تبلیغات
شما

آموزش برخی نکات مربوط به تایپ

آموزش برخی نکات مربوط به تایپ

1- در تایپ به زبان فارسی علائم (مانند نقطه، ویرگول، دو نقطه، خط فاصله و موارد مشابه) می‌بایست به زبان فارسی تایپ شوند. برای تایپ علائم از تغییر زبان از فارسی به انگلیسی خودداری نمایید. گاهی افراد در هنگام تایپ برای علائمی مانند . ، : - و مواردی از این قبیل صفحه کلید را بطور مرتب به انگلیسی تبدیل کرده و از علائم . , : - استفاده می‌کنند که مشکلاتی را بوجود می‌آورد.

علائم (که در بالا معرفی شده‌اند) به حرف قبل متصل و از حرف بعد یک جای خالی فاصله دارند. از قرار‌دادن فاصله در دو طرف این علامت‌ها خودداری کنید. در مورد پرانتز به این صورت عمل شود که بین کلمات داخل پرانتز و علامت پرانتز هیچ فاصله‌ای قرار داده نشود ولی کلمات بیرون پرانتز با علامت پرانتز یک فاصله داشته باشند. نمونه‌ی آن در همین صفحه مشاهده می‌شود.

استفاده از فقط یک فاصله (Space) در بین کلمات رعایت شود. گاهی بیش از یک فاصله بین کلمات قرار داده می‌شود که غلط است. همچنین برخی افراد فاصله خالی بین کلمات را تایپ نمی‌کنند که غلط است. این اشتباه برای کلماتی پیش می‌آید که ذاتاًٌ به کلمات دیگر نمی‌چسبند. مانند: «دانشگاه وصنعت» که که فرم صحیح آن «دانشگاه و صنعتی» است.

برای حذف فاصله اضافی که قبلاً در متن خود تایپ کرده‌اید، از ابزار جایگزینی که در Microsoft Word موجود است استفاده کنید. برای این منظور کافی است با فشردن ترکیب کلید Ctrl و h پنجره تعویض را باز کنید. در پنجره‌ی باز شده در باکس بالا دو Space و در باکس پایین یک Space درج کنید و کلید Replace All را کلیک کنید. البته معمولاً لازم است تا چندین بار این عمل را انجام دهید تا تمام فاصله‌های بیش از دو Space نیز جایگزین شوند.

2-  برای درج «جداشدگی متصل» در برخی کلمات مانند «خانه ها» بجای Space در بین «خانه» و «ها» از ترکیب کلیدهای Shift و Space استفاده کنید. البته لازم است تا قبلاً در کامپیوتر شما ترکیب این دو کلید به عنوان «جداشدگی متصل» تعریف شده باشد. در این حالت کلمه «خانه‌ها» بدست می‌آید. این کلمه اگر در آخر سطر نیز قرار گیرد همواره «خانه» و «ها» در یک سطر در کنار هم نمایش داده می‌شوند. برخی دیگر از مواردی که در این دستور قرار می‌گیرند عبارتند از: «می» در ابتدای کلماتی مانند «می‌باشد» و موارد مشابه. در صورتی که ترکیب کلیدهای Shift و Space در کامپیوتر شما تعریف نشده است، می‌توانید از ترکیب سه کلید Shift و Ctrl و 2 استفاده کنید (ابتدا کلید Shift را نگه دارید و سپس کلید Ctrl را نگه دارید و در حالی که هنوز این دوکلید را پایین نگه داشته‌اید، کلید 2 را نیز فشار دهید). البته در صورت تمایل می‌توانید در نرم‌افزارهای تایپ مانند نرم‌افزار Microsoft Word ترکیب کلیدهای Ctrl و Space را به عنوان «جداشدگی متصل» تعریف کنید.

برای این کار به ترتیب زیر عمل کنید: از منوی Insert، گزینه Symbol را انتخاب کنید. در صفحه Special Characters به دنبال گزینه No-Width Optional Break بگردید. بصورت پیش‌فرض جلوی این این گزینه چیزی نوشته نشده است. پس از کلیک بر روی این گزینه، کلید Shortcut Key را کلیک کرده و پس از ظاهر شدن صفحه جدید، کلید Ctrl را نگهداشته و کلید Space را فشار دهید. حال کافی است تا کلید Assign را کلیک کرده و کلید Close را در این منو و منوی باز بعدی کلیک کنید. از این پس می‌توانید از ترکیب کلیدهای Ctrl و Space بجای ترکیب سه کلید Shift و Ctrl و 2 استفاده کنید.

3 - از درج فاصله خالی در آخر جمله خودداری کنید. گاهی افراد پیش یا پس از نقطه‌ی آخر جمله از یک Space استفاده می‌کنند که صحیح نیست.

4- هنگام تایپ کلماتی که می‌بایست همواره در کنار یکدیگر قرار گیرند بجای استفاده از کلید Space ، از ترکیب همزمان کلید‌های Shift و Ctrl و Space استفاده کنید. این ترکیب کلید‌ها در حالت فارسی و انگلیسی قابل استفاده است. کاربرد این کلیدها در زمانی است که قصد تایپ یک عبارت انگلیسی در بین متن فارسی را دارید و مایل نیستید برخی کلمات عبارت انگلیسی به سطر بعد انتقال یابد.

5- در شروع پاراگراف یک تو رفتگی تعریف کنید. در اغلب متن‌ها این تو رفتگی یک سانتی متر است. در این مورد استفاده از کلید Space صحیح نیست. برای چیدمان کلمات و عبارت‌ها در متن بجای استفاده از تعداد زیاد Space از امکانات Word استفاده کنید. برخی از این ابزار عبارتند از: چیدمان افقی (Align)، تو رفتگی (Indent) و یا Tab که هر کدام باید در جای خود استفاده شوند. البته توجه داشته باشید که در برخی متن‌ها (مانند چکیده مقالات) نباید از تو رفتگی استفاده کنید.

6- چگونگی استفاده از Auto correct در سرعت بخشیدن به تایپ و همچنین جلوگیری از اشتباه کمک زیادی می‌کند. اگر تاکنون از این قابلیت در نرم افزار تایپ استفاده نکرده‌اید، حتماً آنرا فرا گرفته و از آن استفاده کنید.

7- در متن خود از فونت مناسب استفاده کنید و به استفاده از فونت پیش‌فرض اکتفا نکنید.

8- اگر می‌خواهید بخشی از متن از آغاز صفحه بعد شروع شود بجای استفاده از تعداد زیادی Enter از یکبار فشار دادن ترکیب کلید‌های Ctrl و Enter استفاده کنید.

9- یکسان‌نویسی در تمام متن رعایت شود. برای مثال اگر عبارت زغال‌سنگ بصورت جدا تایپ شده است، از شکل پیوسته (یعنی زغالسنگ) استفاده نشود.

10- در زبان انگلیسی در تایپ اسامی مشخصه مانند نام شهرها، کشورها، شرکت‌‌ها، افراد و نشانی آنها، شروع کلمه با حرف بزرگ تایپ شود (مانند Tehran به جای tehran).

11- برای تایپ علامت‌های «» از ترکیب کلید‌های Shift+K و Shift+L استفاده کنید.

12- برای تایپ علامت‌های [] از ترکیب کلیدهای Shift+I و Shift+O استفاده کنید.

13- کلماتی که دارای معنی مشخص هستند را جدا بنویسید. مانند: این که، به کار بستن.

14- املای صحیح کلماتی که خیلی معمول نیستند را با لغت‌نامه کنترل کنید.

منبع : بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:17       1396/01/14
  • تعداد بازدید :
    13132
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تایپ

آموزش تایپ

نکات تایپ

صفحه کلید

آموزش نکات تایپ

آموزش بلدیاب




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.