تبلیغات
شما

مطالعه کتاب شما را باهوش تر، ثروتمند‌تر و حتی سالم‌تر می‌کند

مطالعه کتاب شما را باهوش تر، ثروتمند‌تر و حتی سالم‌تر می‌کند

علم  چیزی را ثابت کرده است که خیلی‌ها هنوز بدان تردید دارند. تجربه خواندن کتابی که در دستتان قرار دارد بسیار متفاوت‌تر از حالتی می‌باشد که آن را از روی صفحه نمایش بخوانید.

وبلاگ‌ها دوست داشتنی هستند. به گونه ای که می‌توان کل یک کسب و کار آنلاین را در یک وبلاگ پیشرفته راه اندازی نمود. اما در این دنیا هیچ وبلاگی نمیتواند با یک کتاب رقابت کند.  نمی توانید یک بلاگ را کادو پیچی کنید و به عنوان یک هدیه به کسی بدهید. 

چرا خیلی از افراد به جای دانلود آسان یک کتاب خرید آن به صورت فیزیکی را ترجیح می‌دهند؟  این یک جسم است. یک چیز واقعی است. واقعیتی که در دست داریم. ارائه واقعی از سالیان سال رنج و به هم پیوستگی است. خواندن کتاب‌های فراوان پیش نیازی برای تبدیل شدن به یک صاحب کسب و کار عالی یا عالی شدن در هر چیزی است. یک متخصص در سطح کلاس جهانی ممکن است 20 سال طول بکشد تا چیزی را ایجاد کند، کل زمان زندگی خود را صرف پاسخگویی یه یک سوال مشخص می‌کند که شما فقط به اندازه هزینه زمانی و پولی یک ناهار برای آن خرج می‌کنید.

بیشتر از تحریک فکر، قابل لمس بودن این تجربه به ما کمک می‌کند تا آن را به یاد بیاوریم. ممکن است در به یاد آوردن نام کتابی که بر روی تبلت خوانده ایم مشکل داشته باشیم، چه برسد به متن و محتوای آن. آیا هیچ مدرکی وجود دارد که برتری تجربه خواندن کتاب فیزیکی در برابر کتاب دیجیتالی را بیان بدارد؟ در ادامه با اسکیل ما همراه باشید.

1. کتاب، درک و به ذهن سپردن را بهبود می‌بخشد

در سال‌های اخیر مطالعات بسیاری انجام گرفته تا مزایا و معایب مطالعه به صورت دیجیتالی یا چاپی را مورد بررسی قرار دهند. تقریبا همه مطالعات نشان می‌دهند که مطالعه از روی صفحه نمایش با صرف زمان بیشتر در مشاهده و مرور اجمالی ، تشخیص کلید واژه ها، مطالعه یکجا، مطالعه غیر خطی و مطالعه انتخابی همراه است.

این نوع مطالعه با درک کمتر از ماهیت محتوای مورد مطالعه و همچنین کاهش توانایی در حفظ کردن اطلاعات همراه است. دانستن قیمت یک پیراهن چیزی نیست که شما در واقعا نیاز دارید تا در حافظه بلند مدت شما قرار گیرد. محتوای یک کتاب، هر چیزی که باشد کمی فرق دارد. در مطالعات تطبیقی نشان داده شده است که تجربه " واقعی" که رسانه فیزیکی و قابل لمس (کتاب) برای ما فراهم می‌کند بهتر در ذهن انسان مینشیند و بخشی از حاظه اش می‌شود. 

 اساسا ً چیزی که مطالعات و پژوهش‌ها نشان می‌دهند این است اگر میخواهید اطلاعاتی را بفهمید و حفظ کنید باید آن را از طریق کتاب بخوانید. اما بهتر از این هم وجود دارد...

2. کتاب برای سلامتی چشمان و چرخه خوابتان بهتر است

مزیت دیگر مطالعه کتاب فیزیکی به جای رسانه دیجیتالی، اثراتی است که بر سلامتی شما دارد. در یکی از مطالعات انجام شده در دانشگاه هاروارد محققان در یافتند که ساعت بیولوژیک طبیعی بدن بواسطه نور قوی با طول موج کوتاه، همان نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی، دچار اختلال می‌شود. ثابت شده است که نور آبی سبب کاهش ترشح ملاتونین می‌شود که ساعت بیولوژیک بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و هشیاری شما را زمانی که باید استراحت کنید و بخوابید افزایش می‌دهد. داشنمندان به خاطر اثر قدرتمندی که نور بر الگوی خواب/بیداری طبیعی بدن دارد و نقش احتمالی آن در تداوم کمبود خواب، نسبت به استفاده از وسایل ساطع کننده نور قبل از زمان خواب هشدار می‌دهند.

بگذارید واقع گرا باشیم. به عنوان یک کارآفرین، کار هیچ وقت پایان نمی‌یابد. به عنوان تمرین روزانه نیاز داریم یادبگیریم چگونه دست از وسایل الکترونیکی بکشیم و آنها را خاموش کنیم.. مطالعه یک کتاب به صورت فیزیکی بهترین مکانیزم برای تشویق شدن به این کار می‌باشد.

3. کتاب احساس ترقی و تکامل به انسان القا می‌کند

برخی از مزایای خواندن مطالب به صورت فیزیکی نسبت به وسایل الکترونیکی، بیشتر حسی هستند تا علمی. به آخرین باری که یک کتاب مهم خوانده اید فکر کنید. آیا یک حس غرور فراوان از اینکه آخرین برگه یک کتاب را ورق می‌زدید به یاد می‌آورید؟

یکی از مزایای فیزیولوژیکی واضح از مطالعه کتاب حس تکاملی است که با ورق زدن آخرین صفحات یک کتاب بدان دست می‌یابیم. وقتی از روی برگه، یک کتاب را مطالعه میکنید میتوانید با انگشتان خود افزوده شدن بر توده ای از صفحات روی هم رفته در قسمت راست کتاب و کاهش تعداد آن در قسمت چپ را حس کنید. شما حسی قابل لمس از پیشرفت دارید که بسیار عجیب و عالی است. این یک تجربه است یک سفر.

فقط حس غرور نیست که به شما دست می‌دهد. یک کتاب یادآور سفری فکری و ذهنی است و امکانی فراهم می‌کند که بتوانید آن را در محل کار یا خانه خود ارائه کرده و نشان دهنده تمایلات و علایق شما می‌باشد.

چیزی که ما در قفسه‌های کتاب خود و میز خود نگه میداریم نشان دهنده شخصیت ماست. ما درباره آنها صحبت میکنیم، به آنها نگاه میکنیم و به آنها رجوع می‌کنیم و مرجع ما هستند. به دیگران کمک می‌کند تا مارا بهتر بشناسند و از این طریق صحبت‌ها و مکالمات  آغاز می‌شود.

شاید تنها کسی نباشیم که صاحب یک وبلاگ موفق بوده ولی تمایل به داشتن کتاب قابل لمسی برای یادگاری می‌باشد

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:23       1395/10/09
  • تعداد بازدید :
    1167
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

کتاب

درک

حافظه

ثروتمندتر


دسته بندی

زندگی


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.