تبلیغات
شما

روش‌های خواندن ریاضی نهم به صورت مفهومی

روش‌های خواندن ریاضی نهم به صورت مفهومی

خواندن ریاضی نهم و یادگیری آن به صورت مفهومی کمک می‌کند تا دانش آموزان نمره خوبی را در این درس بگیرند. همچنین نمره آن در انتخاب رشته دانش آموزان و فراگیران تاثیر زیادی دارد. برای موفقیت بیشتر و قوی شدن پایه درسی تنها خواندن ریاضی نهم کافی نیست. حضور مرتب و منظم دانش آموزان در کلاس‌های درس، یادداشت نکات مهم و کلیدی و خوب گوش دادن؛ کمک می‌کند تا فرایند یادگیری بهتر پیش برود و اگر سوال در ذهن آن‌ها ایجاد شده است؛ با پرسیدن آن به جواب برسند. برای یادگیری درس ریاضی در پایه نهم که تاثیر زیادی هم در انتخاب رشته شما دارد، حتما برنامه ریزی داشته باشید تا به نتیجه مطلوب برسید. انتخاب معلم خصوصی; از آموزشگاه‌ها یا وب سایت‌های معتبر; مانند وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب; در یادگیری درس ریاضی پایه نهم به شما کمک زیادی می‌کند.

 

چگونه ریاضی نهم را یاد بگیریم؟

در مقطع دوم متوسطه خواندن ریاضی نهم و یادگیری آن پایه همه آموزش‌های ریاضی است. به دلیل اهمیت یادگیری درس ریاضی؛ لازم است معلمان با روش‌های تدریس ریاضی نهم آشنا باشند؛ تا بتوانند تدریس بهتری داشته باشند. هر چه معلمان از روش‌های تدریس مناسب و نوین در درس ریاضی استفاده کنند، دانش آموزان بهتر می‌توانند مطالب را یاد بگیرند. برای اینکه دانش آموزان ریاضی نهم را مفهومی یاد بگیرند لازم است مدرس علاوه بر دانش و تجربه، مهارت لازم را برای تدریس شیرین داشته باشد.

به دلیل کاربردی بودن درس ریاضی و پیش نیاز بودن در دیگر دروس؛ مانند حسابداری، فیزیک و بقیه دروس؛ لازم است فرایند یادگیری درست پیش برود؛ تا دانش آموزان و فراگیران بازدهی بالایی داشته باشند. خواندن ریاضی نهم به تنهایی کافی نیست و دانش آموزان باید مفاهیم آن را درک کنند و از ترسیم ذهنی کمک بگیرند. برای مطالعه و یادگیری درس ریاضی باید سه مبنای مهم یادگیری، تمرین و مرور رعایت شود.

 

یادگیری اولین مبنای خواندن ریاضی نهم:

برای پاسخ دادن به سوالات و تمرینات درس ریاضی لازم است ابتدا یادگیری انجام شود. همچنین دانش آموزان به درک درستی از مطالب و مفاهیم برسند. بعد از تدریس معلم در کلاس درس; دانش آموزان برای یادگیری بهتر; باید مبحث تدریس شده را همان روز مطالعه و تمرینات مربوط به آن را حل کنند. همچنین می‌توانند از جزوه ها، کتاب‌های کمک آموزشی و جلسات تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه برای یادگیری بیشتر و بهتر استفاده کنند. وقتی دانش آموزان از روش‌های مطالعه فعال و تکنیک‌های یادداشت برداری استفاده می‌کنند، یادگیری مفهومی‌تر است. همچنین مطالب در حافظه بلند مدت آن‌ها تثبیت می‌شود.

 

تمرین دومین مبنای مطالعه ریاضی نهم:

بعد از انجام فرایند یادگیری؛ دانش آموزان باید با توجه به اینکه مباحث و حجم مطالب درسی زیاد است؛ تست مربوطه به هر مبحث را به اندازه حل کنند؛ تا بتوانند نقاط ضعف خود را برطرف کنند. برای رسیدن به نتیجه مطلوب می‌توانند از تست‌های کنکور سال قبل استفاده کنند که استاندارد و مفید هستند.

 

مرور سومین مبنای مطالعه ریاضی نهم:

بعد از یادگیری و تمرین در خواندن ریاضی نهم مرور مطالب، نکات و یادداشت برداری‌ها به آماده‌تر شدن دانش آموزان کمک می‌کند و باعث می‌شود هنگام حل سوالات و تست‌ها تمرکز و آمادگی ذهنی بیشتری داشته باشند.

 

روش خواندن ریاضی نهم

استفاده از روش صحیح خواندن ریاضی نهم کمک می‌کند تا مطالب، فرمول‌ها و مباحث را دانش آموزان بهتر و بیشتر یاد بگیرند. یادگیری دروسی مانند ریاضی که مفهومی هستند و برای حل تمرین‌ها باید از فرمول‌های مختلف استفاده شود، برای بعضی از دانش آموزان سخت و غیر قابل فهم است. برای اینکه یادگیری درس ریاضی به خصوص پایه نهم برای آن‌ها قابل درک و فرایند یادگیری سریع‌تر پیش برود، می‌توانند از کلاس‌های تدریس خصوصی کمک بگیرند.

در تدریس خصوصی معلم با تکنیک‌ها و استفاده از روش‌های فعال یادگیری به دانش آموزان کمک می‌کند تا در کمترین زمان، به حل سوالات و تمرینات بپردازند و مطالب در ذهن آن‌ها ثبت شود. با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب، می‌توانید به لیست اساتید و مدرسین برتر این وب سایت دسترسی داشته باشید. در ادامه شما را با روش‌های درست و اصولی خواندن ریاضی نهم آشنا می‌کنیم.

 

روش‌های خواندن ریاضی نهم

 

تسلط بر روی پیش نیازهای ریاضی نهم:

برای شروع یادگیری ریاضی نهم و خواندن آن به صورت مفهومی لازم است که دانش آموزان تسلط کافی بر روی مباحث پیش نیاز مانند اعداد گویا، بردار و مختصات، ساده کردن عبارت‌های جبری و چهارضلعی‌ها داشته باشند، تا بعد از خواندن ریاضی نهم بتوانند مطالب را درک کنند و یاد بگیرند.

 

خواندن ریاضی نهم با هدف یادگیری و تمرین زیاد:

به غیر از حفظ کردن فرمول‌های ریاضی، دانش آموزان مطالب ریاضی را نباید حفظ کنند. با استفاده از روش‌های تصویرسازی باید در ذهن خود ماهیت فرمول و مسئله را درک کنند، تا راحت‌تر بتوانند سوالات و مسائل را حل کنند. بعد از انجام فرایند یادگیری; برای تثبیت بهتر مطالب و آشنایی با نقاط ضعف و قوت خود; باید خیلی زیاد تمرین کنید. حل کردن مسائل ریاضی و تمرین به صورت منظم و برنامه ریزی شده کمک می‌کند مطالب به مرور زمان به حافظه بلند مدت شما انتقال داده شوند و آمادگی لازم را برای امتحانات و یادگیری بیشتر مباحث داشته باشید.

 

نوشتن راه حل تمرینات و مسئله ها:

برای خواندن ریاضی نهم و یادگیری درس ریاضی لازم است که دانش آموزان هنگام حل مسائل و تمرینات به جای ذهنی محاسبه کردن، راه حل‌ها را بنویسند. نوشتن راه حل‌ها کمک می‌کند تا در در ذهن آن‌ها ارتباط خوبی بین فرمول و اعداد برقرار شود. نتیجه این ارتباط، کاهش ضریب اشتباهات است.

 

مشارکت در کلاس درس:

برای برقراری ارتباط با درس ریاضی و یادگیری مفاهیم لازم است که دانش آموزان و فراگیران در کلاس با معلم در تعامل باشند. همچنین در صورت نیاز به سوالات پرسیده شده توسط معلم پاسخ دهند. تعامل داشتن در کلاس با معلم کمک می‌کند تا دانش آموزان نقاط ضعف خود را بشناسند و جهت تقویت آن‌ها تلاش بیشتری کنند. همچنین برای بر طرف کردن نقاط ضعف خود می‌توانند در از تدریس خصوصی در منزل توسط مدرس خصوصی کمک بگیرند.

 

خواندن ریاضی نهم با مطالعه و یادگیری فعال:

استفاده از دیگر حواس به غیر از چشم‌ها در هنگام مطالعه و یادگیری را مطالعه و یادگیری فعال می‌گویند. یکی از روش‌های خواندن ریاضی نهم به صورت مفهومی یادگیری فعال است. به دانش آموزان کمک می‌کند تا از مطالبی که در حال آموزش آن‌ها هستند؛ با توجه به تصویر سازی ذهنی و بهره گیری از روش‌های فعال؛ درک درستی داشته باشند و فرایند یادگیری بهتر پیش برود.

 

یادداشت برداری کنید و از کتاب‌های آموزشی کمک بگیرید:

خلاصه نویسی و یادداشت برداری از نکات معلم هنگام تدریس و یادگیری درس ریاضی، یکی از مهمترین قسمت‌های روش مطالعه و خواندن است. هنگام مرور مطالب درسی، یادداشت برداری‌ها به دانش آموزان کمک می‌کند تا اگر مطلبی را فراموش کردند یا اشکال دارند، راحت‌تر مطالب برای آن‌ها یادآوری و اشکالات آن‌ها بر طرف شود.

مرور نمونه سوالات امتحانات قبلی، کمک گرفتن از معلم مدرسه یا معلم خصوصی و دوستان، داشتن اعتماد به نفس، استفاده از منابع کمک آموزشی معتبر و استفاده نکردن از ماشین حساب هنگام مطالعه و حل تمرینات مواردی هستند که در خواندن ریاضی نهم تاثیر خوبی دارند. همچنین باعث می‌شوند فرایند یادگیری در دانش آموزان و فراگیران بهتر پیش برود.

 

جمع بندی

خواندن ریاضی نهم به صورت مفهومی به دلیل پیش نیاز بودن اهمیت زیادی دارد. در بالا به نکات مهم جهت یادگیری درس ریاضی اشاره شد، که تمرین کردن تاثیر زیادی دارد. دانش آموزان و فراگیران بعد از مطالعه درس ریاضی، انجام تمرینات و استفاده از جزوات و کتاب‌های کمک درسی؛ اگر همچنان ضعف هایی دارند و تسلط آن‌ها بر روی مباحثی کمتر است؛ توصیه می‌کنیم از جلسات تدریس خصوصی در منزل یا آموزشگاه کمک بگیرند. با ثبت درخواست معلم خصوصی از وب سایت بلدیاب، می‌توانید به لیست مدرسین و اساتید برتر این وب سایت دسترسی داشته باشید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:01       1401/03/24
  • تعداد بازدید :
    604
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

خواندن ریاضی نهم

فرایند یادگیری

یادگیری درس ریاضی

تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.