تبلیغات
شما

تبلیغات مقایسه‌ای چیست؟

تبلیغات مقایسه‌ای چیست؟

تبلیغات مقایسه‌ای به این معنا است که شما به‌طور مستقیم محصول یا کسب‌وکار خودتان را با محصول یا کسب‌وکار یکی از رقبا مقایسه می‌کنید. این رویکرد نسبت به تبلیغات عموماً توسط شرکت‌ها در قالب یک استراتژی جایگاه‌یابی رقابتی در بین فعالیت های بازاریابی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در بازارهای به‌شدت رقابتی، تبلیغات مقایسه‌ای به‌طور بالقوه راه و روشی برای متمایز ساختن خودتان از دیگر رقبا در ذهن مصرف‌کنندگان است.

 

هدف

هدف اصلی تبلیغات مقایسه‌ای تثبیت و معرفی خدمت یا محصولی است که شرکت شما ارائه‌کننده آن است و شرکت رقیب شما آن را ارائه نمی‌کند. اصولاً شما برای مشتریان چیزی فراهم می‌آورید که جدای از خود محصول قادر به اشاره و معرفی کردن آن هستید. مثلاً غیر از اشاره به بهترین کیفیت یا کیفیت خوب، می‌توانید به طول عمر بیشتر مواد استفاده‌شده برای تولید محصول خود نسبت به مواد مصرفی رقیب خودتان اشاره‌کنید. برای موفقیت در این رابطه باید به ویژگی یا کیفیتی اشاره‌کنید که مشتریان به آن اهمیت می‌دهند.

 

قهرمان یا چالش گر

تبلیغات مقایسه‌ای همیشه منطقی به نظر نمی‌رسد. یک برند قهرمان یا یک برندی که بیش از هر برند دیگر در بازار و بین مخاطبین خودش شناخته‌شده است، اغلب باید از این رویکرد دوری کند. بااین‌وجود، یک برند چالش گر که به رقابت با یک برند شناخته‌شده در بازار از این طریق می‌پردازد اغلب می‌تواند از این استراتژی مزیت‌های زیادی به دست آورد. از طریق برند خودتان با یک برند برتر و شناخته‌شده، شما اغلب این موضوع را می‌خواهید به مخاطب خود نشان دهید که برند شما از چه جنبه‌هایی یک برند مطرح و شناخته‌شده در بازار مطرح می‌شود. اما اگر پیش‌ازاین رویکرد شما خودتان به‌عنوان یک رهبر در بازار شناخته‌شده باشید، از طریق مقایسه خودتان با یک برند دیگر که کمتر شناخته‌شده است، در عمل از ارزش و اعتبار خودتان در بازار کم می‌کنید.

 

مثال

اگر مثلاً مدیریت یک شرکت کنترل آفات را بر عهده‌دارید، می‌توانید در این رابطه اقدام به مقایسه کیفیت، قیمت و تضمین محصول یا اعتبار خدمات خودتان با برند برتر و رهبر بازار کنید. مثلاً می‌توانید در تبلیغات خود بگوئید که شما همان محصول و همان کیفیت را باقیمتی معادل 10% کمتر از شرکت x عرضه می‌کنید. یا مثلاً یک فروشگاه محلی عرضه‌کننده محصولات لبنی می‌تواند اعلام کند که ماست یا بستنی ما قند کمتری نسبت به ماست یا بستنی شرکت x دارد. درواقع هدف دادن دلیلی روشن و منطقی به مشتری برای خرید کردن از شماست.

 

خطرات یا مشکلات

در این رابطه رعایت جانب احتیاط به‌منظور اجتناب از خطرات قانونی بسیار لازم و ضروری است. اول‌ازهمه باید توجه داشته باشید که اگر در تبلیغات مقایسه‌ای خود در مورد یکی از برندهای رقیب که اعتبار و طرفداران بسیار زیادی در بازار برخوردار است، چیزی بگوئید که از اعتبار وی کاسته شود، بازار ممکن است نسبت به برند شما عکس‌العمل خوبی نشان ندهد. همچنین باید توجه داشته باشید که با نام بردن از برند رقیب در تبلیغات خود توجه مخاطبین و بازار را به آن برند معطوف می‌کنید. همچنین باید توجه کنید که چیزی را در این تبلیغات عنوان نکنید که بهانه‌ای برای اعتراض و شکایت آن برند از شما باشد. همچنین باید توجه داشته باشید که در پاسخ به تبلیغات مقایسه‌ای شما برند رقیب هم ممکن پیامی را در انتقاد از برند شما در بازار منتشر کند.

منبع : سایت بازاریابی

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:28       1395/09/21
  • تعداد بازدید :
    1316
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تبلیغات

مقایسه ای

محصول

کسب و کار


دسته بندی



مطالب آموزشی مرتبط

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.