تبلیغات
شما

خرچنگ‌ها و مولتی میلیونرها

خرچنگ‌ها و مولتی میلیونرها

بی تردید اگر فقط یک انتخاب ساده می‌توانست ما را ثروتمند کند، اکنون همه ثروتمند بودند.

اما ما ثروتمند نیستیم. حتی به آن نزدیک هم نیستیم و به این دلیل است که با اینکه انتخاب ثروت قدمی اساسی برای رسیدن به ثروت است. اما به تنهایی کافی نیست. برای ثروتمند شدن لازم است همۀ قدم‌ها را بردارید. روی سخن من با افرادی است که در تلاش هستند به ثروت دست یابند و شرایط مالی خود را تغییر دهند. این افراد دلایل زیادی برای به دست نیاوردن ثروت دارند:

· من می‌خواهم ثروتمند شوم، اما نمی‌دانم چطور باید این کار را بکنم.

· من مثل دیوانه‌ها کار می‌کنم، اما به دارایی هایم چیزی اضافه نمی‌شود.

· برخی افراد استعداد پول دار شدن دارند، اما من ندارم.

گمان می‌کنم بعضی از این سخنان برای شما هم آشنا باشد، این طور نیست؟

اشکالی ندارد، این چالش‌های مهمی در راه به دست آوردن ثروت هستند و شما در این مورد تنها نیستید.

پاسخ من به این افراد همیشه یک چیز است:

به صدف جدید خوش آمدید!

این جمله شرح می‌دهد که برخی افراد ثروت را انتخاب کرده اند. اما ثروتمند نمی‌شوند. این نکته بیان می‌کند که چرا برخی فقط میزان درآمد اندکی دارند و چرا سخت کار کردن به ندرت به کسب ثروت منتهی می‌شود. طبیعی است که اکنون همه می‌خواهند بدانند منظور از صدف چیست.

برای اینکه منظور من را درک کنید لازم است ابتدا کمی با خرچنگ‌ها آشنا شویم!

خرچنگ‌ها و مولتی میلیونرها

شاید شما نیز خرچنگ‌های زاهد را بشناسید. این نوع خرچنگ درست مانند انواع دیگر خرچنگ و میگو خوراکی است . خرچنگ زاهد توانایی زندگی کردن در خشکی را هم دارد و می‌تواند هوای مرطوب را تنفس کند. خرچنگ زاهد برخلاف انواع دیگر خرچنگ ها، به دور بدن خود یک پوستۀ سخت ندارند. این نوع خرچنگ مانند سایر خرچنگ‌ها یک اسکلت خارجی دارند. اما این اسکلت برخلاف اسکلت سایر گونه‌ها بسیار نرم است، از این رو به راحتی شکار و خورده می‌شوند.

خرچنگ‌های زاهد برای اینکه بتوانند بیشتر عمر کنند و به راحتی شکار نشوند از صدف موجودات دیگر استفاده می‌کنند. شما می‌توانید خرچنگ‌های زاهد را در ساحل ببینید که با صدف‌های رنگارنگ و در اشکال مختلف حرکت می‌کنند، زیرا هیچ کدام از آن صدف‌ها متعلق به خودشان نیست و به موجود دیگری تعلق دارد. خرچنگ‌های زاهد زمانی که رشد می‌کنند و بزرگ می‌شوند باید دنبال صدفی بزرگتر برای خود باشند، صدفی که بتواند سلامتی آن‌ها را تضمین کند و در آن راحت باشند. جالب اینجاست که این خرچنگ‌ها در انتخاب و تغییر صدف خود مانند هم رفتار نمی‌کنند. بعضی به سختی می‌توانند صدف خود را تغییر دهند، بعضی به ندرت حتی صدف خود را عوض می‌کنند و عده ای هم بسته به شرایط خود، مدام صدفی را انتخاب و برای تمام عمر از آن استفاده می‌کنند.

رفتار‌های انسان‌های بی تفاوت به این خرچنگ‌ها بی شباهت نیست. انسانها نیز صدف‌های مختلفی برای طرح‌های ذهنی خود انتخاب می‌کنند. عادت و رفتارهای آن‌ها درست مانند این صدف هاست که با رشدشان باید عوض شوند و بزرگتر شوند.

زمانی که جوان هستیم تغییر دادن صدف‌ها هم زمان با رشدمان، هم فیزیکی و هم ذهنی، بسیار هیجان انگیز است و دوست داریم مدام این کار را انجام دهیم.

اما تغییر طرح ذهنی ما به تدریج و با ورود به دورۀ بزرگ سالی سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود. بزرگتر که می‌شویم عادت می‌کنیم هر روز یک سری از کارها را انجام دهیم، کارهایی که والدین و اطرافیان ما هم همان‌ها را انجام می‌دهند. ما یک روش ثابت برای زندگی می‌یابیم، نحوۀ تفکر و رفتارمان ثابت می‌شود و بدتر از همه اینکه باور می‌کنیم افکار و رفتار ما باید برای تمام عمر به همین شکل باقی بمانند. ما نیز درست مانند خرچنگ‌های زاهد صدفی برای افکار و باورهای مان پیدا می‌کنیم که مال ما نیستند، اما از آن استفاده می‌کنیم و اصرار داریم به همان شکل فکر رفتار کنیم. اصرار بر داشتن نحوه تفکر خاص، همه چیز را در زندگی ما شکل می‌دهد. از شغلمان گرفته تا اینکه برای تعطیلات به کجا سفر کنیم. صدف فکری ما به ویژه بر میزان ثروتی اثر زیاد دارد که به دست می‌آوریم.

در صدف تو چه چیزهایی وجود دارد

در صدف ذهنی هر کدام از ما می‌توان باورها، تجربه ها، افکار، مهارت‌ها و رویدادهایی را یافت که در دنیای واقعی شکل گرفته اند. این صدف دیدنی نیست. اما شما می‌توانید اثرش را در تمام ابعاد زندگی فیزیکی خود مشاهده کنید. بدون تردید صدفی که اکنون دارید کاملاً متناسب با شماست. شما درون آن رشد کرده اید و از این رو برای تان راحت و آشناست. هرچه در زندگی شما رخ می‌دهد متناسب با شکل صدفی است که انتخاب کرده اید. خانه ای که اکنون در آن زندگی می‌کنید، دوستانتان، شغلی که دارید، خودرویی که سوار می‌شوید، همه در نتیجه محتویات درون صدف انتخابی شما، باورها، افکار، رفتار و انتخاب هایی که در گذشته کرداه اید است. هر انتخاب شما در زندگی باید از از این صدف عبور کند و شما با باورها و تجربیاتی که در گذشته داشته اید آن را بسنجید، برگزینید تا بتوانید رفتار مبتنی بر آن را بروز دهید، چیزی که می‌تواند زندگی شما را بهتر یا بدتر کند.میزان درآمدتان، مقدار دارایی‌ها یا پس اندازتان در حساب بانکی مانند همه چیز زندگی تان همان چیزی است که صدف ذهنی تان تعیین کرده است و اگر از آن ناراضی هستید و می‌خواهید ثروت بیشتری داشته باشید، لازم است صدف ذهنی خود را تغیی دهید.

خرچنگ‌های زاهد زمانی که رشد و احساس می‌کنند که صدفشان برای شان تنگ شده است، آن را رها می‌کنند و صدفی جدید برای خود می‌یابند. اما این کار خطرناک است، زیرا یک نرم تن که صدفی به دور خود ندارد لازم است پوستۀ سفت‌تر خود را ترک کند و این می‌تواند برایش خطرناک باشد. البته که این کار خطری بزرگ است. اما برای خرچنگ زاهد بیرون نیامدن و نداشتن خانه ای که به اندازۀ خودش باشد، خطری بزرگ‌تر محسوب می‌شود. درست مانند خرچنگ زاهد، شما به همان اندازه ای رشد می‌کنید که صدف ذهنی تان به شما اجازه می‌دهد. تا زمانی که خرچنگ زاهد صدف خود را ترک نکند، به همان اندازه پیشین خود باقی خواهد ماند و هیچ تغییر نخواهد کرد. همین اتفاق می‌تواند برای شما هم رخ دهد. تمام محدودیت‌های شما به دلیل تنگ بودن صدف ذهنی شماست و با اینکه می‌تواند خطرناک باشد اما اگر نتایج بزرگ‌تری می‌خواهید باید صدفی بزرگتر برای خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید زندگی متفاوتی با اکنون داشته باشید، باید باورهای متفاوت داشته باشید، افکار تازه بیابید و بر همین اساس رفتاری دیگری پیدا کنید. اگر با همین باورهای محدود کننده ای که در صدف تنگ ذهنتان گنجانده اید زندگی کنید، همان نتایجی را به دست خواهید آورد که پیش از این نیز بدان دست یافته اید. درست مانند خرچنگ زاهد، برای اینکه صدفی بزرگتر بیابید باید وارد عمل شوید.

صدفی بزرگتر برای خود بسازید

شما هرگز نمی‌توانید از صدف خود فرار کنید. هر چیزی در زندگی شما از درون این صدف عبور می‌کند. سپس در دنیای واقعی شکل می‌گیرد، زیرا شما دنیا را از پشت لنز باورها و افکارتان می‌بینید وتمام اعمالتان نیز باید از این فیلتر عبور کنند تا به ثمر بنشینند. در حقیقت می‌توان گفت که در بیشتر موارد مغز شما فریبتان می‌دهد و شما نمی‌توانید حقیقت را ببینید، بلکه همان چیزی را خواهید دید که مغزتان براساس باورهای تان به شما نشان می‌دهد. اما کاری که می‌توانید انجام دهید این است که صدف خود را بزرگتر کنید و این کار را می‌توانید به دو روش انجام دهید.

اول اینکه از تعصبات خود آگاه شوید، به خصوص آن هایی که با درآمد و کسب ثروت در ارتباط هستند. تعصبات شما هستند که قضاوت‌ها و تفکرات شما را در مورد پول می‌سازند و موجب خواهند شد رفتاری مشخص را در ارتباط با کسب ثروت در پیش بگیرید. تعصبات نقاط کور در مغزتان هستند. این نقاط کور موجب خواهند شد شما نتوانید حقیقت را به روشنی ببینید و آنچه که خواهید دید همانی خواهد بود که تصور و زاییدۀ مغز شماست نه آنی که به راستی وجود دارد.

راه دوم برای بزرگ کردن صدف فکری تان این است که یک زندگی متفاوت برای خودتان تصور کنید، یک زندگی که در آن رفاه بیشتری دارید، ثروت بیشتری به دست می‌آورید و به آن چیزهایی که می‌خواهید دست می‌یابید. زندگی که در آن فراوانی جریان دارد، زندگی که در آن صدف فکری خود را عوض کرده اید . صدفی جدید را در اختیار گرفته اید.

تعصباتی را بشناسید که طرح ذهنی مالی شما را شکل می‌دهند

به نظر من یکی از مهمترین کشف‌های بشر در طول تاریخ این بوده است که انسان‌ها دنیا را به همان صورتی که به راستی هست نمی‌بینند و هر کدام در واقع دنیا را ب گونه ای می‌بینند که مغزشان تصور می‌کند و به آن‌ها نشان می‌دهد، از این رو دنیا برای هریک از انسان‌ها شکلی منحصر به فرد دارد. می‌دانم که کمی غریب به نظر می‌رسد، اما حقیقت دارد و علم نیز آن را ثابت کرده است. هرچیزی که شما می‌دانید و باور دارید مغزتان آفریده است. این حقیقتی است که علم عصب شناسی آن را به اثبات رسانده است. رنگ قرمز در مغز شما معنای خاص خود را دارد و باور و احساس خاص خود را در شما به وجود خواهد آورد، احساس یا باورهایی که می‌تواند با افراد دیگر تفاوت داشته باشد، زیرا آن‌ها در مورد رنگ قرمز تجربه ای متفاوت از شما داشته اند.

تعصبات ما فیلتر‌های مغز ما هستند و ما جهان را از طریق آن‌ها می‌شناسیم نه براساس آنچه به راستی هست، زیرا فیلتر‌ها می‌توانند حقایق را برای ما دگرگون کنند. ما تمام حقایق جهان را از طریق این فیلتر‌ها دگرگون و خاص خود می‌بینیم و این می‌تواند ما را به گمراهی بکشاند و باورهایی را در ما تقویت کند که حقیقت ندارند، این حقیقت به ویژه در مورد کسب ثروت بسیار صادق است.

در مورد خودتان احساس بدی نداشته باشید، همۀ انسان‌ها بدون استثنا تعصبات خود را دارند. برای اینکه تعصبات خود را بشناسید لازم است محدودیت هایی را مشخص دهید که شما را از دست یافتن به آن چیزهایی که آرزو دارید باز می‌دارند.

تعصبات زیادی در ذهن همه ماهست، اما ما در اینجا چهار تعصب را معرفی می‌کنیم که در دنیای ثروت بیش از همه رایج هستند.

تنفر از فقدان

طرح ذهنی همۀ ما به گونه ای است که از فقدان و از دست دادن نفرت داریم. هیچ کس نمی‌خواهد چیزهایی را از دست بدهد که دارد. اما مشکل اینجاست که بیشتر مردم بیش از اینکه به دست آوردن را دوست داشته باشند، از فقدان و از دست دادن نفرت دارند. به دست آوردن صد میلیون تومان حس خوشایندی است. اما از دست دادن صد میلیون تومان حسی بسیار ناخوشایند به وجود می‌آورد.

در زمانی که درمورد پول حرف می‌زنیم، این حس موجب می‌شود به تمام دارایی اندک خود بچسبیم و از‌تر س اینکه آن را از دست ندهیم کاری نکنیم. ایجاد ثروت همیشه مستلزم پذیرفتن خطر است. اگر شما بیش از اندازه از اینکه دارایی تان را در خطر قرار دهید بترسید، هرگز چیزی به دست نخواهید آورد.

ترس از سرمایه گذاری

این ترس نیز به احساس ترس برای از دست دادن مرتبط است. بی تردید اگر بخواهید ثروت بیشتری داشته باشید یا سرمایه گذاری بیشتری کنید، به دلیل اینکه لازم است مقداری از سرمایه خود را هزینه کنید، از این کار سرباز می‌زنید. اگر چنین احساسی داشته باشید، همیشه قربانی این ترس خود خواهید بود و ثروت بیشتری به دست نخواهید آورد. به یاد داشته باشید که چنین مبلغی را چه برای سرمایه گذاری هزینه کنید چه نکنید، این پول از دست تان بیرون خواهد رفت و اگر سرمایه گذاری نکرده باشید، آن را از دست داده اید.

مقاومت در برابر تغییر

اغلب ما از تغییر می‌ترسیم و این همان چیزی است که در میان خرچنگ‌های زاهد هم دیده می‌شود. بسیاری از خرچنگ‌ها یک صدف را برای خود انتخاب می‌کنند و تا پایان عمرشان آن را تغییر نمی‌دهند، زیرا در آن احساس امنیت می‌کنند. زندگی ما، هر شکلی که داشته باشد، حتی اگر از بسیاری از جهات آن را دوست نداشته باشیم، برای ما راحت است، زیرا آشناست و ما نیازی برای رویارویی با چالش‌ها در آن نداریم.

تغییر برای همه انسانها دشوار است و در برابر آن مقاومت می‌کنند. اما اگر می‌خواهید زندگی بهتری داشته باشید باید بتوانید تغییر را بپذیرید.

لذت در لحظه

اگر همین الان دوست دارید یک گالن بستنی بخورید و فردا برای سلامتی و تناسب اندامتان نگران هستید، شما فقط به لذت در همان لحظه اهمیت می‌دهید. بیشتر افراد ترجیح می‌دهند درهمان لحظه ای که قرار دارند لذت کمی ببرند تا اینکه صبر کنند و در آینده از لذتی بسیار بزرگتر بهره مند شوند. این مشکل خود را در مسائل مالی بسیار بیشتر نشان می‌دهد، زیرا در موضوعات مالی و سرمایه گذاری، نتیجۀ آنی و سریع معنا ندارد و شما فقط زمانی می‌توانید از سود زیاد بهره مند شوید که بتوانید لذت آنی ناشی از خرج کردن را به منافع آتی در سرمایه گذاری ترجیح دهید.

اثر کبک

همه ما این اثر را به خوبی می‌شناسیم، سر فرو بردن در برف هنگام خطر و تمایل به نادیده گرفتن واقعیت ها! اگر شما هم زندگی خود را رها کرده اید به این امید که در آینده وضعیت بهتر می‌شود، شما از این دسته افراد هستید.

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:48       1398/05/07
  • تعداد بازدید :
    1062
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

ثروتمند

کسب وکار

میلیونر

فروش

بازاریابی

کارآفرینی

استارت آپ




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.