تبلیغات
شما

شرایط احراز صلاحیت و اشتغال مدیر آموزشگاه

شرایط احراز صلاحیت و اشتغال مدیر آموزشگاه

ماده 19 : مدیر آموزشگاه به پیشنهاد موسس و مطابق ماده 15 این دستورالعمل ، انتخاب و با صدور ابلاغ از سوی هیات نظارت استان در آموزشگاه مورد نظر منصوب می‌شود .

تبصره 1 : مدیر آموزشگاه آقایان باید مرد و آموزشگاه خانم‌ها از بانوان باشد .

تبصره 2 : هیات نظارت استان موظف است حداکثر ظرف مدت 1 ماه پس از معرفی مدیر از سوی موسسه ،نسبت به انجام بررسی‌های لازم مطابق مواد 15 و 19 این دستورالعمل اقدام کرده و در صورت تائید ابلاغ مدیریت وی را برای همان آموزشگاه صادر نماید در غیر اینصورت باید عدم انطباق فرد مورد نظر با شرایط مربوط کتباً به موسس اعلام گردد .

تبصره 3 : صدور ابلاغ مدیریت برای کارکنان شاغل دولت مجاز نمی‌باشد .

 

ماده 20 : شرایط اختصاصی مدیر آموزشگاه :

1. دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کاردانی برای دوره‌های آموزشی پایه وحداقل کارشناسی برای دوره‌های آموزشی پیشرفته از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مورد تائید وزارت علوم- تحقیقات و فن آوری یا معادل آن .

2. ارائه گواهینامه دوره مدیریت آموزشی مطابق استاندارد آموزشی مصوب سازمان در یکی از سطوح مورد تایید سازمان

3. ارائه گواهی 2 سال سابقه کار مدیریت یا 4 سال سابقه کار آموزشی در مراکز و موسسات آموزشی که آئین نامه یا اساسنامه یا مجوز تاسیس آنها توسط یکی از دستگاه‌های دولتی یا نهادهای رسمی به تصویب رسیده باشد .

تبصره : صدور ابلاغ مدیریت برای آندسته از مدیرانی که تا قبل از این آیین نامه بر اساس ضوابط ومقررات مربوط در سمت مدیر آموزشگاه اشتغال داشته اند مشروط به کسب گواهینامه دوره آموزش مدیریت آموزشی در یکی از سطوح تعیین شده ظرف یکسال پس از ابلاغ این دستورالعمل صرفاً برای دوره‌های آموزشی پایه بلامانع است.

 

ماده 21 : در صورتیکه موسس بخواهد خود عهده دار مدیریت آموزشگاه باشد باید ضوابط اختصاصی مدیریت را نیز احراز نماید .

تبصره : صدور ابلاغ مدیریت برای آندسته از موسسینی که تا قبل از ابلاغ این آئین نامه براساس

ضوابط و مقررات مربوط در سمت مدیر آموزشگاه نیز اشتغال داشته اند مشروط به کسب گواهینامه دوره مدیریت آموزشی در یکی از سطوح تعیین شده ظرف یکسال از تاریخ ابلاغ این دستورالعمل منحصراًبرای اجرای دوره‌های آموزشی پایه بلامانع است .

 

ماده 22 : حضور مدیر در اوقات مندرج در ابلاغ وی در محل آموزشگاه الزامی است .

تبصره 1: استفاده از مرخصی ساعتی یا روزانه تایکهفته با موافقت کتبی موسس ودرج در دفتر حضور وغیاب کارکنان بلامانع است ومرخصی بلند مدت (بیش از یک هفته وحداکثر یک ماه در هر سال ) با موافقت موسس واعلام کتبی به هیات نظارت استان مجاز می‌باشد .

تبصره 2: در مدتی که مدیر آموزشگاه در مرخصی بسر می‌برد چنانچه موسس از جنس کارآموزان باشد خود عهده دار وظایف و مسئولیتهای مدیر خواهد بود در غیر اینصورت باید یکی از مربیان آموزشگاه توسط موسس به عنوان جانشین مدیر در مدت مرخصی وی به هیات نظارت استان معرفی شود.

 

ماده 23 : موسس موظف است حداقل یک ماه قبل از تصمیم به تغییر مدیر آموزشگاه یا پایان مهلت اعتبار ابلاغ وی نسبت به معرفی فرد جدید یا درخواست تمدید ابلاغ مدیر اقدام کند .

تبصره 1 : درصورت عزل مدیر آموزشگاه توسط هیات نظارت استان ، یا استعفا و فوت وی انتخاب مدیر

جدید به روش مذکور در مواد 19 و 20 این دستورالعمل انجام می‌شود و تا تعیین مدیر جدید ، اداره آموزشگاه حداکثر تا دوماه برعهده مدیر موقتی است که به پیشنهاد موسس و صدورابلاغ موقت مدیریت حداکثریکهفته پس از وصول پیشنهاد موسس توسط هیات نظارت استان از میان مربیان همان آموزشگاه یا سایر افراد واجد شرایط مشخص خواهد شد .

تبصره 2 : چنانچه موسس آموزشگاه از جنس کارآموزان باشد در طول مدت فوق می‌تواند رأساً مسئولیت و وظایف مدیر را عهده دار گردد .

 

ماده 24 : وظایف مدیر آموزشگاه :

1. مراقبت در رعایت اصول و موازین اسلامی ، فرهنگی و آموزشی در جریان کلی فعالیت آموزشی و محیط آموزشگاه .

2. اجرای کلیه مقررات و بخشنامه‌های ابلاغ شده هیات نظارت مرکزی وهیات نظارت استان و دادن پاسخ لازم در موعد مقرربه مکاتبات اداری.

3. تنظیم ساعت کار و تقویم دوره‌های آموزشی و اعلام آن به هیات نظارت استان و رعایت دقیق آن و نصب در تابلو اعلانات آموزشگاه .

4. نظارت و اعمال مدیریت برحسن انجام وظایف کلیه کارکنان و مربیان آموزشگاه .

5. ارزیابی از میزان پیشرفت کارآموزان و ارائه گزارش‌های مربوط به اداره کل هر شش ماه یکبار .

6. حضور مرتب و تمام وقت در آموزشگاه مطابق ابلاغ مدیریت .

7. تکمیل به موقع و حفظ و مراقبت از دفاتر آمار ، بازرسی و ثبت نام و سایر دفاتر مورد نیاز آموزشگاه و ارائه آنها به مسئولین و بازرسان سازمان واداره کل عندالزوم .

8. همکاری با بازرسان اعزامی سازمان واداره کل و اهتمام در ارائه مدارک و اطلاعات مربوط و همچنین رفع نواقص و کمبودهای آموزشگاه .

9. ابلاغ نظر بازرسان به موسس آموزشگاه واعلام نتیجه اقدامات انجام شده در رفع نواقص و نارساییهابه اداره کل.

10 . تهیه و تنظیم و نگهداری پرونده کارآموزان هر دوره وصدورکارت شناسایی برای آنان مطابق نمونه تعیین شده توسط هیات نظارت استان .

11 . نظارت و رسیدگی به حضور غیاب کارکنان و مربیان و کارآموزان آموزشگاه .

12 . نظارت بر اجرای ضوابط دریافت شهریه از کارآموزان .

13 . تهیه پرونده برای هر یک از مربیان و کارکنان آموزشگاه شامل: عکس، روگرفت مدارک تحصیلی، کارت ملی وشناسنامه ، برگ پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم ( برای آقایان ) نشانی کامل و دقیق محل سکونت آنان ، میزان ساعات کار هفتگی و بایگانی آن تا در صورت لزوم دستیابی به آنها میسر باشد .

14 . عقد قرارداد کارآموزی با کلیه کارآموزان (طبق نمون برگ پیوست).

15 . اعلام وظایف کارآموزان و مربیان و مقررات آموزشگاه به آنان و نظارت بر حسن اجرای آنها .

16 . معرفی کارآموزان به سازمان جهت تایید آمارگذراندن آزمون حداکثر پس از گذشت دو سوم از شروع دوره آموزشی .

17 . اعزام مربیان به دوره‌های بازآموزی و ارتقاء مهارت که توسط سازمان ، برنامه ریزی و اعلام می‌شود .

18 . اخذ گواهی نامه مهارت جدید از مربیان درصورت تغییر استاندارد مهارت .

19 . پیشنهاد مربی واجد شرایط به موسس .

20 . پاسخگوئی به مراجعان اعم از کارآموزان ، کارکنان و سایر مراجع ذیربط .

21 . رعایت مقررات ایمنی وبهداشت در کارگاهها .

22 . شرکت در دوره‌های آموزشی ارتقای سطح مدیران .

23 . شرکت در جلسات مدیران آموزشگاهها و سایر جلسات بر اساس دعوت هیات نظارت استان .

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:08       1397/03/29
  • تعداد بازدید :
    2501
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزشگاه

مدیریت آموزشگاه

موسسه آموزشی

شرایط احراز صلاحیت و اشتغال مدیر آموزشگاه

شرایط آموزشگاه

صلاحیت آموزشگاه



جدیدترین خبرها

درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.