تبلیغات
شما

ثبت نام مدارس شاهد چگونه است؟

ثبت نام مدارس شاهد چگونه است؟

مدارس شاهد مدارسی هستند که جهت ارائه خدمات به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان تاسیس شدند. در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموزان سهمیه ایثارگر و آزاد را پذیرش می‌کنند. مدارس شاهد علاوه بر اینکه جزء مدارس برتر کشور هستند; دارای آیین نامه و قوانین انضباطی، آموزشی و تربیتی خاص هستند; که دانش آموزان و فراگیران باید آن را رعایت کنند. برای ثبت نام در مدرسه شاهد باید ابتدا از طریق سامانه و وب سایت پادا پیش ثبت نام و ثبت مدارک لازم انجام شود، تا نام نویسی قطعی گردد.

در مدرسه‌های شاهد ظرفیت هر کلاس حداکثر 30 دانش آموز است و تنها در صورت گرفتن مجوز از اداره کل شاهد و امور ایثارگران، مدیران مدرسه قادر به افزایش تعداد دانش آموزان و فراگیران در هر کلاس هستند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، شما را با شرایط ثبت نام و مزایای مدرسه‌های شاهد آشنا می‌کنیم.

 

مدارس شاهد

به مدارسی که نسبت به دیگر مدارس غیر دولتی شهریه کمتری دریافت می‌کنند و به خانواده‌های شاهد و ایثارگران بالای 25 درصد خدمات ارائه می‌دهند را، مدارس شاهد می‌گویند. این مدارس دارای فضای آموزشی، مذهبی و برنامه‌های فرهنگی هستند و کیفیت آموزشی بالایی دارند. اگر کلاس‌ها دارای ظرفیت خالی باشند؛ دانش آموزان و فراگیران عادی هم می‌توانند از طریق سایت پادا پیش ثبت نام انجام دهند و با توجه به امتیازاتی که دارند؛ ثبت نام آن‌ها قطعی شود.

مدارس شاهد زیر نظر اداره کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. با توجه به ارائه کلاس‌های فوق برنامه و آموزشی مذهبی و کیفیت آموزشی بالا در این مدارس، دانش آموزان و فراگیران از لحاظ علمی در سطح بالایی قرار دارند. ثبت نام دانش آموزان خانواده شاهد در یک مرحله انجام می‌شود، اما دانش آموزان غیر شاهد و عادی ثبت نام آن‌ها در دو مرحله صورت می‌گیرد.

 

مدارک لازم برای ثبت نام مدارس شاهد:

برای ثبت نام در مدارس شاهد نیاز به مدارک زیر است:

  • اصل و کپی کارت ملی دانش آموز
  • کپی از تمام صفحات شناسنامه به همراه اصل آن
  • مدارک و پرونده تحصیلی سال قبل دانش آموز
  • 12 قطعه عکس 4*3
  • مدارک مربوط به محل سکونت و قبوض منزل

علاوه بر مدارک عمومی، ارائه مدارک با الویت ایثارگری هم برای خانواده‌های ایثارگران و شهدا لازم است. دانش آموزان عادی هم می‌توانند با ارائه مدارک کسب قهرمانی در زمینه‌های علمی، ورزشی، هنری و قرآنی و یا جزء خانواده فرهنگیان بودن، امتیاز بیشتری بگیرند.

 

ثبت نام مدارس شاهد

 

شرایط ثبت نام در مدرسه‌های شاهد:

علاوه بر احراز شرایط عمومی که با بررسی سوابق تحصیلی و آموزشی دانش آموزان و فراگیران انجام می‌شود؛ ثبت نام در مدارس شاهد شرایطی دارد؛ که در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب؛ شما را با این شرایط آشنا می‌کنیم.

  • پوشش مناسب و رعایت شئونات اسلامی مناسب با سن دانش آموزان و دوره تحصیلی آن ها
  • داشتن صلاحیت اخلاقی و رفتاری
  • رعایت مقررات و آیین نامه‌های تربیتی، انضباطی و آموزشی مدارس شاهد
  • سکونت داشتن در منطقه تعیین شده برای ثبت نام

 

شرایط علمی مدرسه‌های شاهد:

ثبت نام در مدرسه‌های شاهد دارای شرایط علمی هم است که شامل موارد زیر است:

  • در مقطع اول ابتدایی علاوه بر شرایط عمومی باید طبق جدول امتیازات، دانش آموز امتیاز خوبی کسب کند.
  • در مقطع دوم تا ششم ابتدایی دانش آموزان و فراگیران باید در تمام دروس خرداد نمره خیلی خوب دریافت کرده باشند.
  • پایه هفتم متوسطه اول کسب نمره خیلی خوب در تمام دروس یا حداکثر داشتن یک نمره خوب در یکی از دروس ( برای فرزندان جانبازان 25 تا 49 درصد داشتن نمره خوب در دو درس ایراد ندارد)
  • کلاس و پایه هشتم و نهم بر اساس معدل کل یا سال *30
  • پایه دهم متوسطه بر اساس محاسبه معدل *30 به علاوه نمره تراز، به علاوه 150 یا 50 امتیاز بر اساس کسب اولویت تحصیلی الف و ب

علاوه بر شرایط علمی و عمومی بر اساس میزان درصد جانبازی و نسبت با فرد جانباز، شهید و یا ایثارگر امتیازات متفاوتی برای دانش آموزان مربوطه در نظر گرفته می‌شود. همچنین حافظ قرآن بودن، دارای رتبه برتر در مسابقات قرآنی و نهج البلاغه و همچنین مسابقات علمی و ورزشی، فرزند کارکنان رسمی آموزش و پرورش و خیرین مدرسه ساز هم امتیازاتی هستند که برای دانش آموزان قائل می‌شوند.

 

مزایای ثبت نام در مدرسه‌های شاهد

به دلیل شرایط خاص پذیرش در مدرسه شاهد و بالا بودن امکانات و سطح کیفیت آموزشی، دانش آموزان و فراگیران پیشرفت تحصیلی خوبی دارند. تحصیل در این مدارس مزایایی دارد، که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • فضای فرهنگی دانش آموزی در مدارس شاهد یکدست است و کمک می‌کند تا دانش آموزان از لحاظ فکری به یکدیگر نزدیک باشند و در محیط کلاس و مدرسه تنشی ایجاد نشود.
  • دانش آموزان از شرایط تحصیلی، رفاهی و کیفیت آموزشی خوبی برخوردار هستند.
  • علاوه بر اینکه مدرسه‌های شاهد کیفیت آموزشی بالایی دارند; نسبت به سایر مدارس; معلمان و دبیران با تجربه و خوب را جذب کردند و نسبت به دیگر مدارس; بازدهی خوبی دارند.
  • با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان و فراگیران قرار دارد، شهریه کمتری نسبت به دیگر مدارس غیردولتی دریافت می‌کنند.
  • از مزیت‌های خوب مدرسه شاهد ارائه کلاس‌های جبرانی، تقویتی و کلاس‌های فوق برنامه است.
  • در مدرسه‌های شاهد سیستم آموزشی در حال به روز شدن و هوشمند شدن است، که در بالا بردن سطح یادگیری دانش آموزان تاثیر زیادی دارد.
  • اهمیت دادن مدارس شاهد به یادگیری زبان انگلیسی و برگزاری کلاس‌های زبان انگلیسی برای دانش آموزان و فراگیران یکی دیگر از مزایای خوب در این مدارس است.

به دلیل بالا بودن کیفیت آموزشی و امکانات تحصیلی؛ علاوه بر اینکه دانش آموزان پیشرفت تحصیلی خوبی دارند؛ آمادگی لازم را هم برای شرکت در آزمون‌های مختلف تحصیلی و به خصوص آزمون کنکور دارند.

 

جمع بندی

در مدارس شاهد میزان شهریه نسبت به مدرسه‌های غیر انتفاعی و نمونه دولتی کمتر است. میزان شهریه بر اساس شرایط منطقه ای استان‌های مختلف متفاوت است. با توجه به بالا بودن کیفیت آموزشی و در اختیار داشتن امکانات آموزشی بیشتر، دانش آموزان در مدرسه‌های شاهد شرایط مطلوب‌تری دارند. انتخاب مدرسه همیشه مهم است و نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان و تشویق آن‌ها به درس دارد. در کنار انتخاب مدرسه خوب؛ بهره بردن از کلاس‌های تدریس خصوصی و انتخاب معلم خصوصی؛ به افزایش سطح یادگیری دانش آموزان، تقویت مهارت‌های فردی و آشنایی با استعداد‌های آن‌ها کمک فراوانی می‌کند. با ثبت درخواست در وب سایت بلدیاب، می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر بلدیاب دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/06/08
  • تعداد بازدید :
    245
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مدارس شاهد

کیفیت آموزشی

دانش آموزان و فراگیران


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.