تبلیغات
شما

رشته‌های رایج در تدریس خصوصی

رشته‌های رایج در تدریس خصوصی

در سیستم‌های جدید آموزشی، دانش آموزان با برنامه‌ی درسی سنگینی از موضوعات مختلف مواجه شده‌اند. ممکن است دانش آموزان در برخی از این دروس به کمک نیاز داشته باشند اما در بقیه‌ی دروس نیازی به استفاده از تدریس خصوصی نیست. بنابراین دانستن موضوعاتی که باید برای آن‌ها از تدریس خصوصی استفاده کرد بسیار ضروری به نظر می‌رسد تا با این کار بتوان کمک بیشتری به دانش آموزان در زمینه‌ی آموزش داشته باشیم.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

از طریق این مقاله مدرسان خصوصی می‌توانند در مورد تدریس خصوصی موضوعاتی که بیشتر از همه به آن‌ها نیاز است اطلاعات مفیدی به دست بیاورند و مهارت‌های خود در این حوزه‌های درسی را برای تبدیل شدن به یک مدرس خصوصی افزایش دهند.

- اگر در زمینه ی تدریس خصوصی تازه کار هستید می‌توانید سابقه‌ی خود را بر اساس این موضوعات تامین کنید تا به یک رزومه‌ی قابل قبول دست پیدا کنید. بنابراین دانش آموزان ممکن است شما را در هنگام نیاز به آموزش در یک موضوع و درس خاص به دیگران ترجیح دهند.

- اگر شما یک مدرس خصوصی هستید و از این موضوعات اطلاع ندارید می‌توانید کتاب‌ها و راهنماهایی را برای بدست آوردن اطلاعات کافی و لازم در این زمینه کسب کرده و آن را در فهرست تدریسی خود قرار دهید.

- با این کار می‌توانید هم‌زمان به دو هدف برسید؛ یکی این که دستمزد بیشتری دریافت کنید و از طرف دیگر در موضوعات و دروسی که نیاز بیشتری به تدریس دارند مهارت بیشتری پیدا کنید.

در ادامه‌ی مطلب به مهم‌ترین و رایج‌ترین موضوعات و دروسی که به تدریس خصوصی نیاز دارند اشاره خواهیم کرد.

 

تدریس خصوصی ریاضی

موضوعات ریاضی مانند جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، آمار، مثلثات و هندسه موضوعاتی هستند که بیشترین تقاضا برای تدریس خصوصی را دارند. بسیاری از دانش آموزان دبیرستان و دانشجویان در درک این موضوعات مشکل دارند و به عبارت دیگر یادگیری این دروس برای‌شان سخت‌تر از بقیه دروس است. بسیاری از دانش آموزان در این دروس دچار مشکل می‌شوند که علت اصلی آن این است که از یادگیری آن‌ها ترس دارند. از آن‌جا که نمره‌ی ریاضی برای دانش آموزان بسیار مهم بوده و در معدل آن‌ها تاثیر فراوانی دارد یادگیری این موضوعات بسیار ضروری شده است طوری که در بسیاری از موارد برای یادگیری بهتر به تدریس خصوصی مراجعه می‌کنند.

البته تدریس خصوصی در زمینه‌ی ریاضی بسیار مشکل است؛ اما اگر شما در این زمینه مدرک دانشگاهی معتبر و دانش کافی داشته باشید می‌توانید به یک فرد حرفه‌ای و یک معلم کارآمد در این حوزه تبدیل شوید. قبل از شروع به تدریس خصوصی در موضوع ریاضی باید به دانش آموزان نشان دهید که یادگیری ریاضی کار دشواری نیست. اگر با آن‌ها مهربان و دوستانه رفتار کنید، دانش آموزان نیز در یادگیری مسائل ریاضی سریع‌تر و بهتر پیشرفت کرده و احساس آرامش خواهندکرد.

 

تدریس خصوصی علوم

بعد از ریاضی، علوم می‌تواند دومین موضوعی باشد که دانش آموزان برای درک و دریافت آن به تدریس خصوصی نیاز خواهند داشت. در دبیرستان‌ها شاخه‌های بسیاری از علوم مانند زیست شناسی، فیزیک و شیمی و در دانشگاه‌ها نیز موضوعاتی مانند زیست شیمی، آناتومی، فیزیولوژی، زیست شناسی مولکولی، زیست شناسی سلولی و غیره تدریس می‌شوند.

دانش آموزان و دانشجویانی که در هر کدام از این دروس و رشته‌ها آموزشمی‌بینند بدون شک به تدریس خصوصی نیاز خواهند داشت و اگر شما در رزومه‌ی خود سابقه‌ی تدریس در این حوزه‌ها را داشته باشید می‌توانید به آن‌ها کمک کرده و دستمزد خوبی نیز دریافت کنید. مبلغی که برای هر ساعت تدریس خصوصی در زمینه‌ی علوم به شما تعلق می‌گیرد متفاوت است. بیشتر دانش آموزان و دانشجویان سعی می‌کنند در هر درس و موضوع تخصصی یک مدرس خصوصی جداگانه داشته باشند تا بدین روش مدرس خصوصی تمرکز بیشتری روی یک موضوع داشته باشد و  دانش آموزان و دانشجویان نیز بتوانند به درجه‌ی خاصی از مهارت و دانش در آن حوزه برسند. با این روش دانش آموزان و دانشجویان می‌توانند اشکالات و موضوعات گنگ را با مدرس خصوصی خود در میان گذاشته و بارها و بارها سوال کنند تا در آن موضوع به تسلط کامل دست یابند.

 

 

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

زبان انگلیسی یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای یادگیری است. دانش آموزان و دانشجویان معمولا در این حوزه مشکل داشته و سعی می‌کنند در حوزه‌ی خواندن، نوشتن، مکالمه، گرامر و مهارت‌های لغتی از وجود مدرسان خصوصی استفاده کنند. نه تنها دانش آموزان و دانشجویان بلکه بسیاری از افراد خارجی نیز دوست دارند که زبان انگلیسی بیاموزند؛ زیرا زبان انگلیسی مهم‌ترین زبانی است که در حوزه‌ی بین المللی برای معاشرت و برقراری ارتباط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید در زمینه‌ی آموزش زبان، تدریس خصوصی داشته باشید باید نکات خاصی را مورد توجه قرار دهید. برای مثال اگر به بیشتر از یک زبان خارجی تسلط دارید افرادی که به ترجمه نیاز دارند بیشتر به شما مراجعه کرده و این افراد می‌توانند مشتریان خوبی برای شما باشند.

 

تدریس خصوصی دیگر موضوعات

برخی از دیگر موضوعاتی که برای آن‌ها در زمینه‌ی تدریس خصوصی مشتریانی وجود دارد در حوزه‌های ورزش، موسیقی و رقص و البته آموزش نحوه‌ی تست زدن خواهند بود. نکته‌ی جالب و مفید در مورد تدریس خصوصی این است که می‌توانید به دانش آموزان و دانشجویانی که در نزدیکی محل شما زندگی می‌کنند کمک کرده و لازم نیست که برای کسب درآمد از این راه مسافت‌های طولانی طی کنید.

بنابراین بهتر است در این حوزه‌ها به مهارت و دانش کافی دست یافته و آن‌ها را در رزومه‌ی خود نیز اعمال کنید و بدین ترتیب علاوه بر کسب درآمدی قابل توجه به اعتبار و شهرت زیادی دست پیدا کنید.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:55       1396/02/31
  • تعداد بازدید :
    2059
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

رشته‌های تدریس خصوصی

تدریس خصوصی در بلدیاب

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

تدریس خصوصی ریاضی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.