تبلیغات
شما

چگونه مدرس خوب و یا معلم با کیفیت را تشخیص دهیم

چگونه مدرس خوب و یا معلم با کیفیت را تشخیص دهیم

چگونه مدرس خوب و یا معلم با کیفیت را تشخیص دهیم؟ داشتن یک مدرس خوب یکی از مهم‌ترین خصیصه‌های یادگیری موثر دروس است.  که بسیاری از والدین به آن بی توجه هستند.  معلم شما امکان دارد بی‌انرژی باشد و یا دروس را به شما طوری آموزش دهد که جذاب نباشند. در نهایت یک معلم می‌تواند باعث شود، که فکر کنید دانش آموز خوبی نیستید و یا استعداد یادگیری دروس را ندارید.  امکان دارد حتی با نتیجه نگرفتن باز هم ادامه دهید و فکر کنید شما نمی‌توانید دانش آموز خوبی باشید و باید تلاشتان را بیشتر کنید. روش تدریس معلم  شما  تعیین کننده‌ی این است  که موفق می‌شوید دروس را به خوبی یاد بگیرید یا نه، تغییر معلم خود در هر سطح کمک زیادی به پیشرفت شما در دروس می‌کند و حتی  تغییر در روش تدریس می‌تواند راه‌ حل خوبی برای حل این مشکل باشد.

 

معلم خوب

حالا ببینیم خصوصیات یک مدرس خوب چیست؟ به صورت کلی بگوییم کلاس‌های خصوصی یا گروهی همه‌ چیز به معلم شما بستگی دارد. بنابراین شما باید بدانید که موقع انتخاب معلم چه ویژگی هایی را باید در نظر داشته باشید و دنبال چه خصوصیاتی باید باشید. مدرس خوب در یادگیری موثر شما تاثیر زیادی دارد. شکی نیست که همه  ما می‌خواهیم بهترین مدرس را داشته باشیم. اما همه نمی‌دانیم که یک معلم خوب چه خصوصیاتی دارد.  آیا معلم  شما توانایی لازم را برای تدریس دارد یا نه! تشخیص یک معلم خوب یا بد تا زمانی که یک معلم خوب و حرفه ای را نبینید امکان ندارد. اگر از دانش آموزانی باشید که سال‌ها در حال یادگیری دروس هستید و با معلم‌ها زیادی سر و کار داشته‌ اید، با دیدن یک معلم خصوصی خوب فورا متوجه می‌شوید و شاید به این نتیجه برسید که معلم‌ها و کلاس‌های که تا کنون داشتید شاید بهترین‌ها نبوده‌اند.

مدرس ومعلم خوب

  • مشارکت در کلاس

اولین شاخصه ای که در یک معلم خوب باید وجود داشته باشد این است که در تمامی دروس شما را درگیر کند. این کار در یاد گیری موثر شما خیلی تاثیر دارد. شما به‌ عنوان دانش آموز نباید در کلاس ساکت باشید. یکی از وظایف معلم این است که دانش آموزان را درگیر کند. زمانی که  دانش آموز درگیر یادگیری شود توجه اش به درس چند برابر می‌شود و می‌خواهد فعال باشد و بداند موضوع چیست. وقتی که توجه بیشتر شود سطح یادگیری‌ موثربالا می‌رود و نتایج بهتر می‌شود. ولی اگر بی حوصله به کلاس برویم و به اجبار سر کلاس حاضر ‌شوید. نمی‌توانید مفاهیم را درک کنید و در اصل چیزی یاد نمی‌گیرید. به چالش کشیدن دانش آموزان راه‌های مختلفی دارد. مثلا از دانش آموزان خواسته می‌شود که در حل مسائل کمک کنند. یک معلم خوب با داشتن تجارب زیاد و سطح سواد بالا به طور مداوم شرایطی را در کلاس ایجاد می‌کند تا دانش آموزان را به چالش بکشد. سطح این چالش‌ها با سطح کلاس بالاتر می‌رود و یادگیری موثر را چند برابر میکند. معلم بد و بی‌تجربه نمی‌تواند کلاس را کنترل کند. حالا اگر دانش آموز در کلاس به چالش‌های سرد دعوت شود. بی انگیزه شده واگر چالشها خیلی سخت باشد کلافه شده بنابراین بهترین گزینه این است که معلم تعامل را حفظ کند.

  • احساس راحتی با معلم

یکی از مسائلی که  معلم باید در کلاس خود مد نظر بگیرد. احساس راحتی با دانش آموزان است. محیط کلاس با توجه به چالش انگیز بودن آن ممکن است فضایی را ایجاد کند که دانش آموز احساس استرس یا ناراحتی داشته باشد. بنابراین معلم باید کاری را انجام دهد که دانش آموزان احساس راحتی داشته باشند، تا بتوانند از کلاس بهترین بهره را ببرد. مثلا دانش آموزان را مجبور به تکرار مداوم یا تکالیف اجباری نکند و از شوخی برای تغییر جو کلاس استفاده کند.

  • با معلم خوب احساس پیشرفت میکنید

هر چقدر از معلم خوب بگوییم تا نتیجه را نبینیم  جای صحبت نمی‌ماند. یکی از ویژگی‌های معلم خوب این است که بتواند استعداد دانش آموزان خود را تشخیص دهد و توانایی آنان را بیابد. فقط یک معلم خوب میداند چه طور این استعداد‌ها را شکوفا کند. با آگاهی و اصول تدریس درست محیطی را ایجاد میکند تا دانش آموز را به مشارکت برساند و این یکی از روشهای تدریس و یادگیری موثر است. با داشتن یک معلم خوب احساس پیشرفت میکنید. معلم خوب سعی میکند نقاط ضعف دانش آموزان را بشناسد و تمام ترفندهای لازم را به کار ببرد تا دانش آموز را به چالش بکشد تا این نقاط ضعف را بر طرف کند.برای تشخیص یک معلم خوب باید ببینید در حال پیشرفت هستید یا نه؟ اگر جواب شما نه است باید سریعا معلم خود را عوض کنید چون که کلاس بی کیفیت برای شما سودی ندارد و تنها وقت شما را هدر می‌دهد. به دنبال مدرسی باشید که از آنم نتیجه بگیرید نگفته نماند مدرس وظیفه‌ی تدریس خوب را به عهده دارد ولی درس خواندن به عهده خود شماست. هیچ گاه تنبلی خود را به پای تدریس معلم نگذارید.

  • سوابق تدریس و مدارک تحصیلی معلم

اینکه معلم شما در کدام دانشگاه تحصیل کرده و بعد از آن در چه مناطقی تدریس کرده بسیار اهمیت دارد. همینطور باید بدانیم پایه‌های تحصیلی را نیز در نظر بگیریم زیرا تسلط معلم در آن مقاطع بیشتر است. سوابق او را از دانش آموزان قبلی هم می‌توان تحقیق کرد و پرسید تا با خیال راحت بتوانید سر کلاس حاضر شوید وهم چنین از نتایج تحصیلی دانش آموزان می‌توان فهمید تدریس این معلم چگونه است.

  • جلسه اول و دوم تدریس معلم

در نظر داشته باشید که در جلسه اول و دوم می‌توان تشخیص داد که معلم چگونه است  پس در این جلسات توجه ویژه داشته باشید تا درست تشخیص دهید. استاد حرفه ای برای هر جلسه  برنامه مشخصی دارد. با توجه به تمرینات و مسائل هر جلسه میتوان مطمئن شوید که معلم شما حرفه ای است یا نه.

 

تدریس خصوصی وگروهی

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا انتخاب یک مدرس خوب که راهکارهای کلاس داری را بداند بسیار مهم است. می‌توانید برای اینکه بهترین مدرسین را داشته باشید به سایت بلدیاب مراجعه کنید و با ثبت نام  و استفاده از امکانات این سایت اثر بخش بودن آن را ببینید. هر مخاطبی که به دنبال یادگیری و آموزش باشد از طریق دنیای وب به جستجو پرداخته و مدرس مورد نظر خود را پیدا کند. شما هم با استفاده از سایت بلدیاب به بهترین مدرسین دسترسی خواهید داشت بنابراین ثبت نام کردن در سایت بلدیاب با اطمینان مدرس خود را پیدا کنید. در حال حاضر از وب سایت‌های فعال در این زمینه سایت بلدیاب (همین سایت) می‌باشد، که با ایجاد بستری مناسب برای مدرس و دانش آموز فراهم کرد است و امکاناتی که در اختیار مدرس و دانش آموز قرار دادهد تا در کنار آموزش و پرورش بتوانند به راحتی به خواسته خود دسترسی داشته باشند. استفاده از وب سایت و رسانه‌های اجتماعی برای جذب  فراگیر توسط مدرس برای تدریس خصوصی و موسسات برای کلاس‌های آموزشی ضروری است. می‌توانید  وب سایت بلدیاب را امتحان کنید و با ثبت نام  و استفاده از امکانات این سایت اثر بخش بودن آن را ببینید.

  لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    12:12       1398/12/10
  • تعداد بازدید :
    1154
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

یادگیری موثر

معلم خوب

مدرسه خوب

روش تدریس


دسته بندی

تدریس دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.