تبلیغات
شما

مدارک لازم جهت تاسیس آموزشگاه خیاطی کدامند؟

مدارک لازم جهت تاسیس آموزشگاه خیاطی کدامند؟

تاسیس آموزشگاه خیاطی نیاز به فضای مناسب، تجهیزات و لوازم دارد. همچنین به عنوان فرد موسس باید در رشته خیاطی مهارت کافی را داشته باشید. می‌توان گفت یکی از گزینه‌های مناسب ایجاد شغل و کارفرینی تاسیس آموزشگاه خیاطی و گرفتن مجوز جهت آموزش و کار است. با توجه به نیاز افراد جامعه به لباس و پوشاک، کارگاه خیاطی می‌تواند درآمدزایی بالایی داشته باشد. با گسترش رشته خیاطی امروزه تبدیل به یک هنر شده است. برای ایجاد و تاسیس آموزشگاه لازم است که مراحلی طی شود و مدارک لازم را داشته باشید. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب شما را با مدارک لازم جهت تاسیس آموزشگاه آشنا می‌کنیم.

 

شرایط گرفتن مجوز آموزشگاه خیاطی

برای گرفتن مجوز آموزشگاه خیاطی جهت داشتن یک کسب و کار موفق; باید مراحلی را طی کنید; تا بتوانید مجوز لازم را برای تاسیس آموزشگاه بگیرید. در ادامه شما را با این مراحل آشنا می‌کنیم.

 

مرحله اول تعیین بودجه:

قبل از انجام هر کاری برای تاسیس آموزشگاه باید میزان بودجه برای شروع کار را مشخص کنید. برآورد هزینه برای مکان مناسب جهت تاسیس آموزشگاه، خرید ابزار، تجهیزات و وسایل و در صورت نیاز استخدام مربی جهت آموزش و پرداخت حقوق به آن باید انجام شود.

 

مرحله دوم تکمیل پرونده و ارائه مدارک:

برای تاسیس و ایجاد آموزشگاه خیاطی باید از از سازمان فنی و حرفه ای بر اساس قانون مجوز بگیرید. طرح درخواست خود را در هیئت نظارت مطرح می‌کنید و مدارک لازم را ارائه می‌دهید.

 

مدارک لازم جهت تاسیس آموزشگاه خیاطی:

مدارکی که برای تاسیس آموزشگاه باید ارائه داده شود شامل موارد زیر است:

  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی
  • تصویر تمام صفحات شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه حرفه و رشته مورد نظر در فرم مخصوص
  • تصویر گواهینامه مدارک کارآفرینی
  • تصویر کارت پایان خدمت برای آقایان

هنگامی که مکان آموزشگاه و مدارک ارائه شده توسط بازرس تایید شدند؛ فرد متقاضی؛ جهت تعیین هویت؛ در فرم مربوطه 5 عنوان را پیشنهاد می‌کند. بعد از تایید نام آموزشگاه، باید مکان توسط اماکن نیروی انتظامی تایید شود و فرم‌های مربوط به آن از طریق مراجعه به وب سایت سازمان فنی و حرفه ای دریافت و پر شوند. بعد از معرفی مربی یا مربیان و تشکیل پرونده برای آن‌ها آموزشگاه می‌تواند کار خود را شروع کند.

 

طرح توجیهی تاسیس آموزشگاه خیاطی:

به طرحی که توجیه اقتصادی، مالی و فنی را به صورت گزارش‌های عددی ارائه می‌دهد طرح توجیهی می‌گویند. میزان سرمایه لازم برای تاسیس آموزشگاه، هزینه‌های جاری، هزینه خرید وسایلف میزان کارآفرینی پاسخ گویی به نیاز بازار و اشتغال زایی، میزان سود خالص پیش بینی زمان بازگشت سرمایه و گزارش‌های آماری جدید، مواردی هستند که در طرح توجیهی آموزشگاه خیاطی وجود دارد و ارائه می‌شود. ارائه این طرح توجیهی برای اخذ مجوز آموزشگاه و گرفتن وام تاثیر مثبتی دارد. برای آشنایی بیشتر می‌توانید نمونه طرح توجیهی تاسیس موسسه خیاطی را در گوگل سرچ کنید و بیشتر با گزارشات و بندهای آن آشنا شوید.

 

کاربرد آموزشگاه خیاطی

البته با پیشرفت تکنولوژی امروزه آموزش‌ها علاوه بر حضوری به صورت مجازی و آنلاین هم هستند. بسیاری از آموزشگاه هایی که مشغول به فعالیت در زمینه و رشته خیاطی هستند دوره‌های آموزشی خود را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. مزیت دوره‌های مجازی خیاطی این است که در هر جای کشور باشید به آموزش‌ها و دوره‌های مفید آموزشگاه‌های معتبر دسترسی دارید. به عنوان صاحب کسب و کارهای خیاطی؛ برای اجاره فضای گروهی یا خصوصی جهت آموزشگاه و برگزاری دوره ها؛ می‌توانید به وب سایت بلدیاب مراجعه کنید و علاوه بر ثبت درخواست در فرم مربوطه؛ در قسمت تماس با ما اطلاعات تماس خود را بگذارید؛ تا با شما تماس گرفته شود.

 

ویژگی‌های یک آموزشگاه خیاطی خوب چیست؟

انتخاب آموزشگاه خیاطی خوب در یادگیری هنرجوها و رسیدن به مهارت لازم در این رشته تاثیر زیادی دارد. فضای آموزشگاه باید دوستانه باشد و متناسب با انواع رشته‌های طراحی دوخت و خیاطی امکانات و تجهیزات لازم را داشته باشد. در ادامه شما را با ویژگی‌های خوب و کاربردی آموزشگاه با فعالیت در این رشته هنری کاربردی آشنا می‌کنیم.

 

به روز و سابقه تدریس داشته باشد:

آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید باید دارای سابقه تدریس و با چالش‌ها و آزمون‌های بازارکار آشنا باشد. آشنایی با نحوه آزمون‌ها و موارد امتحانی کمک می‌کند، تا بتوانند هنرجوها را بهتر راهنمایی کنند. داشتن سابقه نشان دهنده میزان رضایت هنرجوها از تدریس و آموزش‌ها می‌باشد و راحت‌تر می‌توانید برای آموزش اعتماد کنید. در کنار با سابقه بودن مهم است آموزشگاه خیاطی و اساتید آن به روز باشند و تمام متدها و روش‌های جدید خیاطی و گرایشات آن را بلد و مهارت داشته باشند.

 

ارائه مدارک پایان دوره:

یکی از ویژگی‌های خوب آموزشگاه خیاطی این است که بعد از دوره آموزشی و گرفتن امتحانات تئوری و عملی به هنرجوهایی که موفق شدند نمرات خوب بگیرند، مدرک معتبر پایان دوره اعطا کند. گرفتن مدرک معتبر به خصوص اگر از سازمان فنی و حرفه ای ارائه شود، در سطح بین المللی اعتبار دارد و هنرجوها می‌توانند در بازارکار با اعتبار مناسب حضور پیدا کنند.

 

کیفیت ابزار و تجهیزات:

برای یادگیری خیاطی و موفق شدن در رشته خیاطی نیاز به امکانات و تجهیزات به روز و مناسب است. هر چه قدر کیفیت امکانات و تجهیزات آموزشگاه بهتر باشد، هزینه بیشتری جهت آموزش از شما دریافت می‌شود. با توجه به مزایای خوب آن دادن هزینه بیشتر ارزشش را دارد.

 

برگزاری دوره‌های بازاریابی و نرم افزاری:

از دیگر ویژگی‌های خوب آموزشگاه می‌توانیم به برگزاری دوره‌های بازاریابی برای هنرجوها اشاره کنیم. بعد از یادگیری خیاطی و کسب مهارت در این رشته؛ با گذراندن دوره‌های بازارایابی و نرم افزاری مربوط به رشته خیاطی؛ هنرجوها با روش‌های جذب مشتری و چگونگی ورود به بازار کار آشنا می‌شوند و تسلط بیشتری خواهند داشت.

وقتی آموزشگاهی تمام این ویژگی‌ها و شرایط را به همراه امکانات و تجهیزات مناسب دارا باشد، در نتیجه یک آموزشگاه خیاطی خوب و معتبر است که می‌تواند در موفقیت شما تاثیر بسزایی داشته باشد. همچنین مدرسین آموزشگاه علاوه بر حرفه ای بودن باید به روز باشند و با استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مطمئن، خیاطی را به صورت روان به هنرجوها آموزش دهند. آموزش با استفاده از متدهای نوین کمک می‌کند تا یادگیری خیاطی برای هنرجوها شیرین‌تر و راحت‌تر باشد و مهارت لازم را به دست آورند.

 

جمع بندی

یکی از وظایف مهمی که آموزشگاه خیاطی بر عهده دارد این است که به هنرجوها طوری آموزش دهد که بعد از اتمام دوره آموزشی و اخذ مدرک پایان دوره در رشته خیاطی به راحتی بتوانند وارد بازارکار شوند. همچنین آموزشگاه می‌تواند نحوه بازاریابی و جلب مشتری را به هنرجوها آموزش دهد. در کنار آموزش‌های کامل و مفید هر چه قدر امکانات و تجهیزات آموزشگاه کامل‌تر باشد، بازدهی آموزش‌ها و یادگیری خیاطی توسط هنرجوها بهتر خواهد بود. برای یادگیری خیاطی باید به دنبال آموزشگاه‌های معتبر باشید. با مراجعه به سایت بلدیاب می‌توانید به لیست آموزشگاه‌های خوب در زمینه خیاطی دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/04/21
  • تعداد بازدید :
    9627
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه خیاطی

رشته خیاطی

امکانات و تجهیزات


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.