تبلیغات
شما

چطور در آزمون تیزهوشان دبیرستان قبول شویم؟

چطور در آزمون تیزهوشان دبیرستان قبول شویم؟

آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان و فراگیران جهت ورود به سال هفتم و سال دهم برگزار می‌شود. در مدرسه تیزهوشان سطح علمی نسبت به دیگر مدارس بالاتر است. دانش آموزانی که علاقه زیادی به درس دارند، می‌توانند با شرکت در آزمون تیزهوشان و قبول شدن در آزمون، وارد مدرسه تیزهوشان شوند. برای اینکه دانش آموزان بتوانند در آزمون نمره لازم را بدست آورند; باید علاوه بر درس خواندن و مطالعه; پشتکار زیادی داشته باشند. همچنین باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشند. برای موفقیت بیشتر، دانش آموزان و فراگیران می‌توانند از معلم خصوصی و جلسات تدریس خصوصی بهره ببرند. در جلسات تدریس خصوصی دانش آموز با تکنیک و روش مطالعه درست و نحوه تست زنی آشنا می‌شود. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب سایت انتخاب معلم خصوصی شما را با نکات مهم امتحان تیزهوشان آشنا می‌کنیم.

 

راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان

دانش آموزان و فراگیرانی که دارای ضریب هوشی بالای 130 هستند را، تیزهوش می‌گویند. استعداد یادگیری این دسته از دانش آموزان نسبت به بقیه افراد بالا است. برای ورود به مدرسه تیزهوشان از پایه ششم به پایه هفتم نمونه سوالات، سوالات هوش یا استعداد تحلیلی هستند. در آزمون ورودی پایه هفتم سوالات درسی از دانش آموزان و فراگیران پرسیده نمی‌شود. جهت ورود دانش آموزان از پایه هشتم به نهم در آزمون تیزهوشان علاوه بر سوالات استعداد تحلیلی یا هوش، سوالات درسی یا استعداد تحصیلی هم اضافه می‌شود.

 

انواع سوالات آزمون تیزهوشان:

سوالات آزمون برای ورود دانش آموزان و فراگیران به مدرسه تیزهوشان به دو دسته تقسیم می‌شوند.

 

سوالات استعداد تحلیلی:

به صورت تستی و چهار گزینه ای هستند و هدف سنجش ضریب هوشی دانش آموزان و توانایی آن‌ها در طبقه بندی، تحلیل و ریشه یابی است. دانش آموزان می‌توانند از کتاب‌های هوش در این زمینه و نمونه سوالات سال‌های قبل کمک بگیرند.

 

سوالات درسی یا سوالات استعداد تحصیلی:

سوالات درسی از منابع سال هشتم و نهم هستند. در درجه اول دانش آموزان و فراگیران باید متن کتاب‌های درسی خود را مطالعه کنند و سپس از کتاب‌های کمک درسی مربوط به تیزهوشان کمک بگیرند. همچنین برای داشتن روش مطالعه و زمانبندی درست و آموزش تکنیک‌های تست زنی، دانش آموزان می‌توانند از کلاس‌های تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه کمک بگیرند. فراموش نکنید برای بهره بردن از کلاس‌های خصوصی و انتخاب بهترین معلم خصوصی؛ به وب سایت‌های معتبر؛ مانند وب سایت بلدیاب؛ که دارای سابقه درخشان در تدریس خصوصی است؛ مراجعه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

 

چه کسانی در تیزهوشان قبول می‌شوند؟

برای قبول شدن در تیزهوشان دانش آموزان باید مطالعه درست و اصولی داشته باشند. در درجه اول باید متن کتاب‌های درسی خود را با دقت بخوانند و جهت موفقیت بیشتر تست‌های مربوط به آن‌ها را حل کنند. دروس علوم و ریاضی دو درس مهم با ضرایب بالا در آزمون تیزهوشان هستند. تسلط معلم بر روی روش‌های نوین تدریس و استفاده از روش‌های یادگیری فعال، کمک می‌کند تا دانش آموزان مطالب درسی را بهتر یاد بگیرند.

دانش آموزان بعد از مطالعه باید تمرینات هر درس را حل کنند. روش مطالعه درست، حل تمرینات و سوالات مربوط به دروس و استفاده از روش‌های یادگیری فعال کمک می‌کنند تا مطالب بهتر در ذهن دانش آموزان تثبیت شوند. همچنین دانش آموزان می‌توانند از معلم خصوصی جهت یادگیری تکنیک‌های تست زنی و یادگیری بهتر مطالب کمک بگیرند. برای رسیدن به نتیجه بهتر نمونه سوالات دروس فارسی و دینی را هم حل کنید تا در امتحان موفق‌تر باشید و در تیزهوشان قبول شوید.

 

اهمیت آزمون تیزهوشان

 

نکات قبولی در آزمون تیزهوشان:

با رعایت یک سری از نکات می‌توانید در آزمون تیزهوشان قبول شوید، که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا می‌کنیم.

  • آماده سازی ذهن و دوری از استرس
  • تعیین هدف قبل از درس خواندن
  • حفظ تمرکز و مهارت داشتن در کلاس جهت یادگیری بهتر مطالب درسی
  • داشتن برنامه ریزی و روش مطالعه درست
  • شرکت در امتحان‌های مشابه و آشنایی با نمونه سوالات تیزهوشان
  • داشتن مکان مطالعه آرام و مناسب
  • تغذیه درست و خواب کافی

در آزمون تیزهوشان نهم به دهم منابع درسی دانش آموزان شامل دروس ریاضی، ادبیات فارسی، علوم قرآن و معارف اسلامی و مطالعات اجتماعی شامل اجتماعی، جغرافیا و تاریخ است. دانش آموزان با بهره گیری از روش‌های یادگیری نوین، روش مطالعه درست می‌توانند به آمادگی لازم در دروس برسند. تنها تیزهوش بودن ملاک قبولی در آزمون نیست و دانش آموزان باید پایه علمی قوی، تمرکز بالا و آرامش داشته باشند.

 

نکات مهم در سر جلسه آزمون تیزهوشان

دانش آموزان برای اینکه در آزمون تیزهوشان موفق باشند لازم است شب قبل از آزمون و سرجلسه نکاتی را رعایت کنند تا در آزمون موفق باشند. این نکات شامل موارد زیر است:

  • دانش آموزان باید شب قبل از آزمون وسایل مورد نیاز خود را آماده کنند.
  • به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان مراجعه کنند و کارت آزمون خود را دریافت کنند.
  • جهت حضور سرجلسه آزمون علاوه بر کارت آزمون، کارت شناسایی همراه داشته باشند.
  • برای زمانبندی بهتر جهت پاسخ دادن به سوالات، همراه خود ساعت داشته باشند.
  • مثبت اندیش باشند و با آرامش خاطر سرجلسه حضور پیدا کنند.
  • به تمامی سوالات نگاه گذرا داشته باشند و کلمات کلیدی را جهت پاسخ دهی بهتر مشخص کنند.
  • برای گرفتن نتیجه بهتر ابتدا به سوالات ساده‌تر و سپس به سوالات مشکل، وقت گیر و دارای نمره کمتر بپردازند.
  • با توجه به اینکه سوالات تستی هستند؛ دانش اموزان باید گزینه‌های اشتباه را کنار بگذارند و اگر نسبت به جواب مطمئن هستند؛ پاسخ صحیح را علامت بزنند.
  • در پاسخ به سوالات تشریحی به موضوع اصلی توجه داشته باشند و ابتدا بر روی چک نویس جواب خود را بنویسند و سپس به برگه پاسخ منتقل کنند.
  • حداقل 10 درصد از زمان آزمون را برای مرور مطالب و جواب‌ها بگذارند.

 

جمع بندی

اگر دانش آموزی تصمیم دارد که در مدرسه تیزهوشان درس بخواند؛ باید از کلاس چهارم ابتدایی به مطالعه بپردازد؛ تا جهت ورود به پایه هفتم در مدرسه تیزهوشان به آمادگی لازم برسد و قبول شود. داشتن برنامه ریزی اصولی و درست به شما در رسیدن به هدف تان کمک زیادی می‌کند. بهره گیری از کلاس‌های تدریس خصوصی در منزل و داشتن معلم خصوصی در کنار موارد گفته شده به موفقیت بیشتر شما و قبول شدن در آزمون تیزهوشان کمک زیادی می‌کند. برای داشتن دسترسی به لیست اساتید و مدرسین برتر جهت تدریس خصوصی و ثبت درخواست معلم خصوصی می توانید به وب سایت بلدیاب مراجعه کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/03/31
  • تعداد بازدید :
    367
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آزمون تیزهوشان

روش مطالعه

مدرسه تیزهوشان

تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.