تبلیغات
شما

در امتحانات میان ترم روش مطالعه دانش آموزان چیست؟ قسمت دوم

در امتحانات میان ترم روش مطالعه دانش آموزان چیست؟ قسمت دوم

روش مطالعه دانش آموزان بر روی موفقیت آن‌ها در امتحانات میان ترم و امتحانات پایان ترم تاثیرگذار است. در امتحانات میان ترم میزان سطح یادگیری دانش آموزان سنجیده و میزان آمادگی آن‌ها مشخص می‌شود. روش مطالعه دانش آموزان در امتحانات به دلیل تفاوت‌های فردی و نوع سبک یادگیری، متفاوت است. دانش آموزان و فراگیران باید برای آمادگی بهتر در امتحانات از معلم خصوصی کمک بگیرند.

در تدریس خصوصی; معلم خصوصی متناسب با سبک یادگیری دانش آموز; مطالب را به او آموزش می‌دهد. والدین می‌توانند با انتخاب معلم خصوصی خوب از آموزشگاه‌های معتبر؛ به موفقیت فرزندان خود در امتحانات میان ترم؛ کمک کنند. مزیت داشتن معلم خصوصی و تدریس خصوصی برای دانش آموزان و فراگیران این است که در زمان کمی به آمادگی لازم برای امتحان می‌رسند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، به بررسی شیوه مطالعه دانش آموزان و موفقیت آن‌ها در امتحانات می‌پردازیم.

 

راهکارهای موفقیت در امتحانات میان ترم

روش مطالعه دانش آموزان به دلیل تفاوت‌های فردی و سبک یادگیری متفاوت، با یکدیگر فرق می‌کند. اما در نهایت باید از روشی استفاده کنند؛ که بتوانند علاوه بر مطالعه اصولی و درست؛ به موفقیت برسند. در ادامه شما را با راهکارهای موفقیت دانش آموزان در امتحان آشنا می‌کنیم.

 

روش مطالعه دانش آموزان و برنامه ریزی و مطالعه در طول سال یا ترم:

برای اینکه دانش آموزان در امتحانات موفق باشند لازم است از ابتدای سال تحصیلی برای آموزش و یادگیری آن ها، برنامه ریزی کنید. اگر دانش آموز در مقطع ابتدایی است برای تقویت پایه دروس می‌توانید از کلاس‌های تدریس خصوصی و معلم خصوصی استفاده کنید. با برنامه ریزی در طول ترم دانش آموزان و فراگیران از مطالب درسی عقب نمی‌مانند و مفاهیم درسی را به خوبی یاد می‌گیرند. علاوه بر روش مطالعه دانش آموزان، روش تدریس معلمان هم در میزان یادگیری دانش آموزان تاثیر دارد.

 

روش مطالعه دانش آموزان و داشتن حضور فعال در کلاس:

یکی از عوامل تاثیرگذار در یادگیری دانش آموزان حضور آن‌ها در کلاس درس است. حضور در کلاس؛ کمک می‌کند تا دانش آموزان مطالب آموزشی که توسط معلمان گفته می‌شود را؛ بهتر یاد بگیرند؛ سوالات خود را بپرسند و یادداشت برداری کنند. داشتن جزوه به دلیل خلاصه بودن; به دانش آموزان در زمان امتحانات میان ترم کمک می‌کند و زمان کمتری برای مطالعه می‌گذارند.

 

مفهومی و عمقی درس بخوانند:

یکی از راهکارهای موفقیت دانش آموزان در امتحانات این است که به صورت مفهومی درس‌ها را بخوانند و اگر اشکالی دارند از معلم در کلاس یا از معلم خصوصی خود سوال کنند.

 

اهمیت روش مطالعه دانش آموزان

 

ساعت مطالعه را افزایش دهند و از معلم خصوصی کمک بگیرند:

در زمان امتحانات علاوه بر انتخاب درست روش مطالعه دانش آموزان; باید میزان ساعات مطالعه را افزایش دهند; تا علاوه بر خواندن کل مطالب; در کنار آن تمرین و مسئله حل کنند. همچنین در دروسی که مشکل دارند برای یادگیری بهتر، از کلاس‌های خصوصی و اساتید خصوصی کمک بگیرند. برای انتخاب معلم خصوصی و مشاهده لیست اساتید برتر وب سایت بلدیاب، می‌توانید بر روی لینک معلم خصوصی بلدیاب کلیک کنید. کلاس‌های خصوصی برای تقویت پایه دانش آموزان، رفع اشکالات و یادگیری دانش آموزان مفید هستند.

 

خواندن کتاب درسی در روش مطالعه دانش آموزان:

بهترین منبع درسی برای دانش آموزان در کنار انتخاب روش مطالعه صحیح، کتاب درسی است. اگر دانش آموزان کتاب درسی خود را کامل مطالعه کنند؛ در امتحانات نمرات خوبی می‌گیرند؛ و در صورت لزوم می‌توانند از کتاب‌های کمک درسی هم؛ استفاده کنند. روش مطالعه دانش آموزان تاثیر زیادی در میزان یادگیری آن‌ها دارد؛ اما نکته مهمی که وجود دارد به دلیل تفاوت در سطح یادگیری دانش آموزان و تفاوت‌های فردی آن ها؛ روش تدریس معلمان در میزان یادگیری دانش آموزان تاثیر زیادی دارد. استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی و گرفتن معلم خصوصی ابتدایی در منزل به دانش آموزان کمک زیادی می‌کند.

 

کمک گرفتن از معلم خصوصی برای امتحانات میان ترم

فرا رسیدن زمان امتحانات میان ترم برای دانش آموزان همراه با استرس است، به خصوص دانش آموزانی که در طول ترم دروس را مطالعه و مرور نکردند. در این مواقع باید روش مطالعه دانش آموزان به گونه ای باشد که بتوانند در امتحانات میان ترم موفق شوند. استفاه از منابع کمک درسی و حل نمونه سوالات؛ به یادگیری دانش آموزان در زمان کم کمک می‌کند؛ اما بهترین روش و راهکار برای یادگیری دانش آموزان در زمان کم، کمک گرفتن از معلم خصوصی خوب است. کمک گرفتن از بهترین اساتید خصوصی و کلاس‌های تدریس خصوصی در یادگیری بهتر وآمادگی برای امتحانات در زمان کم، تاثیر زیادی دارد. وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب؛ با سابقه درخشان در زمینه آموزش؛ بهترین مدرسین تدریس خصوصی را برای تمام مقاطع تحصیلی دارد. با ثبت درخواست معلم خصوصی در وب سایت بلدیاب ،می توانید به بهترین اساتید دسترسی داشته باشید.

 

تمرکز بر روی دروس در روش مطالعه دانش آموزان

تمرکز یک امر اکتسابی است که باید در دانش آموزان و فراگیران پرورش داده شود. برای اینکه سطح یادگیری دانش آموزان بالا برود و بتوانند مطالب آموزشی را بهتر یاد بگیرند، باید بتوانند تمرکز کنند. عدم تمرکز و حواس پرتی در دانش آموزان می‌تواند منشا بیرونی و محیطی یا منشا درونی و ذهنی داشته باشد. هنگام درس خواندنِ دانش آموزان عواملی مانند وب گردی بدون هدف، خیال پردازی، سر و صدا، تلویزیون، پیامک بازی، شبکه‌های اجتماعی و بحث‌ها می‌توانند تمرکز آن‌ها را بر هم بزنند. در کنار انتخاب روش مطالعه دانش آموزان; باید از راهکارهای افزایش تمرکز هنگام درس خواندن استفاده کنند; تا بتوانند در امتحانات میان ترم موفق و نمرات خوبی بگیرند. در ادامه شما را با راهکارهای افزایش تمرکز هنگام درس خواندن آشنا می‌کنیم.

 

راهکارهای افزایش تمرکز دانش آموزان هنگام درس خواندن:

در فرایند یادگیری، برای اینکه دانش آموزان بتوانند مطالب درسی و آموزشی را خوب یاد بگیرند باید تمرکز داشته باشند. در ادامه مطلب از وب سایت بلدیاب؛ یکی از بزرگ‌ترین وب سایت‌های انتخاب معلم خصوصی؛ شما را با روش‌های تقویت تمرکز در دانش آموزان آشنا می‌کنیم.

 

افزایش تمرکز دانش آموزان با طرح سوال:

یکی از روش هایی که هنگام درس خواندن دانش آموزان را به صورت عمیق درگیر مطالعه می‌کند و باعث افزایش تمرکز آن‌ها می‌شود، طرح سوال هنگام درس خواندن است. برای اینکه دانش آموزان حین مطالعه بتوانند به سوالات پاسخ بدهند، باید تمرکز داشته باشند. در این روش دانش آموز بعد از مطالعه؛ با طرح سوال؛ میزان یادگیری خود را ارزشیابی می‌کند و متوجه نقاط ضعف و قوت خود می‌شود. در ادامه مطالعه سعی می‌کند نقاط ضعف خود را برطرف و بیشتر تمرکز کند.

 

افزایش تمرکز دانش آموزان با تند خوانی:

علاوه بر روش مطالعه دانش آموزان، تندخوانی هم باعث یادگیری بهتر دانش آموزان می‌شود. وقتی سرعت مطالعه پایین باشد، ذهن از شاخه ای به شاخه دیگر می‌رود و باعث حواس پرتی می‌شود. اگر سرعت مطالعه دانش آموزان بالا باشد باعث تمرکز بیشتر بر روی دروس می‌شود و مطالب را بهتر یاد می‌گیرند. وقتی فرایند یادگیری در دانش آموزان درست انجام می‌شود، در امتحانات موفق به گرفتن نمرات خوب می‌شوند.

 

افزایش تمرکز دانش آموزان با استفاده از راهنما:

هنگام مطالعه و درس خواندن اگر دانش آموزان راهنما داشته باشند به تمرکز آن‌ها کمک می‌کند و مطالب آموزشی را بهتر یاد می‌گیرند. هنگامی که از راهنما؛ مثل خط کش یا مداد استفاده می‌کنید؛ علاوه بر تمرکز حواس و روان خوانی؛ از برگشت و دوباره خوانی مطالب، خستگی ذهن و چشم و هدر رفتن زمان؛ جلوگیری می‌کند.

 

افزایش تمرکز دانش آموزان با جدیت در مطالعه:

جدیت هنگام درس خواندن و مطالعه، در کنار روش مطالعه دانش آموزان به تمرکز آن‌ها کمک زیادی می‌کند. دانش آموز با تعیین زمان مطالعه و ادامه تا رسیدن به پایان زمان مشخص شده، می‌تواند تمرکز کند و مطالب را خوب یاد بگیرد.

علاوه بر راهکارهای گفته شده مکان مطالعه هر چه مرتب و تمیز باشد و از صدا‌های آزاردهنده دور باشد، باعث تمرکز بیشتر دانش آموز می‌شود. همچنین یادداشت برداری و خلاصه نویسی، باعث افزایش تمرکز دانش آموز و یادگیری بهتر مطالب می‌شود.

 

جمع بندی

روش مطالعه دانش آموزان در کنار تکنیک‌ها و روش‌های موفقیت و استفاده از کلاس‌های تدریس خصوصی به یادگیری دانش آموزان و آمادگی بهتر آن‌ها برای امتحانات میان ترم کمک زیادی می‌کند. مهم است والدین؛ به خصوص برای فرزندان خود در مقطع ابتدایی؛ از وب سایت‌های معتبر؛ مانند وب سایت بلدیاب؛ معلم خصوصی انتخاب کنند. برای یادگیری بهتر فرزندان خود و موفقیت آن‌ها در امتحانات می‌توانید در هر کجای کشور هستید با دسترسی به بهترین اساتید از کلاس‌های آنلاین و تدریس خصوصی وب سایت بلدیاب استفاده کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:02       1400/10/28
  • تعداد بازدید :
    552
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

روش مطالعه دانش آموزان

تدریس خصوصی

امتحانات میان ترم

یادگیری دانش آموزان

معلم خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.