تبلیغات
شما

نکات مهم در راه اندازی استارتاپ موفق

نکات مهم در راه اندازی استارتاپ موفق

بسیاری از افرادی که آرزوی راه اندازی استارتاپ در سر دارند هرگز این کار را نمی‌کنند. آن‌ها معمولا از فرآیند طولانی و پیچیده‌ی رشد استارتاپ‌ها خسته و ناامید می‌شوند. همین حالا لیستی از کارهایی که برای راه‌ اندازی استارتاپ‌تان باید انجام دهید را بنویسید. خیلی ترسناک است، مگر نه؟ از نوشتن طرح کسب و کار تا پیدا کردن سرمایه گذار و استخدام افراد متخصص. ‌احتمالا فکر می‌کنید که انجام همه‌ی این کار‌ها چقدر سخت و زمان ‌بر است. در این مطلب ما از رازهایی با شما سخن می‌گوییم که اجرای هر مرحله‌ی فرآیند راه اندازی استارتاپ را برای‌تان خوشایند‌تر می‌کند. 

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید


گام اول: این مطلب را بخوانید
گام دوم: طرح کسب و کارتان را بنویسید
طرح کسب و کار مهم است، هم شما می‌دانید و هم ما. پس حالا قصد نداریم درباره‌ی خود طرح کسب و کار با شما صحبت کنیم. فقط می‌خواهیم توصیه‌هایی از کارآفرینان موفق را برای نوشتن طرح کسب و کار بهتر برای‌تان بازگو کنیم. 


1.  قبل از نوشتن طرح تا می‌توانید منابع و کتاب‌هایی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کنند. از نرم افزارها هم غافل نشوید. و همین‌طور کارگاه‌های آموزش طرح کسب و کار. باید تا می‌توانید ذهن خود را به دانش و اطلاعات مجهز کنید.
2. کیفیت مهم‌تر است یا کمیت؟ هر دو. در طرح کسب و کارتان باید عدد و رقم دیده شود. این که شما یک چشم انداز فوق العاده داشته باشید خوب است اما فوق العاده نیست. شما باید سرمایه، هزینه‌ها، درآمدها و بقیه‌ی مسائل مالی را با جزییات در طرح خود ذکر کنید. 
3. رویا پرداز یا وقع بین بودن؟ مسئله این است. اگر نقشه‌های بزرگ و غیرممکن در سرتان ندارید اصلا به سراغ کارآفرینی نروید. اما زمانی که شروع به عملی کردن نقشه‌های‌تان می‌کنید دست از رویاپردازی بردارید و به سراغ واقعیت‌ها بروید. اگر هزینه‌ها را خیلی کم تخمین بزنید و یا فکر کنید که در همین ابتدای راه درآمد فوق العاده زیادی خواهید داشت احتمالا به مشکل بر می‌خورید. 
4. از بازار غافل نشوید. بازاریابی یکی از مهم‌ترین بخش‌های کار شماست. اگر در این زمینه تخصص کافی ندارید حتما به سراغ کارشناس‌ها بروید.این خیال خام که بازار مشتاقانه منتظر محصول شماست را از سر بیرون کنید. استراتژی بازاریابی‌تان را از همان اول مشخص کنید.


گام سوم: مشتریان هدف‌تان را مشخص کنید
چرا روی بخش کوچکی از مشتریان تمرکز کنید در حالی که می‌توانید تمام بازار را در دست بگیرید؟ چون نمی‌توانید این کار را بکنید. هر محصول هر چقدر هم عالی باشد تنها می‌تواند توجه بخشی از بازار را به خود جلب کند. اگر تحقیقات بازاریابی‌تان را به درستی انجام دهید مشتریان هدف‌تان را به راحتی پیدا می‌کنید. نکات زیر در این راه به شما کمک می‌کنند.
1. حدس نزنید. نشستن پشت درهای بسته و تخیلات به‌ شما کمکی نخواهد کرد. شما باید وارد بازار شوید، با مشتریان حرف بزنید، از آن‌ها سوال بپرسید، به آمار منتشره از طرف صنف‌ها و اتحادیه‌ها مراجعه کنید، محصولات رقبا را بررسی کنید تا بتوانید مشتریان‌تان را بشناسید. 
2. از ابزارهای مجانی بازاریابی استفاده کنید. اینترنت بهترین ابزار است. درباره‌ی هر موضوعی می‌توانید اطلاعات زیادی از وب‌ سایت‌ها به دست بیاورید. علاوه بر این, اینترنت مهم‌ترین راه ارتباطی شما با مشتریان است. 
3. معمولا استارتاپ‌ها مشتریان خود را به خاطر خدمات بد از دست می‌دهند نه محصول بد. تمام تمرکز‌تان را روی محصول نگذارید. اگر مشتری از خدمات‌ فروش‌تان راضی نباشد به شما وفادار نمی‌ماند.

 

 

گام چهارم: برای پول برنامه داشته باشید
شما برای پول درآوردن به پول نیاز دارید. اما اجازه ندهید این موضوع مانع شروع استارتاپ‌تان بشود. همه‌ی کسب و کارها حداقل در ابتدای راه نیاز به سرمایه‌ زیادی ندارند. برای تامین سرمایه استارتاپ‌تان می توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:
1. نگاهی به کیف پول‌تان بیندازید. اگر بتوانید با کمی پس انداز و کاهش هزینه‌های زندگی سرمایه اولیه‌تان را تامین کنید، یکی از سخت‌ترین مراحل استارتاپ را پشت سر گذاشته اید. 
2. از دوستان و خانواده پول قرض بگیرید. از اول به سرمایه گذار بیگانه فکر نکنید. اگر شما بتوانید از یکی از افراد خانواده پول بگیرید در مراحل بعدی کارتان راحت‌تر خواهد بود. شاید هم دوستی داشته باشید که حاضر باشد بر روی ایده‌ی شما سرمایه گذاری کند. پس با اشخاصی که فکر می‌کنید می‌توانند این پول را به شما قرض دهند صحبت کنید.
3. از سرمایه گذاران نترسید. آن‌ها برای همین سرمایه گذار شدند. که ایده‌های بکر را پیدا کنند و به رشدش کمک کنند. صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی، سرمایه گذاران فرشته خو همه و همه گزینه‌های خوبی هستند. به خصوص زمانی که نیاز به سرمایه زیادی داشته باشید. 


گام پنجم: تکنولوژی مورد نیازتان را شناسایی کنید
فقط با خریدن یک لپ‌تاپ استارتاپ‌تان مجهز به تکنولوژی‌های روز نخواهد شد. شما برای طراحی و ساخت محصول‌تان به تکنولوژی‌های خاصی نیاز دارید. علاوه بر این باید از همان ابتدا به فکر تکنولوژی‌هایی که در آینده برای بهبود محصول یا خدمت‌تان می‌خواهید استفاده کنید هم باشید. 


1. شبکه رایانه ای مجهزی راه اندازی کنید. شما به سیستم‌های کامپیتوری پیشرفته، نرم افزارها و هم چنین اینترنت پر سرعت نیاز خواهید داشت. 
2. از همه‌ اطلاعات‌تان کپی تهیه کنید. ممکن است بر اثر یک حادثه تمام سیستم‌های‌تان از بین برود. شما که نمی‌خواهید همه چیز را دوباره از اول شروع کنید؟
3. سیستم‌های فناوری اطلاعات‌تان را پیوسته به روز کنید. سرعت تغییرات در دنیای تکنولوژی بسیار بالاست. اگر از قافله جا بمانید هرگز موفق نخواهید شد. 


گام ششم: افراد زبده استخدام کنید
وقتی که کسب و کار‌تان رشد می‌کند دیگر نمی‌توانید همه‌ی کارها را به تنهایی انجام دهید. زمان آن رسیده که کارمند استخدام کنید. اما چگونه؟
1 . از مسائل قانونی مربوط به استخدام با‌خبر شوید. اگر می‌خواهید بعدها مشکلی به مشکلات‌تان اضافه نشود همین حالا درباره‌ی قوانین مربوط به کارگر و کارفرما مطالعه کنید. 
2. بدانید که چه کسی را می‌خواهید. زمانی که می‌خواهید ازدواج کنید لیستی از ویژگی‌هایی که شخص مورد نظر باید داشته باشد تهیه می‌کنید. برای استخدام کارمند هم بهتر است همین کار را انجام دهید. علاوه بر مهارت‌ها و تخصص‌ها کارمندان شما باید ویژگی‌های روحی و روانی خاصی هم داشته باشند. استارتاپ شما به افراد به خلاق، پویا، خوش فکر و متعهد بیشتر از افراد متخصص نیاز دارد.  

منبع : modirinfo

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:21       1396/06/19
  • تعداد بازدید :
    2250
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

استارتاپ

راه اندازی استارتاپ

کسب و کار

استارتاپ موفق

Startup

طرح کسب و کار




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.