تبلیغات
شما

برتری‌های تدریس خصوصی ریاضی نسبت به تدریس کلاسی

برتری‌های تدریس خصوصی ریاضی نسبت به تدریس کلاسی

برخی اوقات برای حل مشکلات درسی فرزند خود هیچ راه حلی بهتر از روی آوردن به تدریس خصوصی و استخدام یک معلم خوب نیست. بسیاری از دانش  آموزان در درس ریاضی مشکل دارند و نیاز است که در خارج از کلاس کسی به آن‌ها کمک کند. شما به عنوان پدر یا مادر به خاطر نوع رابطه و مسائل عاطفی که با فرزند خود دارید، شاید نتوانید معلم خوبی برای او باشید. پس تدریس خصوصی را انتخاب می‌کنید.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

 

با مطرح کردن این موضوع پدر خانه می‌گوید «صبر کن. پولش را از کجا بیاورم. برای چند جلسه تدریس خصوصی درس ریاضی باید کلی پول بدهیم و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که فرزندمان نمره‌ی خوبی در این درس بگیرد. چرا معلم مدرسه‌ی او وظیفه‌ی خود را به درستی انجام نمی‌دهد؟ ما اصلا برای همین او را به مدرسه می‌فرستیم. پس چرا باید برای تدریس خصوصی متحمل هزینه‌ی بالایی شویم؟»

حرف پدر کاملا منطقی است. مثل این است که خودرو خود را به تعمیرگاه ببرید و بعد یک مکانیک خصوصی استخدام کنید تا خرابکاری‌های تعمیرگاه را اصلاح کند.

مسئله این است که با یک روش واحد نمی‌توان یک موضوع را به همه یاد داد. دانش آموزان در یادگیری تفاوت‌های زیادی با هم دارند و هر روشی برای برخی از آن‌ها کارایی دارد و برای برخی دیگر کاملا بی فایده است.

حقیقت این است که تدریس خصوصی و تدریس کلاسی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند.

 

مزایای یادگیری کلاسی

یادگیری در کلاس به همراه دانش آموزان  مزایایی دارد که عبارتند از:

  • دانش آموزان می‌توانند در کلاس از یکدیگر یاد بگیرند. دانش آموزان همگی در وضعیت کم و بیش یکسانی قرار دارند و نوع نگاه آن‌ها با معلم تفاوت دارد، پس می‌توانند با هم همکاری کرده و مشکلات درسی یکدیگر را حل کنند.
  • عامل دیگر فشار یا تشویق است. یادگیری در گروه خود به خود رقابتی را در بین دانش آموزان به‌وجود می‌آورد و این رقابت آن‌ها را به پیشرفت تشویق می‌کند.
  •  مدارس روی یادگیری دانش آموزان و نوع تدریس معمان نظارت دارند.

البته یادگیری در کلاس مزایای بسیار دیگری نیز دارد که ما در این جا به همین چند نمونه بسنده کردیم. اما همین مزایا می‌تواند تاثیر منفی هم داشته باشند و باعث پس رفت فرزند شما هم باشد و در نهایت مجبور شوید دست به دامان تدریس خصوصی شوید.

 

معایب یادگیری کلاسی

  • در مورد یادگیری دانش آموزان از یکدیگر که به‌عنوان یکی از مزایای یادگیری کلاسی در بالا اشاره کردیم باید گفت این نوع یادگیری فقط در شرایط ایده‌آل رخ می‌دهد. شاید فرزند شما در کنار دانش آموزی می‌نشیند که او هم مطلب را اشتباه یاد گرفته و آن را به فرزند شما انتقال بدهد. این موضوع به ویژه در درس ریاضی بسیار حساس است چون مطالب این درس مانند حلقه‌های زنجیر به هم متصل هستند و یادگیری اشتباه یک مطلب به عدم یادگیری مطالب بعدی می‌انجامد.
  • در مورد بحث رقابت هم باید گفت پیشرفت در سایه‌ی رقابت سالم به وجود می‌آید. اگر رقابت ناسالم باشد نتیجه‌ای جز دشمنی میان دانش آموزان و استرس نخواهد داشت.
  • اما بیایید به نقطه‌ی تاریک مزیت سوم یعنی نظارت بپردازیم. کمتر کسی با نظارت بر کار معلمان مخالف است البته به جز خود معلم‌ها. این کار باعث افزایش استرس معلمان می‌شود و روی عملکرد آن‌ها تاثیر منفی می‌گذارد. بسیاری بر این باورند که یادگیری واقعی و عمیق در یک محیط پر استرس اتفاق نمی‌افتد.

 

مزایای استفاده از معلم خصوصی برای درس ریاضی

معلم خصوصی ریاضی چه کمکی می‌تواند بکند؟ اگر معلم خصوصی ریاضی تجربه‌ی کافی در تدریس خصوصی داشته باشد و در کار خود خبره باشد، می‌تواند کارهای زیر را برای پیشرفت فرزند شما انجام دهد:

  • می‌تواند اساس تدریس خصوصی را بر اساس نیازهای خاص کودک قرار دهد و جزئیاتی را وارد کار کند که در کلاس عمومی امکان پرداختن به آن‌ها وجود ندارد.
  • معلم خصوصی می‌تواند تدریس خصوصی خود را با سرعت یادگیری دانش آموز تنظیم کند.
  • روش تدریس خصوصی را با توجه به خصوصیات دانش آموز انتخاب کند.
  • جو اعتماد به وجود بیاورد و محیط را غیر رقابتی و بدون استرس کند.
  • اگر متوجه شد دانش آموز مطلبی را اشتباه فهمیده در همان جا اصلاح کند تا این اشتباه ملکه‌ی ذهن او نشود.
  • بازخورد آنی به دانش آموز بدهد. این کار هم در کلاس‌های عمومی به ندرت صورت می‌گیرد. دانش آموزان وقتی برگه‌های تصحیح شده‌ی خود را از معلم می‌گیرند کمتر به‌دنبال یافتن نقاط ضعف خود در برگه امتحانی می‌روند تا بتوانند روی آن قسمت‌ها بیشتر کار کرده و اشکالات خود را بر طرف کنند. بیشتر آن‌ها فقط به نمره‌ای که گرفته‌اند نگاه می‌کنند و این کار هیچ کمکی به پیشرفت آن‌ها نمی‌کند. اما در تدریس خصوصی معلم می‌تواند اشکالات دانش آموز را رفع کند.

این‌ها تنها چند نمونه از مزیت‌های تدریس خصوصی است. معلم و تدریس خصوصی خوب می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در پیشرفت فرزند شما داشته باشد. گاهی اوقات لازم است یک معلم خصوصی برای فرزند خود استخدام کنید چون معلمین مدرسه نمی‌توانند جوابگوی نیازهای خاص تک تک دانش آموزان باشند.

منابع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    18:19       1396/01/20
  • تعداد بازدید :
    2086
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

تدریس کلاسی

تدریس خصوصی ریاضی

برتری‌های تدریس خصوصی

تدریس در بلدیاب




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.