تبلیغات
شما

۳ اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

۳ اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

احتمالا برای تمامی افرادی که به وبلاگ نویسی و نگارش محتوا در وب مشغول هستند این اتفاق افتاده که در محتوای خود با اشتباهات نگارشی مواجه شده‌اند و به سرعت تصمیم گرفته‌اند که آن را برطرف نمایند.

این اشتباهات معمولا در اسرع وقت برطرف می‌شوند، اما در بحث بازاریابی محتوا شاید این اشتباهات را نتوان برطرف کرد. هنگامی که محتوای شما از یک فرایند تاییدیه عبور کند، به صورت کاملا حرفه ای طراحی شود و در نهایت هم در تمامی کانال‌های مختلف بازاریابی شما به اشتراک گذاشته شود، هر اشتباه کوچکی می‌تواند خسارات نسبتا سنگینی بر جای بگذارد.

هر روزه بازاریابان محتوا مرتکب اشتباه می‌شوند که گاه می‌تواند روند رو به رشد شما را آهسته کرده و از اعتبار شما نزد مخاطبان، بکاهد. بنابراین هیچ گاه اجازه ندهید که این اتفاق برای شما نیز بیافتد! شما می‌توانید با خواندن این مقاله به ۳ اشتباه رایج در بازاریابی محتوا پی برده و ببینید که به چه طرق ساده ای می‌تواند از آن اشتباهات و مشکلات، عبور کرد.

۱- ننوشتن استراتژی تولید و بازاریابی محتوا

علتِ نوشتن یک استراتژی تولید و بازاریابی محتوا تنها به این دلیل که داشتنِ آن خوب است، نیست، بلکه نوشتن استراتژی تولید و بازاریابی محتوا، یک پایه و اساس برای کسب و کارهایی است که قصد دارند یک بازاریابی محتوای موفق را تجربه نمایند.

براساس بنچمارک‌ها، بودجه بندی‌ها و مطالعه ترندهای موسسه بازاریابی محتوا در سال ۲۰۱۶، در حالت کلی، کسب و کارهای B2B و یا بازاریابانی که یک استراتژی نوشته شده برای بازاریابی محتوای خود دارند، به نسبت آن دسته از افراد و کسب و کارهایی که استراتژی نوشته شده ای در اختیار نداشته و یا تنها به یک استراتژی کلامی پایبندند، نتایج بهتر و موثرتری گرفته‌اند.

اگر شما نیز به این می‌اندیشید که استراتژی محتوای شما نیازمند مکتوب شدن بوده، یا تنها نیاز به اصلاح داشته و یا حتی اصلا وجود خارجی ندارد، در ابتدا لازم است این گونه بیاندیشید که استراتژی محتوای شما یک نمونه تجاری برای تولید محتوای شما، چه در حالت کلی و چه در سطح دارایی‌های فردیِ کسب و کارتان است.

برای شروع، در ادامه به چند نکته کلیدی اشاره کرده ایم که شما می‌توانید در مکتوب کردنِ استراتژی بازاریابی محتوای شما، از آن‌ها بهره‌مند شوید:

اهداف: داشتن هدف، یکی از مهم‌ترین نکات در حین نگارش استراتژی برای بازاریابی محتوای شرکت شماست. در حالت کلی، استراتژی محتوای شما باید شامل جوابی برای سوالِ “چرایی تولید محتوا” برای کسب و کار شما باشد. علاوه بر آن، در استراتژی محتوای‌تان باید چراییِ تولیدِ هر قسمت از محتوا نیز به خوبی مشخص شده باشد. همان طور که شما جواب این سوال هایتان را به صورت مکتوب در می‌آورید، مطمئن شوید که به این موضوع نیز اشاره می‌کنید که دستاوردهای شما در این استراژی، چه خواهد بود. اگر ندانید که چه انتظاراتی خواهید داشت و قرار است چه دستاوردهایی برای‌تان به ارمغان بیاید، شما هیچ گاه نمی‌توانید پا را از انتظارات‌تان فراتر بگذارید!

در نظر داشتن پرسونای مخاطبان: در گام بعد، شما باید مشخص نمایید که قرار است برای چه کسانی بنویسید. در بسیاری از کسب و کارها، شاید شما قصد داشته باشید با انواع مختلفی از مخاطبان، تعامل داشته باشید. در حالی که این موضوع بسیار مهم است که برای گروه‌های مختلفی از مخاطبانتان، ایده واحد و عمومی داشته باشید، اما در عین حال نیاز است که اطلاعات دقیق‌تر و بیشتری از هر گروه از این مخاطبان، به دست آورید. این جزئیات می‌تواند در غالب یک پرسونا نمود پیدا کند؛ به این منظور که به تقصیل بیان کنید که مشتریان شما چه شخصیتی دارند، چه مسئولیت‌هایی دارند، بزرگترین چالش هایشان چیست و غیره. مشخص کردن اینکه شما با محتوایتان قصد دارید به چه افرادی دسترسی پیدا کنید می‌تواند به شما در تولید محتوایتان، کمک قابل توجهی نماید.

کانال‌ها: محتوا به خودیِ خود، خوب است، اما اگر کانال مناسبی برای توسعه و ترویج آن را در اختیار نداشته باشید، نمی‌توانید نگاه‌های بیشتری را به سمت محتوای خوبتان جلب نمایید. از استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید تا به طور دقیق مشخص نمایید که چگونه، چه زمانی و کجا، باید محتوای خود را به اشتراک بگذارید.

انواع محتوا: قالب و فرمت محتوای می‌تواند بسته به پارامترهای مختلفی از جمله صنعت، مخاطبان، کانال‌های ارتباطی، مقدار متنی که قرار است نوشته شود و … متفاوت باشد. اما اگر شما می‌دانید که قرار است چه نوع محتوایی کار کنید (مثلا محتوای متنی یا اینفوگرافیک)، پس دست به کار شوید و محتوای مورد نظر خود را تولید نمایید. به این موضوع توجه داشته باشید شما باید بتوانید درباره این موضوع توضیح دهید که به چه دلیل این نوع از محتوا را انتخاب کرده اید و علاوه بر آن، باید بتوانید بیان کنید که این نوع از محتوا، متناسب با چه پرسونایی از مخاطبانتان است.

دستورالعمل‌های محتوایی: دستورالعمل‌های محتوایی شما می‌تواند شامل موارد بسیار زیادی باشد از جمله: دستورالعمل‌های منحصر به برندِ شما، استفاده از نوع خاصی از قواعد نگارشی، نحوه صحبت کردن درباره برندتان و … . این موارد حتی می‌تواند شامل جزئیاتی از فرایند تولید محتوای شما باشد و همچنین مشخص کند که چه کسی می‌تواند محتوای شما را نوشته، ویرایش کرده و تایید نماید.

۲- نفهمیدن اینکه چه محتوایی در حال حاضر وجود دارد

نیاز به داشتنِ محتوا به شدت زیاد است و از آنجایی که ارائه ارزش به مخاطبانتان و همچنین نگارش محتوای خوب از جانبِ افراد تیم شما برای تعامل بیشتر با آن‌ها، امری حیاتی به شمار می‌رود، بنابراین این موضوع را باید به خاطر داشته باشید که قرار نیست چرخ را مجددا اختراع کنید! این احتمال بسیار بالاست که شما اولین نفری نباشید که در شرکت‌تان به تولید محتوا می‌پردازد و علاوه بر آن، شاید تعداد افرادی که پیش از شما، به کار تولید محتوا در شرکت‌تان مشغول بوده‌اند، بسیار هم زیاد باشد.

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بازاریابان محتوا مرتکب آن می‌شوند این است که زمان کافی و لازم را برای پی بردن به اینکه در حال حاضر چه محتوایی در شرکت‌شان موجود است، صرف نمی‌کنند. شما می‌توانید با افراد دیگر تیم به گفتگو بنشینید و از آن‌ها درباره سابقه نوشتاری‌شان پرس و جو نمایید. در این حالت شما می‌توانید با پیدا کردن محتواهایی بسیار ارزشمند، هم در زمان و هم در منابع شرکت خود، صرفه جویی نمایید.

۳- افتادن در تله زیاده خواهی

همان طور که پیش‌تر اشاره شده، پی بردن به محتوایی که در حال حاضر موجود است، می‌تواند بسیار سودمند باشد، اما دقیقا به همین میزان، پی بردن به این موضوع که در تولید محتوا، محدودیت‌هایی چه در زمینه تولید و چه در زمینه توزیع موجود است، می‌تواند بسیار ارزشمند بوده و جلوی اشتباهات بزرگی را بگیرد.

در این مواقع به این موارد نیز بیاندیشید؛ آیا تغییرات کوچکی در محتوای شما، نسبت به محتوایی که در حال حاضر به آن‌ها ارائه می‌دهید، می‌تواند ارزش بیشتری را برای مخاطبانتان به ارمغان آورد؟ آیا در حال حاضر، می‌توانید محتوای فعلی خود را به خوبی در اختیار مخاطبان‌تان قرار دهید؟

شما تنها باید زمانی به فکر افزایش محتوای خود باشید که این درخواست از جانب برندها، افراد و مخاطبانتان به گوش شما رسیده باشد. از خودتان بپرسید که در حال حاضر، دارایی‌ها و منابع محتوایی خود را چگونه مدیریت می‌کنید و پس از آن به این بیاندیشید که اضافه کردنِ مقدار دیگری به آن، چه کمکی به شرکت شما خواهد کرد.

شما می‌توانید با دقت به این اشتباهات رایج، از وقوع آن‌ها جلوگیری کرده و استراتژی بازاریابی محتوا خود را، بهتر و پایدارتر از قبل به پیش ببرید.

همچنین این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که تجربیات و نظرات شما می‌تواند چراغِ راهِ بسیاری از کارآفرینان جوان و با انگیزه کشورمان باشد. بنابراین در قسمت نظرات، تجربیات و دیدگاه خود را با ما و دوستانتان به اشتراک بگذارید.

منبع : بلاگ اد

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:58       1395/09/21
  • تعداد بازدید :
    1271
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

بازاریابی

محتوا

اشتباه


دسته بندی



مطالب آموزشی مرتبط

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.