تبلیغات
شما

تدریس خصوصی و نقش بالقوه آن در تربیت مغز

تدریس خصوصی و نقش بالقوه آن در تربیت مغز

فرزند شما در مدرسه آموزش‌های مختلفی می‌بیند و شاید شما هم در خانه در انجام تکالیفش به او کمک می‌کنید. اما آیا آموزش بیشتر با تدریس خصوصی کمکی به حل مشکلات یادگیری می‌کند؟

تدریس خصوصی زمانی کارساز است که دانش‌آموز در بحث خاصی از یک درس مشکل داشته باشد. بسیاری از دانش آموزان دبیرستانی در درس ریاضی مشکل دارند و به همین دلیل از تدریس خصوصی کمک می‌گیرند. این کار به نظر منطقی می‌رسد چون ریاضی دبیرستان مشکل است و دانش آموز در این درس نیاز به کمک دارند.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

اما این‌که دانش آموز ابتدایی بخواهد از کلاس تدریس خصوصی استفاده کند تا از همکلاسی‌هایش عقب نماند قصه‌ی دیگری است. اگر دانش آموز ابتدایی نتواند دروس خود را در مدرسه با انجام کمی تکلیف یاد بگیرد پس در دبیرستان چه خواهد کرد؟ پس راه حل در  تدریس خصوصی نیست بلکه در ورزش مغزی است. تربیت مغز یا ورزش مغز مهارت‌های فکر کردن را تقویت می‌کند.

 

برنامه‌های ورزش مغز 

این برنامه‌ها می‌تواند مهارت‌های شناختی را تقویت کند و شامل موارد زیر است:

  • سرعت پردازش مغز
  • حافظه‌ی کاری
  • پردازش شنیداری
  • توجه
  • پردازش واجی یا صدا شناسی
  • و بسیاری دیگر

تدریس خصوصی به شکل سنتی آن کمک زیادی به دانش آموزان نمی‌کند، بلکه در بسیاری از موارد آن‌ها را وابسته بار می‌آورد. یادگیری با این روش حالتی منفعلانه دارد چون دانش آموز سعی نمی‌کند فکر خود را به کار بندازد. نیازی به این کار هم نمی‌بیند چون همه چیز حاضر  و آماده در اختیار اوست. در تدریس خصوصی اغلب این معلم است که می‌اندیشد. طوری که انگار به معلم خصوصی دستمزد می‌دهیم تا زحمت اندیشدن را او بکشد و کوچک‌ترین فشاری به فرزند دلبند ما نیاید.

عیب این کار این است که معلم فقط در حین تدریس خصوصی در کنار دانش آموز است. آیا دانش آموز می‌تواند او را با خود به جلسه‌ی امتحان ببرد تا به‌جای او فکر کند و به سوالات پاسخ دهد؟ این دانش آموز که وابسته بار آمده وقتی وارد اجتماع شد چطور می‌تواند مستقل باشد و روی پای خود بایستد؟

باید رویکرد خود را به تدریس خصوصی تغییر دهیم و به‌جای ماهی، ماهگیری را یاد دانش آموزان بدهیم. این هدف با تربیت مغز امکان پذیر است.

تدریس خصوصی با این رویکرد نه تنها اتلاف وقت و پول نیست بلکه کمک می‌کند دانش آموز به صورت فعالانه در کلاس شرکت کند و فکر خود را به کار بیندازد. دانش آموز زمانی موفق خواهد بود که به تنهایی و بدون کمک به حل مسائل بپردازد.

پس می‌بینیم که اگر تدریس خصوصی به شکل سنتی را کنار بگذاریم، می‌توانیم کودکان را نه تنها برای حل مسائل درسی بلکه برای داشتن استقلال در زندگی اجتماعی آماده کنیم.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    22:07       1395/12/26
  • تعداد بازدید :
    1475
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس

تدریس خصوصی

دانش آموز

تربیت دانش آموز

تدریس دانش آموز

کلاس خصوصی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.