تبلیغات
شما

روش‌های ورود به دانشگاه بدون کنکور

روش‌های ورود به دانشگاه بدون کنکور

همه ما تا صحبت از دانشگاه می‌شود، کنکور، غول بزرگ در ذهن ما شروع به جولان دادن می‌کند. در برخی مواقع همین غول بزرگ مانع ورود برخی افراد به رشته مورد علاقه شان می‌شود. اما در چنین مواقعی راه چاره چیست؟ ورود به دانشگاه بدون کنکور. ورود به دانشگاه بدون کنکور جمله ای است که شاید خیلی درباره آن شنیده باشیم. اما چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه مورد علاقه مان شویم؟ این سوالی است که در این مقاله می‌خواهیم به آن پاسخ بدهیم. پس تا انتهای مطلب همراه وب سایت بلدیاب باشید تا با شرایط ثبت نام بدون کنکور آشنا شوید.

 

ورود به دانشگاه بدون کنکور

برخلاف تصور برخی افراد، کنکور تنها راه ورود به دانشگاه نیست. همه افراد می‌توانند بدون هیچ استرسی وارد دانشگاه شوند. شاید تصور کنید ورود بدون کنکور به دانشگاه دربرگیرنده دانشگاه‌های روزانه نیست. اما باید بگوییم، خیر، حتی برخی رشته‌های دانشگاه‌های روزانه هم بدون کنکور دانشجو می‌پذیرند. به همین دلیل در این بخش می‌خواهیم 6 روش ورود به دانشگاه بدون کنکور را توضیح بدهیم.

 

اولین روش: ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی.

در سالیان اخیر، شاهد رشد و توسعه بسیاری از رشته‌های بدون آزمون در دانشگاه‌های دولتی بوده ایم. این رشته ها، توسط علاقمندان ورود به دانشگاه‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. بنابراین علاقمندان ورود به دانشگاه می‌توانند براساس سوابق تحصیلی خود و بدون شرکت در کنکور و آزمون سراسری وارد دانشگاه شوند.

همچنین امکان تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و روزانه هم به صورت رایگان امکان پذیر است. برای آگاهی از این کد رشته‌ها باید دفترچه راهنمای ثبت نام را از سایت سازمان سنجش دریافت نمود.

 

دومین روش: ورود به رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد.

دانشگاه آزاد از دیگر دانشگاه‌های معتبر کشور ماست. این دانشگاه علاوه بر دانشگاه‌های سراسری امکان ورود دانشجویان علاقمند برای ورود به دانشگاه را بدون کنکور میسر کرده است. در این روش دفترچه انتخاب رشته، در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه طی اعلامیه ای که از سمت دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد در  وب سایت دانشگاه آزاد قرار خواهد گرفت. علاقمندان می‌توانند بعد از مطالعه و انتخاب رشته مدنظر، در بازه زمانی مشخص شده نسبت به پرداخت هزینه و ثبت نام اقدام نمایند.

 

سومین روش: ورود به دانشگاه‌های علمی کاربردی!

روش سوم ورود به دانشگاه بدون هیچ گونه آزمونی، به دانشگاه‌های علمی کاربردی اختصاص پیدا کرده است. شاید جالب باشد بدانید که تنها دانشگاهی که فقط بدون کنکور و بدون هیچ گونه آزمونی دانشجو جذب می‌کند، همین دانشگاه علمی کاربردی است. بنابراین کلیه داوطلبان می‌توانند در رشته‌های دانشگاه‌های علمی کاربردی و دو مقطع کاردانی و کارشناسی ثبت نام نمایند. دقت کنید که ثبت نام در این دانشگاه‌ها در هر دو نیمسال فقط از طریق سایت سنجش امکان پذیر است.

 

 

چهارمین روش: ثبت نام در دانشگاه‌های مجازی.

از دیگر روش‌های ورود بدون کنکور به دانشگاه، دانشگاه‌های مجازی است. افرادی که دارای شرایط ویژه ای بوده و یا بنا به دلایلی امکان حضور در کلاس‌ها را ندارند، دانشگاه‌های مجازی بهترین گزینه هستند. شهریه این دانشگاه نسبت به نوع دانشگاه (دولتی یا آزاد) متغیر بوده و از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

 

پنجمین روش: حضور در المپیادهای دانش آموزی.

یکی دیگر از راه‌های ورود بدون کنکور به مقطع کارشناسی دانشگاه ها، کسب مدال طلای المپیاد دانش آموزی است. علاقمندان بعد از حضور در المپیاد رشته مورد علاقه و کسب مدال طلا به راحتی و بدون هیچ گونه آزمونی می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

 

ششمین روش: ورود به دانشگاه‌های شهریه پرداز سراسری.

دانشگاه‌های شبانه یا نوبت دوم، پردیس خودگردان، پیام نور و موسسات غیرانتفاعی از دانشگاه‌های شهریه پرداز سراسری هستند. در این روش داوطلب در هر ترم با پرداخت مبلغی مشخص که شهریه نامیده می‌شود می‌تواند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کند. ثبت نام در این دانشگاه هم فقط از طریق سایت سازمان سنجش امکان پذیر است.

 

چگونه بدون کنکور وارد دانشگاه مورد علاقه مان شویم؟

برای ورود به دانشگاه مورد علاقه باید ابتدا بررسی کنیم که آیا رشته دلخواه در آن آموزش داده می‌شود یا خیر. سپس در نظر بگیریم که آیا امکان ورود بدون کنکور در این دانشگاه وجود دارد؟ در صورتی که تمام شرایط فوق را داشتید می‌توانید بعد از اعلام اطلاعیه از سمت دانشگاه نسبت به ثبت نام بدون کنکور اقدام نمایید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور

همانطور که در بخش‌های قبل بیان کردیم دانشگاه‌های زیادی بدون آزمون، اقدام به جذب دانشجو می‌کنند. اما هر دانشجویی قبل از ثبت نام باید کلیه شرایط مندرج در دفترچه را مورد مطالعه قرار بدهد و در صورت داشتن شرایط نسبت به اقدام کند. شرایط مندرج در دفترچه‌ها به دو گروه عمومی و اختصاصی تقسیم می‌شوند. شرایط عمومی و اختصاصی ثبت نام بدون کنکور عبارت است از:

 

شرایط عمومی:

  • داوطلبان باید در وهله اول معتقد به دین اسلام و یا ادیان مندرج در قانون اساسی باشند.
  • تابع قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران باشند.
  • هیچ گونه عناد و دشمنی با نظام کشور عزیزمان نداشته باشند.
  • عاری از هرگونه مشکلات اخلاقی و اعتیاد به مواد مخدر باشند.
  • رعایت کلیه قوانین دانشگاه قبول شده.
  • آقایان از سمت نظام وظیفه منعی برای ثبت نام نداشته باشند.

 

شرایط اختصاصی

  • دست داوطلب برای انتخاب 100 رشته محل باز است.
  • داوطلب باید تعهد بدهد که بعد قبولی، در همان رشته، تحصیل کند.
  • داوطلبانی که متقاضی ثبت نام برای مقطع کاردانی هستند می‌توانند با ارائه مدرک دیپلم ثبت نام کنند.
  • در صورتی که متقاضی دانشجو دانشگاه روزانه باشد باید قبل از انتخاب رشته از دانشگاه قبلی خود انصراف داده باشد.
  • دانشجویانی که به دنبال ثبت نام به مقطع کارشناسی ناپیوسته و یا ارشد هستند باید تا شهریور سال تحصیلی گذشته درس خود را به پایان رسانده باشند.
  • به دلیل تاثیر مستقیم سوابق تحصیلی ورودی به دانشگاه اگر دانشجویی با گروه آزمایشی متفاوت قصد ورود به رشته دیگری را داشته باشد، میزان تاثیر آن متفاوت خواهد بود.

 

جمع بندی

فضای رقابتی کنکور و عدم قبولی در برخی از دانشگاه‌ها می‌تواند تجربه تلخی را  برای افراد پشت کنکوری رقم بزند. اما باید این نوید را بدهیم که راه‌های دیگری هم برای ورود به دانشگاه وجود دارد. در این مقاله ما تلاش کردیم تا راه‌های ورود به دانشگاه بدون کنکور را به صورت جامع معرفی کنیم. پس ورود به دانشگاه می‌تواند بدون هیچ گونه استرسی امکان پذیر باشد. برای دسترسی به بهترین اساتید و مدرسین برتر وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب کافیست در قسمت درخواست معلم خصوصی ثبت نام کنید. وب سایت بلدیاب شرایط آمادگی در کنکور برای همه دانش جویان فراهم می‌آورد.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:13       1402/03/02
  • تعداد بازدید :
    296
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ورود به دانشگاه بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور


دسته بندی

دروس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.