تبلیغات
شما

مهارت مانور سوارها در وسط بازی شطرنج

مهارت مانور سوارها در وسط بازی شطرنج

مهارت مانور سوارها در وسط بازی شطرنج

همیشه متعبب بوده ام که چگونه بازیکنان قدرتمند به بهترین شکل ممکن و با کمترین زحمت سوارهای خود را در بهترین پست(خانه) هایشان میرسانند؟ به عنوان یک بازیکن خبره و حرفه ای شطرنج بدون اینکه واقعا به آن فکر کند مانوری شگفت انگیز انجام میدهد...گویی این هنر یا مهارت در طبیعتش نهفته است! آنها میتوانند مسیر حرکت مهره هایشان را "حس" کنند! مانور در بازی شطرنج دراصل انتقال مهره‌ها به خانه‌های بهتری است، جایی که میتوانند کارایی بهتر یا اثر بیشتری از خانه‌ی قبلی خود داشته باشند. انتقال یک مهره یا سوار میتواند شانس‌های بهبود کسب نتیجه‌ی مطلوب را در پوزیسیون یا وضعیت بازی تقویت کند و افزایش دهد (مثل به ثمر رساندن برتری استاتیک یا قاطع ویا بدست آوردن تعادل و رسیدن به تساوی در وضعیت‌های بدتر) من هنر مانور را همانند مهارت در رانندگی میدانم! چرا که با تمرین و ممارست میتوان این مهارت را افزایش داد. با حل کردن تمرینهای پوزیسیونی درباره مانور سوارها و با مطالعه‌ی بازیهای اساتید بزرگ که آموزش‌های مهمی در بحث مانور سوارها دربردارند میتواند تدریجا حس خوبی برای یافتن خانه‌های مناسبتر برای هر مهره را به بازیکن مستعد و کوشا منتقل کند. مانورها در وسط بازی شطرنج میتوانند برای اهداف بسیار مفیدی استفاده شوند مانند: 1) تعویض‌های مناسب و مطلوب سوارهای مورد نظر: مامیتوانیم با مانور، سوارهای مورد نظرمان را برای رسیدن به آخربازی یا فرم مناسب‌تر تعویض کنیم.

2) افزایش پتانسیل حمله: گاهی اوقات برخی از سوارهایمان در قلمرو و نزدیکی شاه حریف قرار دارند ولی همین میزان کافی نیست و نیاز به حمایت یا هارمونی و هماهنگی با سایر سوارها دارند، بوسیله‌ی مانور سوارهای بیشتری را یه جناح شاه حریف یا جناحی که در آن قصد حمله داریم منتقل میکنیم.

3) استفاده و بهره برداری از ضعف ساختار پیاده ای حریفان: معمولا در بسیاری ازوضعیتها ساختار پیاده ای حریف ضعفهای اساسی دارد مثلا پیاده‌های ایزوله تک یا منفرد، پیاده‌های دوبله یا دوپشته، عقب مانده یا بطور کلی پیاده هایی که از حمایت کمی برخوردارند در اینصورت با مانور سوارها حول و در نزدیکی این پیاده‌های ضعیف میتوان آنها را شکارکرد!

4) استفاده وبهره برداری از خانه‌های ضعیف: هنگامیکه پیاده‌ها پیشروی زیاده از حد می‌کنند در فضای پشت آنها خانه هایی ضعیف بوجود می‌آید که با مانورهای مناسب سوارها میتوان از ضعف این خانه‌ها بخوبی بهره برداری کرد.

5) افزایش فشار بر پوزیسیون حریف: در بعضی وضعیتها با مانورهای کارآمد میتوانیم به پوزیسیون حریف فشار بیاوریم تا مرتکب اشتباه شود.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    23:06       1399/12/28
  • تعداد بازدید :
    561
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

شطرنج

کلاس خصوصی

آموزش آنلاین

بازی

فیلم شطرنج


دسته بندی

تدریس ورزشی


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.