تبلیغات
شما

آموزش کودکان در تعطیلات تابستان

آموزش کودکان در تعطیلات تابستان

با این‌که در تابستان بیشتر والدین از این بابت که دیگر لازم نیست فرزندشان را به مدرسه یا مهدکودک ببرند  احساس خوشحالی می‌کنند، این فصل هم‌چنان چالش‌های خود را دارد. شاید نبردن کودکان به مهدکودک یا آموزشگاه‌ زبان و موسیقی و در خانه نگهداشتن آن‌ها در تابستان برای والدین راحت‌تر و کمتر موجب نگرانی باشد، اما در خانه نگهداشتن کودکان بدون این‌که حوصله‌ی آن‌ها سر برود و ذهن‌شان نیز فعال بماند، اصلا کار آسانی نخواهد بود اما با کمی برنامه‌ریزی و داشتن تفکر خلاقانه می‌توانید این کار را انجام دهید. راه‌هایی که با پیروی از آن‌ها می‌توانید کودکان خود را در تعطیلات تابستانی هم تحت آموزش داشته باشید، به شرح زیر است:

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

گردش و بازدید از مکان‌های دیدنی

اگر کمی در اینترنت جست‌و‌جو کنید حتما گزینه‌های خوبی برای گردش و بازدید از مکان‌های دیدنی پیدا خواهید کرد که دارای جنبه‌های آموزشی برای کودک‌تان باشند. اصولا برای بسیاری از ما بارها اتفاق افتاده است که در نزدیکی جاهای دیدنی و باارزشی زندگی می‌کنیم ولی اصلا متوجه‌شان نشده‌ایم. البته این فرصت‌های آموزنده و جالب فقط برای کودک‌تان ارزشمند نیستند و شما هم می‌توانید در کنار فرزند دلبندتان از این فرصت‌ها نهایت بهره را ببرید.

 

  • موزه‌ها: بازدید از یک موزه‌ی مشهور می‌تواند در کنار این‌که تجربه‌ای آموزنده باشد، لحظات فرح‌بخشی هم برای کودک‌تان به‌وجود بیاورد. برنامه‌ها و فرصت‌های آموزشی موزه برای کودکان را دنبال کنید.  خودتان را به موزه‌های بزرگ محدود  نکنید، چراکه بسیاری از نکات آموزنده و جالب در موزه‌های کوچک و محلی هم وجود دارند که کودک‌تان از  دانستن آن‌ها لذت خواهد برد. این امر هم‌چنین در مورد خانه‌های تاریخی هم صدق می‌کند.
  • باغ‌های گیاه‌شناسی: با  بردن کودک‌تان به باغ‌های گیاه‌شناسی می‌توانید وی را با درختان و گیاهان مختلف آشنا کنید. به‌علاوه که بعضی از این باغ‌های گیاه‌شناسی اطلاعات باارزش دیگری هم در مورد دانش‌های زمین‌شناسی، علوم طبیعی و محیط‌زیست ارائه می‌دهند که می‌توانید از آن‌ها و برنامه‌های آموزشی خاص کودکان نیز بهره ببرید.
  • مکان‌های دیدنی بسیاری وجود دارند که مانند باغ‌وحش و آکواریوم‌ برای تفریح و آموزش کودکان مناسب هستند. لازم به ذکر است که حتی اگر کودک‌تان قبلا یکی از این مکان‌های دیدنی را بازدید کرده باشد، بازدید دوباره‌ی آن می‌تواند باز هم برای او آموزنده باشد؛ چراکه از زمانی که بار اول از چنین مکانی دیدن کرده است تا کنون دانش بیشتری کسب کرده و میزان درک، تمایلات و اهدافش نیز تغییر کرده است و وقتی دوباره از مکان دیدنی بازدید می‌کند می‌تواند درک عمیق‌تری از موضوعات دیدنی آن مکان پیدا کند.

 

 استفاده از فضاهای خارج از خانه

بیرون بردن کودکان از خانه آن‌ها را به فعالیت و تفکر وا می‌دارد. فعالیت‌های بسیاری خارج از خانه وجود دارند که ذهن فرزندان عزیزتان را گسترش می‌دهند.

 

  • بازدید از ساحل دریا: لب دریا رفتن حتما نباید به این نحو سپری شود که کودکان تمام روز را در دریا آب‌بازی کنند. کاوش و کندوکاو در گیاهان و حیوانات دریایی و هم‌چنین زمین و شن‌ ساحل می‌تواند یکی از فعالیت‌های موردعلاقه‌ی کودکان باشد. کودک‌تان را همراه با یک یا دو دوست هم‌سن‌و‌سالش به جستجوی «گنج» بفرستید. این گنج می‌تواند نوع خاصی از صدف یا دیگر چیزهای ساحلی باشد. کودک خود را تشویق کنید که قلعه‌ یا مجسمه‌ی شنی بسازد. البته چنین فعالیتی مستلزم مهارت کودک است، به همین خاطر بهتر است که خودتان کنار کودک‌تان و دوستانش بایستید و بر نحوه‌ی کار آن‌ها نظارت کرده و اندکی هم به آن‌ها کمک کنید. بسته به این‌که برنامه‌ی‌تان برای ساحل چه باشد، می‌توانید کمی اطلاعات جالب به کودکان‌تان در مورد این محیط بدهید و با کمک خواندن کتاب‌ها، تماشای فیلم‌های آموزشی یا دیدن آکواریوم‌ها دانش کودک‌تان را تقویت کنید. این کار را می‌توانید قبل یا بعد از سفرتان انجام دهید.
  • چادر زدن: اگر قبلا هیچ‌وقت در فضای باز چادر نزده‌اید، وقتی کودکان‌تان کوچک هستند آن‌ها را به دل طبیعت ببرید و چادر بزنید تا ذهن و بدن کودک را به فعالیت وادارید. اردو زدن در طبیعت نیاز به آماده‌سازی و تلاش دارد و این فرصت خوبی است تا کودک‌تان را در جمع کردن وسایل موردنیاز و خرید لوازم همراه خود ببریدتا او هم در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد. هم‌چنین می‌توانید کودک‌تان را به کتابخانه‌ی نزدیک خانه‌ی خود ببرید و با همراهی وی چند کتاب در مورد اردو زدن در طبیعت انتخاب کنید تا بخش‌هایی از آن را برای فرزندتان بخوانید. در صورت امکان، اردو زدن و راه‌انداختن چادر خود را به حکایت و تجربه‌ی شخصی یا داستانی تاریخی پیوند بزنید، چراکه به این وسیله، فعالیت اردو زدن برای کودکان جالب‌ و مهیج‌تر می‌شود. از کودکان خود بخواهید که در فعالیت‌هایی چون برپا کردن چادر، طبخ غذا یا چیدن لوازم صرف غذا، جمع‌آوری چوب و جدا کردن چوب‌های خشک به شما کمک کنند.
  • پیک‌نیک: فرزندان دلبند خود را به پیک‌نیک و قایق‌سواری ببرید. همراه خود بازی‌های آموزشی ببرید و در پیک‌نیک بازی‌های جالبی مخصوصا از نوع قدیمی آن‌ها مانند شطرنج، تخته‌نرد یا ورق‌بازی با کودک‌تان بازی کنید تا تفکر انتقادی در ذهنش فعال شود. لازم نیست به کودک‌تان بگویید که این بازی‌ها برای ذهنش مفید هستند. فقط بگویید این بازی‌ها در پارک و هنگام پیک‌نیک خیلی لذت‌بخشند.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    21:10       1396/04/31
  • تعداد بازدید :
    1365
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش

آموزش کودکان

فیلم‌های آموزشی

آموزش مهدکودک

آموزشگاه زبان

آموزشگاه موسیقی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.