تبلیغات
شما

تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان

تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان

تلفیق اپلیکیشن‌ها با متاورس، تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان را بیشتر می‌کند. متاورس؛ یک تکنولوژی به روز دنیا است که هنگام برگزاری کلاس‌های مجازی؛ این امکان را به دانش آموزان و فراگیران می‌دهد؛ تا حس لمس اجسام در دنیای مجازی و فضای کلاسی واقعی‌تر و جذاب‌تری داشته باشند. تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان این است که یک فضای آزاد و باز را در اختیار معلمان و دانش آموزان یا دانشجویان قرار می‌دهد و آن‌ها می‌توانند فضای کلاس و آموزش خود را طبق سلیقه و میل خود بسازند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، به بررسی تاثیرات متاورس در امور آموزشی و یادگیری دانش آموزان می‌پردازیم.

 

متاورس چیست؟

در واقع به اینترنت سه بُعدی یا زنده که یک محیط مجازی با قابلیت وارد شدن به آن را ارائه می‌دهد; متاورس می‌گویند. برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و عینک‌های مخصوص این امکان را می‌دهد; تا دانش آموزان و فراگیران با یکدیگر درس بخوانند و تبادل اطلاعات داشته باشند. تاثیر متاورس در یادگیری تا حدی است که به رشد و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان کمک می‌کند. برای دسترسی داشتن به متاورس لازم است امکانات و تجهیزات لازم برای مدرسان و معلمان فراهم شود.

 

تاثیر متاورس در یادگیری چیست؟

با ایجاد و شروع کرونا در کل جهان تحصیل دانش آموزان و فراگیران و همچنین دانشجویان هم با اختلال مواجه شد. در کشور ایران هم معلمان و دانش آموزان سعی کردند که باتوجه به شرایط موجود، خود را با یادگیری از راه دور تطبیق دهند. نکته مهمی که نباید فراموش کنید؛ تاثیرات مثبت فناوری بر روی یادگیری دانش آموزان و فراگیران است. تاثیر متاورس در یادگیری و آموزش یک تاثیر مثبت رو به رشد است و کمک می‌کند تا در دنیای مجازی فرایند یادگیری و آموزش دانش آموزان به صورت واقعی‌تر پویاتر و زنده‌تر باشد.

در این حالت دانش آموزان تشویق به حضور در جلسات کلاس‌های مجازی و ترغیب به یادگیری می‌شوند. در واقع متاورس با بهره گیری از هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یک بستر مناسب و ایده آل را برای برگزاری کلاس‌های آموزشی و درسی فراهم می‌کند. نقش متاورس در یادگیری شامل موارد زیر است:

 

بالا بردن سطح یادگیری دانش آموزان با فعالیت‌های عملی:

از تاثیر متاورس در یادگیری می‌توانیم به آماده بودن بستری برای فعالیت‌های عملی اشاره کنیم. تدریس دروس توسط معلمان به صورت تئوری به تنهایی تاثیر زیادی بر فرایند یادگیری و آموزش دانش آموزان ندارد. فناوری متاورس این امکان را فراهم می‌کند تا دانش آموزان و فراگیران با کمک هدست واقعیت مجازی، محیط‌های مختلفی که در دنیای واقعی به آن دسترسی ندارند را تجربه کنند وکارهای عملی بیشتری انجام دهند. همچنین می‌توانند به صورت گسترده در مباحث درسی کلاس با دیگر دانش آموزان به تبادل و گفتگو بپردازند.

 

امکان تصویر سازی در یادگیری و آموزش:

از تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان می‌توانیم به امکان تصویر سازی بهتر اشاره کنیم. در حالت عادیِ کلاس حضوری و مجازی، استفاده از تصاویر و اسلایدهای آموزشی محدود است؛ اما متاورس این امکان را ایجاد می‌کند؛ تا دنیای مجازی پویاتر و جذاب‌تر و تصویر سازی در حد عالی پیش برود. با بهره مندی از متاورس معلمان می‌توانند با توجه به نوع درس مانند شمی، آزمایش‌های شیمیایی را به صورت شبیه سازی شده به دانش آموزان نشان دهند. تصویر سازی علاوه بر اینکه به بهبود فرایند یادگیری و آموزش کمک می‌کند؛ باعث درک عمیق‌تر مطالب درسی و آموزشی می‌شود. همچنین به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و میزان علاقه آن‌ها به یادگیری کمک می‌کند.

 

کنترل کلاس و یادگیری بیشتر تاثیر متاورس در یادگیری:

در برگزاری کلاس‌های مجازی یکی از دغدغه‌های معلمان کنترل سر و صدای دانش آموزان و کنترل کلاس است. همچنین حاضر یا غایب بودن دانش آموزان سر کلاس درس مشخص نیست. فناوری متاورس کمک می‌کند؛ تا به صورت تلفیق با اپلیکیشن‌های موجود مانند الوکام، کلاس به خوبی کنترل شود و حواس دانش آموزان به مطالب تدریس شده توسط معلم باشد . از همه مهم‌تر امکان برگزاری آزمون بدون وجود تقلب است. این موارد در کنار هم به افزایش سطح یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی ان‌ها کمک می‌کند.

 

تاثیر متاورس در یادگیری و آموزش

 

غوطه وری و حواس بیشتر به فضای درس:

هنگام برگزاری کلاس مجازی عوامل محیطی مختلفی اطراف هر دانش آموز وجود دارد که باعث می‌شود؛ تمرکز و حواس کافی را برای گوش دادن به صحبت‌ها و آموزش معلم نداشته باشد. تاثیر متاورس در یادگیری این است که کمک می‌کند تا دانش آموزان در ساعات کلاس مجازی همگی در یک محیط آموزشی و در یک مکان به دور از عوامل محیطی باشند. در نتیجه دانش آموزان با حواس بیشتر به یادگیری مطالب می‌پردازند و ساعات کلاس مجازی برایشان به دور از خستگی، کلافگی و عدم تمرکز خواهد بود.

 

تاثیر متاورس بر آموزش و پرورش

با توجه به ویژگی مهم متاورس که ارتباطات همه جانبه و پیوستگی و ترکیبی از اینترنت و جهان مجازی، همراه با واقعیت است؛ در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب که دارای سابقه طولانی در تدریس خصوصی است؛ شما را با تاثیر متاورس در یادگیری و آموزش و پرورش آشنا می‌کنیم.

 

اشتراک گذاری مطالب و آموزش ها:

در فضای آموزشی متاورس دانش آموزان و معلمان می‌توانند خیلی راحت مطالب یاد گرفته شده را با دیگران به اشتراک بگذارند. این اشتراک گذاری علاوه بر بهبود تعاملات، باعث می‌شود همه دانش آموزان بتوانند به آموزش‌های مختلف به روز دسترسی داشته باشند. همچنین علاوه بر بهبود فرایند یادگیری و آموزش، به موفقیت بیشتری برسند.

 

افزایش مشارکت دانش آموزان:

یکی از تاثیرات مثبت متاورس این است که با ایجاد یک فضای آموزشی پویا و جذاب که به فضای کلاس واقعی شباهت زیادی دارد؛ باعث افزایش مشارکت دانش آموزان در یادگیری و آموزش می‌شود. این مشارکت انگیزه و میل دانش آموزان به درس خواندن و یادگیری را بیشتر می‌کند. انگیزه داشتن دانش آموزان عامل موفقیت آن‌ها در پیشرفت تحصیلی است.

 

صرفه جویی:

علاوه بر تاثیر متاورس در یادگیری می‌توانیم به تاثیر دیگر آن یعنی صرفه جویی اشاره کنیم. ایجاد یک فضای مجازی واقعی به دانش آموزان و فراگیران و معلمان کمک می‌کند تا در وقت و هزینه‌های رفت و آمد صرفه جویی کنند. استفاده از فناوری متاورس کمک می‌کند تا در جنبه‌های مختلف زندگی صرفه جویی داشته باشید.

 

جمع بندی

تاثیر متاورس در یادگیری دانش آموزان و فراگیران و همچنین در آموزش برای کسب و کارهای مختلف بر کسی پوشیده نیست. برای اجرای فناوری متاورس نیاز است تجهیزات لازم در این زمینه فراهم شود; تا دانش آموزان و دانشجویان و معلمان و اساتید; بتوانند با صرفه جوبی در زمان، بهره مندی از روش‌های تدریس نوین و داشتن تعامل بهتر در کلاس‌های مجازی; روند و فرایند یادگیری و آموزش را بهبود دهند. همچنین در کنار افزایش سطح یادگیری دانش آموزان، به رشد وموفقیت آن‌ها کمک کنند. در این مقاله از وب سایت بلدیاب شما را فناوری متاورش و تاثیرش بر آموزش آشنا کردیم. اگر برای تقویت پایه‌های درسی دانش آموزان خود نیاز به معلم خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی دارید؛ می‌توانید در وب سایت بلدیاب درخواست معلم خصوصی را ثبت کنید. با ثبت درخواست می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر بلدیاب دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:43       1401/11/11
  • تعداد بازدید :
    356
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاثیر متاورس در یادگیری

فرایند یادگیری و آموزش

دانش آموزان و فراگیران

پیشرفت تحصیلی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.