تبلیغات
شما

در امتحانات میان ترم روش مطالعه دانش آموزان چیست؟ قسمت اول

در امتحانات میان ترم روش مطالعه دانش آموزان چیست؟ قسمت اول

برای اینکه دانش آموزان در امتحانات میان ترم نمره خوبی بگیرند، باید از روش‌های صحیح مطالعه کمک بگیرند. اگر دانش آموزان و فراگیران از روش صحیح مطالعه استفاده کنند؛ باعث افزایش یادگیری دانش آموزان؛ کمتر شدن زمان مطالعه؛ تثبیت بهتر مطالب در ذهن و یادآوری راحت مطالب؛ می‌شود. در امتحانات میان ترم آمادگی و میزان یادگیری دانش آموزان مشخص می‌شود. برای موفقیت در امتحانات میان ترم والدین می‌توانند برای فرزندان خود از معلم خصوصی کمک بگیرند. در تمامی مقاطع به خصوص مقطع ابتدایی که دانش آموزان و فراگیران باید پایه درسی قوی داشته باشند، تدریس خصوصی و استفاده از معلم خصوصی کمک فراوانی می‌کند. شما می‌توانید جهت تدریس خصوصی ابتدایی در منزل یا به صورت آنلاین؛ به وب سایت آموزشگاه بلدیاب مراجعه کنید؛ و از اساتید و مدرسین حرفه ای این آموزشگاه بهره ببرید.

 

روش مطالعه دانش آموزان برای امتحانات میان ترم

دانش آموزان و فراگیران در هر مقطع تحصیلی؛ برای یادگیری بیشتر و داشتن پیشرفت تحصیلی؛ باید از روش صحیح مطالعه؛ استفاده کنند. روش صحیح مطالعه کمک می‌کند تا دانش آموزان راحت‌تر و سریع‌تر مطالب را یاد بگیرند. اگر دانش آموزان با روش‌های صحیح مطالعه آشنا باشند، در امتحانات میان ترم و پایان ترم موفق‌تر خواهند بود. برای اینکه دانش آموزان و فراگیران بتوانند مطالعه درست و مناسبی داشته باشند، باید با اصول مطالعه آشنا شوند. در ادامه مطلب از وب سایت تدریس خصوصی بلدیاب، به بررسی این اصول می‌پردازیم.

 

اصول مهم در مطالعه دانش آموزان برای امتحانات میان ترم:

دانش آموزان و فراگیران با رعایت اصول اولیه مطالعه، می‌توانند در یادگیری دروس موفق باشند.

 

تعیین هدف و برنامه ریزی:

دانش آموزان قبل از مطالعه باید هدف خود را مشخص کنند; و داشتن هدف کمک می‌کند در حین یادگیری، تمرکز بیشتری داشته باشند. همچنین کمک می‌کند تا دقت آن‌ها بالا‌تر برود. داشتن برنامه ریزی کمک می‌کند تا دانش آموزان در زمان مناسب مطالعه کنند و یادگیری آن‌ها دارای نظم مشخصی باشد. برنامه ریزی و منظم بودن روند یادگیری دانش آموزان، باعث می‌شود مطالب را بهتر به ذهن بسپارند.

 

تعیین زمان و مکان مطالعه:

یکی دیگر از اصول مطالعه که به موفق شدن دانش آموزان در امتحانات میان ترم کمک می‌کند; تعیین زمان و مکان مناسب مطالعه است. بودن نور کافی در مکان مطالعه؛ آرام بودم مکان و همچنین مطالعه در صبح؛ بر روی یادگیری دانش آموزان تاثیر بیشتری دارد.

 

بهترین روش‌های مطالعه دانش آموزان برای امتحانات میان ترم

آشنایی دانش آموزان و فراگیران با روش‌های درست مطالعه; کمک می‌کند تا در امتحانات میان ترم و همچنین امتحانات پایان ترم موفق باشند. روش صحیح مطالعه به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان کمک می‌کند؛ اما تاثیر گذار‌ترین راه حل برای یادگیری دانش آموزان؛ پیشرفت تحصیلی و موفقیت آن‌ها در امتحانات؛ استفاده از تدریس خصوصی است. تدریس خصوصی در منزل یا به صورت آنلاین به دانش آموزان کمک زیادی می‌کند. مهم است والدین از معلم خصوصی و اساتید حرفه ای کمک بگیرند. والدین می‌توانند با مراجعه به وب سایت بلدیاب و ثبت درخواست معلم خصوصی به اساتید و مدرسین برتر تیم بلدیاب دسترسی پیدا کنند.

 

روش مطالعه دقیق خوانی در امتحانات میان ترم:

برای اینکه دانش آموزان بتوانند مطالب را به صورت دقیق و منظم به ذهن بسپارند، می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند.

 

ایجاد محیط مناسب:

وقتی در محیط یا مکانی آرام و دور از سر وصدا دانش آموزان مطالعه می‌کنند، باعث تمرکز بهتر روی مطالب می‌شود. برای اینکه میزان یادگیری دانش آموزان بیشتر شود; لازم است قبل از آن مطالعه مناسب و فعال داشته باشند.

 

استفاده از روش خلاصه برداری:

استفاده از تکنیک خلاصه نویسی و یادداشت برداری از مطالب مهم و کلیدی، یکی از روش‌های دقیق خوانی است. خلاصه نویسی علاوه بر یادگیری بهتر کمک می‌کند تا زمان مرور مطالب، کوتاه‌تر شود.

 

استفاده از روش علامت گذاری در متن:

خط کشیدن زیر مطالب هنگام مطالعه و حاشیه نویسی تکنیک هایی هستند که در یادگیری دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها نقش مهمی دارند.

 

سازماندهی مطالب در روش دقیق خوانی:

برای اینکه سرعت یادگیری و درک مطالب در دانش آموزان و فراگیران افزایش پیدا کند از سازماندهی مطالب استفاده می‌شود. در سازماندهی متن اصلی سه قسمت موضوع اصلی، نکات جزئی و نکات اصلی باید مورد توجه قرار بگیرند.

امتحانات میان ترم دانش آموزان

استفاده از روش صحیح مطالعه، باعث ثبت بهتر مطالب در حافظه دانش آموزان و پیشرفت تحصیلی آن‌ها می‌شود. در مقطع ابتدایی به دلیل حساس‌تر بودن دانش آموزان و مفهومی بودن دروسی مانند ریاضی، نیاز است از معلم خصوصی کمک گرفته شود. تدریس خصوصی ابتدایی در منزل یا به صورت آنلاین به یادگیری و موفقیت دانش آموزان در امتحانات میان ترم کمک می‌کند. آموزشگاه علمی بلدیاب می‌تواند به شما در هر کجای کشور که باشید بهترین اساتید را معرفی کند.

 

روش مطالعه پس ختام:

یکی از بهترین و کاربردی‌ترین روش‌های به خاطر سپردن مطالب درسی در حافظه، روش پس ختام است. این روش دارای 6 مرحله است که در ادامه شما را با این 6 مرحله آشنا می‌کنیم.

  • پیش خوانی مرحله اول: شامل مطالعه مختصر مطالب، دیدن تصاویر و پیدا کردن دید کلی نسبت به همه بخش‌ها است.
  • طرح سوال مرحله دوم: بعد از پیدا کردن دید کلی نسبت به مطالب؛ سوال طرح شود؛ که تمرکز را بالا می‌برد و باعث یادگیری دانش آموزان می‌شود.
  • خواندن مرحله سوم: در این مرحله مطالب کتاب دقیق خوانده می‌شود و برای درک بهتر مطالب; از تکنیک‌های یادداشت برداری و غیره استفاده می‌شود.
  • تفکر و یادآوری مطالب مرحله چهارم: هنگام خواندن دانش آموزان و فراگیران باید برای ارتباط بین مطالب تفکر کنند و بدون مراجعه به کتاب، مطالب خوانده شده را یادآوری کنند.
  • مرور کردن مرحله پنجم: انجام تمرینات و جواب دادن به سوالات پایان درس به تثبیت بهتر مطالب کمک می‌کند.

 

روش شبکه ای مغز و خلاقیت:

در این روش دانش آموزان باید یادداشت برداری و خلاصه برداری‌های خود را با مشخص کردن نکات اصلی و فرعی، سازماندهی کنند. این روش کمک می‌کند دفعات بعدی به جای خواندن کل مطالب کتاب؛ به طرح شبکه ای خود مراجعه کنند و با خواندن کلمات مهم و کلیدی؛ خیلی راحت آن‌ها را مرور کنند. روش شبکه ای مغز درس خواندن را آسان می‌کند و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را تضمین می‌کند.

 

زمان بندی کردن برای مطالعه

دانش آموزان برای موفقیت در امتحانات میان ترم می‌توانند از زمان بندی و برنامه ریزی کمک بگیرند. این برنامه ریزی می‌تواند بر روی کاغذ نوشته یا اینکه از اپلیکیشن‌های موجود استفاده شود. نکته مهم در زمان بندی کردن مطالعه این است که بهترین زمان مطالعه مشخص شود. با توجه به سبک‌های یادگیری، ساعت مناسب برای مطالعه در دانش آموزان متفاوت است. تفاوت‌های فردی دانش آموزان و تفاوت در سطح یادگیری دانش آموزان؛ باعث می‌شود که بعضی دانش آموزان صبح‌ها انرژی بالاتری برای مطالعه و فراگیری مطالب داشته باشند و بعضی دانش آموزان اوایل شب؛ بازدهی بیشتری برای یادگیری مطالب داشته باشند. از نظر محققین بهترین زمان برای مطالعه از ساعت 6:30 بعد از ظهر تا ساعت 8:30 است.

 

جمع بندی

انتخاب روش صحیح مطالعه به دانش آموزان کمک می‌کند تا فراگیری مطالب آموزشی برای آن‌ها راحت‌تر باشد. فرایند یادگیری دانش آموزان وقتی درست انجام شود؛ باعث تثبیت بهتر مطالب؛ پیشرفت تحصیلی آن ها؛ و موفقیت در امتحانات میان ترم می‌شود. نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که در کنار روش‌های درست مطالعه و انتخاب بهترین زمان مطالعه؛ کمک گرفتن از معلم خصوصی و تدریس خصوصی؛ در موفقیت دانش آموزان در امتحانات میان ترم تاثیر زیادی دارد. برای درخواست معلم خصوصی جهت تدریس خصوصی و دسترسی به بهترین اساتید می‌توانید به وب سایت بلدیاب مراجعه کنید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:00       1400/10/21
  • تعداد بازدید :
    558
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

امتحانات میان ترم

یادگیری دانش آموزان

روش صحیح مطالعه

پیشرفت تحصیلی

تدریس خصوصی


دسته بندی

تدریس


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.