تبلیغات
شما

چطور از کلاس‌‌های زبان بهتر استفاده کنیم

چطور از کلاس‌‌های زبان بهتر استفاده کنیم

معمولا افرادی که بیش از یک زبان خارجی را در آموزشگاه‌ زبان یاد گرفته‌اند، بهتر از هر کسی می‌دانند که چطور می‌توان بیشترین بهره را از کلاس‌های آموزشگاه‌ زبان برد، چراکه بعد از گذراندن زمان زیادی در کلاس زبان، یادگیری مستمر از معلم‌ها، آشنایی با روش‌های تدریس مختلف و آزمون و خطاهایی که داشته‌اند تجربه‌ی کافی در این زمینه را کسب کرده‌اند.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

به‌هر صورت تجربه‌ نشان داده است برای این‌که بیشترین بهره را از کلاس‌های آموزش زبان ببریم، بعضی نکات اهمیت زیادی دارند و اساس کار حساب می‌شوند.

 

اشتباه کنید و از اشتباه خود بیاموزید

تجربه‌ نشان داده که با برگزاری یک آزمون کتبی و مکالمه‌ای کوتاه می‌توان به‌راحتی سطح زبان‌آموز را مشخص کرد. در این مرحله بسیاری نهایت تلاش خود را می‌کنند تا خودشان را بالاتر از سطح واقعی نشان دهند که در آموزشگاه‌ زبان در ترم‌های بالاتر ثبت‌نام کنند، ولی حتی شده عمدا اشتباه کنید، بهتر است این کار را انجام دهید تا از سطحی شروع کنید که از بابت توانایی‌های خود اطمینان پیدا کنید. بدون این‌که اعتماد به‌نفس خود را از دست بدهید یا خجالت بکشید، در مکالمه‌ها و تمرین‌ها مشارکت کنید و از اشتباه کردن نترسید؛ به این ترتیب وقتی که مدرس اشتباه شما را تصحیح می‌کند و شما نیز به آن پی می‌برید، خیلی بهتر می‌توانید یاد بگیرید. به یاد داشته باشید فضای کلاس جای به رخ کشیدن اطلاعات و سواد نیست، بلکه شما به آموزشگاه‌ زبان می‌روید تا زبان بیاموزید. برای این‌که بتوانید از اشتباهات خود درس بگیرید، باید بر احتمال صحیح بودن پاسخ‌های‌تان تمرکز کنید و دغدغه‌ی این‌که پاسخ‌تان حتما اشتباه از آب درخواهد آمد را کنار بگذارید. 

 

بدانید رئیس کیست

در آموزشگاه‌ زبان معلم، معلم است ولی زبان‌آموز رئیس است چون بابت کلاس‌های خود پول می‌دهد و هزینه می‌کند. اغلب آموزشگاه‌های زبان خودشان این موضوع را مخصوصا در همان کلاس اول بیان می‌کنند؛ به‌طوری که یک معلم خوب همیشه در همان کلاس اول از شاگردان خود در مورد حوزه‌های مورد علاقه‌ی آن‌ها می‌پرسد تا کلاس را حول محور علایق و نیازهای شاگردان پیش ببرد. شما هم اگر  حس می‌کنید که برای مثال دارید وقت‌تان را با تمرین حل کردن ضایع می‌کنید و بهتر است روی مکالمه تمرکز بیشتری داشته باشید، از معلم خود بخواهید بیشتر روی مکالمه کار کند. بعد از این‌که این اتفاق افتاد، نه‌تنها روحیه‌ی‌تان فورا تغییر می‌کند، بلکه به دلیل شرکت در فعالیت‌های کلاسی، بیشتر و بهتر هم یاد می‌گیرید.

 

یادگیری خود را محدود به کلاس نکنید

یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در یادگیری زبان این است که خود را صرفا به آموزشگاه‌ زبان محدود نکنید و سعی کنید از هر فرصتی که پیش می‌آید استفاده کنید. اگر با این دید به زبان نگاه کنید، متوجه خواهید شد که فرصت‌های یادگیری چقدر  زیاد هستند؛ از جمله مکالمه با همکلاسی‌ها، کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای اینترنت، مطالعه کتاب‌های زبان اصلی مانند کتاب آموزش زبان، داستان و آن‌چه به زبان موردنظرتان نوشته شده است، تماشای فیلم و شبکه‌های تلویزیونی، گوش دادن به موسیقی، استفاده از نرم افزارهای آموزشی و راه‌های بسیار دیگری که در دسترس ما قرار دارند.

یکی از دلایلی که یادگیری خارج از فضای کلاس را مفید می‌سازد این است که معلم‌های آموزشگاه‌ زبان نیز گاهی اوقات اشتباه می‌کنند و شما نباید در کلاس خود را صرفا شنونده‌  تصور کنید، مخصوصا وقتی که این همه منابع مختلف در اطراف ما وجود دارند که می‌توانند ما را راهنمایی کنند. البته فراموش نکنید که همیشه حرف معلم خود را درست بدانید و هیچ‌وقت با حالت تدافعی با وی وارد بحث نشوید، ولی اگر احساس کردید که در مورد نکته‌ای خیلی شک دارید حتما به منابع دیگر هم رجوع کنید.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:18       1395/11/14
  • تعداد بازدید :
    1613
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

کلاس زبان

تدریس زبان

یادگیری زبان

استفاده از کلاس زبان

معلم آموزشگاه

آموزشگاه زبان




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.