تبلیغات
شما

چگونه آموزشگاه تاسیس کنیم؟

چگونه آموزشگاه تاسیس کنیم؟

 

تاسیس یک مؤسسه آموزشی نیز مثل تاسیس هر مؤسسه یا شرکت دیگری دارای شرایط و اصول خاصی است.به طور کلی برای راه اندازی هر کسب و کار جدیدی باید همه مراحل آن از دریافت مجورات لازم  گرفته تا بحث تبلیغات و بازاریابی را به طور درست و اصولی پیش ببرید. تا مشکلی برای موسسه شما پیش نیاد.در مقاله زیر عمده مراحل و شرایط مهم تاسس یک آموزشگاه برای شما بیان گردیده است.

 

شرایط سابقه کاری و مدرک مرتبط

شرط اول برای ثبت مؤسسه آموزشی داشتن سابقه کاری مرتبط است. شما باید به عنوان مؤسس یک آموزشگاه حداقل سه سال در یک مؤسسه آموزشی فعالت کرده باشید و سابقه کار مرتبط بتوانید ارائه دهید. ضمن اینکه باید حداقل یکی از مؤسسین دارای مدرک تحصیلی مرتبط با موضوع فعالیت آموزشگاه باشد. و یا سابقه آن بتواند این کسری را برای او جبران نماید. اگر به خاطر این موضوع مجبور به شراکت هستید در انتخاب شرکا دقت و حساسیت‌های لازم را در نظر بگیرید.

 

مراحل دریافت مجوز

موضوع مهم برای ثبت مؤسسات آموزشی دریافت مجوز از مراجع ذی صلاح است. به عنوان مثال برای تأسیس یک مدرسه غیرانتفاعی باید آموزش و پرورش مجوز صادر کند، برای آموزشگاه هنر باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسات آموزش فناوری و اطلاعات و کامپیوترباید از سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات مجوز دریافت نمایند. به همین خاطر شناخت مرجع ذی صلاح برای دریافت مجوز مربوطه اهمیت زیادی دارد. اگر در رابطه با گرفتن مجوز و ثبت موسسه اطلاعات کافی ندارید حتما از شرکت‌های مشاوره ای که در این زمینه فعالیت می‌کنند کمک بگیرید.

 

شرایط سنی، کیفری و سلامتی

شما برای تأسیس یک آموزشگاه باید حداقل 30 سال سن داشته باشید. نداشتن‌ سوء پیشینه‌ کیفری، داشتن برگه پایان خدمت برای مردان و دارا بودن‌ سلامت‌ جسمی و روانی از دیگر الزامات است. البته در صورت عدم سلامت جسمی اگر پزشک معتمد تشخیص دهد که مشکلی وجود ندارد مانعی نخواهد بود.

 

مکان آموزشگاه خودرا هوشمندانه انتخاب کنید

از دیگر الزامات تأسیس آموزشگاه ارائه و معرفی یک محل‌ مناسب‌ است که‌ از لحاظ ایمنی‌، بهداشت‌، آموزشی‌ وتجهیزات‌ و وسایل‌لازم‌، مورد تأیید مراجع ذی صلاح باشد. از همان ابتدا مکان مناسبی برای مؤسسه آموزشی خود در نظر بگیرید تا مجبور نشوید به فاصله کمی مکان آن را تغییر دهید چون با تغییر مکان آموزشگاه، بیشتر مشتری‌های قبلی خود را که در طی چندسال جذب نموده اید از دست می‌دهید. قبل از انتخاب مکان آموزشگاه تحقیقات لازم را انجام دهید. سعی کنید اطالاعات کاملی درباره شرایط محلی، موقیت دست رسی، حمل و نقل و... به دست آورید تا انتخاب شما هدفمندانه‌تر شود.

 

مهلت تأسیس آموزشگاه

نکته مهم این است که مؤسس باید حداکثر 6 ماه بعد از اخذ مجوز آموزشگاه خود را تآسیس کند در غیر این صورت مجوز باطل می‌گردد.پس تا مکان و بقیه تجهیزت آموزشگاه خود را فراهم نکرده اید اقدام به اخذ مجوز نکنید.

 

شرایط مدیر آموزشگاه

مدیر آموزشگاه حتما نباید مؤسس آموزشگاه باشد. مدیر می‌تواند به‌ پیشنهاد مؤسس‌ وتأیید مراجع ذی  صلاح پس‌ از طی‌ مراحل‌ گزینش‌، انتخاب‌ و با صدور حکم‌ ‌منصوب‌ می‌شود. حقوق‌ و دستمزد مدیر‌ توسط مؤسس‌ و از محل‌ بودجه‌ آموزشگاه‌ پرداخت‌ می‌ شود.مدیر آموزشگاه‌ علاوه‌ بر دارا بودن‌ کلیه شرایط مؤسس‌، باید متأهل‌ وبرحسب‌ نوع‌ آموزشگاه‌ مدارک تحصیلی لازم و مرتبط داشته باشد.

 

پرسنل خود را از بهترین‌ها انتخاب کنید

از همان ابتدا حرفه ای عمل کنید.پس از این همه سختی برای کسب جواز و تأسیس آموزشگاه سزا نیست که اصل کیفیت را در مؤسسه خود رعایت نکنید و با ارایه خدمات و آموزش‌های بدون کیفیت،کارایی مؤسسه خود را زیر سوال ببرید. از پرسنل و مدرسین کاربلد استفاده کنید تا با ارئه خدمات و آموزش‌های مطلوب مشتری‌های خود را وفادار سازید. برای بعضی مؤسسات آموزشی لازم است همه پرسنل آموزشگاه توسط مراجع مربوطه گزینش و ارزیابی شوند.

 

تبلیغات موثر را شروع کنید

هرچقدر هم که برای تأسیس آموزشگاه خود زحمت کشیده باشید و درست و حرفه ای پیش بروید اگر از ابتدای کار نسبت به تبلیغات درست و موثر بی اهمیت باشید، نتیجه مطلوب را از مؤسسه خود نخواهید گرفت و قطعا به علت کمبود مشتری با مشکلات مالی جدی روبرو خواهید شد.

پیشنهاد میکنم برای آشنایی با روش‌های تبلیغ و جذب مشتری آموزشگاه مقالات روش‌های جذب مشتری آموزشگاه و  روش‌های تبلیغ برای آموزشگاه را مطالعه فرمایید

 

از سایت‌های معرفی آموزشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی استفاده کنید

چنین سایت هایی که مخاطبان برای برای پیدا کردن دوره‌های آموزشی مورد نیاز خود به آنها مراجعه میکنند میتواند تبلیغ بسیار مؤثری برای آموزشگاه شما باشد چون دقیقا مخاطبانی به این سایت‌ها وارد میشوند که نیاز به خدمات شما دارند پس میتوانید با هزینه اندکی جذب مشتری برای آموزشگاه خود داشته باشید.

وب سایت بلدیاب معرف آموزشگاه شما

وب سایت بلدیاب از بهترین سایت‌های تبلیغ آموزشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی است که آموزشگاه‌های معتبر با ثبت نام و ثبت مشخصات دوره‌های آموزشی خود درآن‌ها به جذب مشتری برای آموزشگاه خود می‌پردازند. سایت‌های تازه تأسیس نیز با قرار گرفتن در کنار دیگر آموزشگاه‌های معتبر میتوانند شناخته شوند و مشتری‌های خود را جذب کنند.

لینک ثبت نام در سایت بلدیاب

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    15:24       1397/10/30
  • تعداد بازدید :
    3762
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تاسیس آموزشگاه

شرایط اخذ مجوز آموزشگاه

تاسیس موسسه آموزشی

شرایط تاسیس آموزشگاه

چونه مجوز آموزشگاه بگیریم

معرفی آموزشگاه




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.