در صورتی که نیاز به معلم یا آموزشگاه دارید، می‌توانید با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست سایت  بلدیاب به شما در انتخاب معلم خصوصی و آموزشگاه مورد نظرتان کمک کند. پس ازتکمیل فرم ثبت نام کارشناسان ما با شما در ارتباط خواهند بود.  

  لینک ثبت نام در سایت بلدیاب    

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    15:02       1398/12/03
  • تعداد بازدید :
    6054
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مقایسه تدریس در کشورهای مختلف

سیستم آموزشی در کشور‌های مختلف

شیوه‌های تدریس

یاد گیری دانش آموزان


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.