تبلیغات
شما

نشانه‌های نیاز کودک شما به تدریس خصوصی

نشانه‌های نیاز کودک شما به تدریس خصوصی

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چه زمان باید برای رسیدگی به تحصیل فرزندان خود به دنبال کمک باشید؟ حواستان به این نشانه‌ها باشد؛ نشانه‌های مذکور از نیاز کودک تان به تدریس خصوصی خبر می‌دهند.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

درس و مشق زیاد و والدین پرمشغله

با زیاد شدن درس‌ و مشق فرزندان و زیاد شدن مشغله‌ی خانواده‌ها، تدریس خصوصی می تواند افزونه‌ی مفیدی برای آموزش بچه‌ها باشد. با اینکه بعضی کودکان با یک معلم خوب در مدرسه و والدین فعال مشکلی برای شان پیش نمی‌آید، بعضی از آن‌ها می‌توانند از تدریس خصوصی سود زیادی ببرند. در این مطلب با مثال‌هایی مواجه می‌شوید که نشان دهنده‌ی چنین موقعیتی هستند. معلم خصوصی که بتواند نمره‌‌های بد را به خوب تبدیل کند می‌تواند به موفقیت تحصیلی فرزند شما در آینده کمک کند و باعث شود از مدرسه رفتن لذت بیشتری ببرد.



افت نمره‌ها

اگر فکر می‌کنید فرزندتان می‌تواند نمره‌های بهتری بگیرد یا اینکه نمره‌های او افت ناگهانی داشته‌اند با معلمش تماس بگیرید و نگرانی خود را با او درمیان بگذارید. معلم کودک می‌تواند مفاهیمی که با آن‌ها مشکل دارد را برای شما مشخص کند. مثلا اگر در ریاضی خوب است اما با خواندن مشکل دارد احتمالا فهمیدن یک مسئله‌ی ریاضی برای او مشکل می‌شود. معلم همچنین می‌تواند بگوید چه زمانی حواس کودک تان پرت می‌شود و این نشان می‌دهد کودک درسی را نیاموخته و یا تمرکز ندارد. زمانی می‌توانید برای بهبود نمره‌های فرزند دلبندتان اقدام کنید که مشکلات او را شناسایی کرده باشید.

 

ناتوانی در مدیریت زمان

اگر کودک شما پروژه و تکالیف خود را به تعویق می‌اندازد ممکن است نتواند خود را با بیشتر شدن تکالیف همگام کند. عقب افتادن‌های گاه به گاه طبیعی هستند، اما جا ماندن‌های دائمی از درس، خصوصا اگر کودک به تذکرات مکرر بی توجهی می‌کند، می‌تواند نشانه‌ی مشکلات بزرگتری باشد. اگر متوجه شدید فرزندتان با درس خاصی مشکل دارد یا نمی‌تواند زمان را مدیریت کند، یا اگر فکر می‌کنید در یادگیری مشکل دارد، متخصصانی هستند که می‌توانند مشکل فرزند شما را حل کنند. تدریس خصوصی می تواند در بهبود عادت‌های درس خواندن به کودک شما کمک کند، به او انگیزه بدهد و او را با تکالیف و امتحاناتش همگام نگاه دارد.


 

سردرگمی مداوم

گاهی اوقات کودک چون تکالیفش را نمی‌فهمد آن‌ها را انجام نمی‌دهد. اگر همیشه در مورد بعضی دروس سردرگم باشد نمی‌تواند انتظاری که از او می‌رود را در امتحانات برآورده کند. تشخیص اینکه فرزند شما به خاطر نفهمیدن مباحث درسی سردرگم شده‌ است یا اینکه اساسا نمی‌خواهد تکالیفش را انجام دهد کار مشکلی است. اما اگر کودک همیشه از استرس امتحان شکایت می‌کند و در مقابل کمک شما مقاومت نشان می‌دهد، یک معلم خصوصی خوب می‌تواند به او کمک کند درس‌هایش را بهتر بفهمد و نمره‌هایش را بهبود ببخشد.


نداشتن اعتماد به نفس

مطمئن نبودن هنگام آموختن یک درس جدید عادی است، اما اینکه به کودک بگویند برای آموختن این درس به اندازه‌ی کافی باهوش نیست سازنده نخواهد بود. اگر فرزند شما ناراحت است و می‌گوید نمی‌تواند یاد بگیرد، ممکن است به جای درخواست کمک به دنبال فرار کردن و پنهان شدن باشد. اگر می‌بینید کودک تان در یاد گرفتن توانایی‌های خاصی مشکل دارد و یا با کمی اعتماد به نفس احساس بهتری پیدا می‌کند، ممکن است به کمک معلم خصوصی نیاز داشته باشد. اگر تدریس خصوصی موفقیت آمیز باشد کودک از خود مطمئن می‌شود و این باعث می‌شود در فعالیت‌های کلاسی بیشتر شرکت کند.

 

کاهش نظارت والدین

فراهم کردن کمک لازم به کودکان برای انجام تکالیف، با مشغله‌ی والدین خارج از محیط خانواده غیر ممکن می‌شود. در نظر گرفتن زمان کمک به فرزندان برای انجام تکالیف خود با بزرگ‌تر شدن آنها و افزایش حجم تکالیف شان مشکل‌تر خواهد شد. گاهی اوقات نیز درس‌ها و روش تدریس آن‌ها برای والدین آشنا نیست. یک معلم خصوصی می‌تواند این مشکلات را آسان کند. اگر می‌دانید وقت و انرژی لازم برای کمک به فرزندتان در یک درس یا پروژه‌ی خاص را ندارید، استخدام معلم خصوصی فکر خوبی است.


مشکلات یادگیری

تدریس خصوصی برای کودکانی که مشکلات یادگیری از قبیل ADHD، دیس لکسی (نوعی اختلال یادگیری) و یا مشکلات بینایی دارند نیز مفید است. بچه‌هایی که چنین مشکلاتی دارند معمولا باید بیشتر از هم‌کلاسی‌های شان تلاش کنند تا بتوانند با آن‌ها همگام شوند. خوشبختانه مدرسینی هستند که در تدریس به بچه‌های ناتوان تجربه دارند و می‌توانند انرژی و زمانی که این بچه‌ها برای یاد گرفتن دروس به آن نیاز دارند را در اختیارشان بگذارند. یک معلم خصوصی با تجربه می‌تواند اطلاعات را طوری به بچه‌های ناتوان ارائه دهد که فهمش برای شان آسان‌تر باشد و به این شکل رفتن به مدرسه برای این کودکان آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر خواهد شد. 

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:57       1397/05/28
  • تعداد بازدید :
    957
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی یادگیری آموزش


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.