تبلیغات
شما

آیلتس چیست؟

آیلتس چیست؟

 

مدرک آیلتس یکی از ارزشمند‌ترین مدارک آزمون زبان انگلیسی هست که برای زندگی، تحصیل و کار در ۱۳۵ کشور جهان مورد استفاده قرار میگیرد. آیلتس ( IELTS) مخفف این عبارت می‌باشد :

International English Language Testing system یعنی : "سامانه جهانی سنجش زبان انگلیسی"

این آزمون توسط دانشگاه کمبریج انگلستان، شورای فرهنگی بریتانیا و مرکز آیلتس استرالیا برگزار می‌شود  که چهار توانائی Writing ،Reading ،Listening و Speaking داوطلبان را مورد ارزیابی اصولی قرار می‌دهد.

چارچوب آیلتس به دو قسمت تقسیم می‌شود:

 

 آیلتس Academic آکادمیک (دانشگاهی) :

این قسمت مربوط به داوطلبانی می‌شود که جهت ورود به مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا (مقطع تحصیلی تکمیلی) اقدام کرده و یا می‌خواهند در سطوح تخصصی و حرفه ای دانشگاهی فعالیت نمایند. از این داوطلبان در زمینه چهار مهارت Listening ، Reading ، Writing و Speaking امتحان و آزمون گرفته می‌شوند.

 

آیلتس General Training جنرال (آموزش عمومی) یا غیر دانشگاهی (Non-Academic):

این قسمت ویژه داوطلبانی است که به دنبال گرفتن مدرک دانشگاهی یا تخصصی نیستند. بلکه می‌خواهند در برنامه‌های آموزشی شغلی و بازرگانی شرکت نمایند و یا مایلند جهت اخذ پذیرش برای ادامه تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و یا حتی جهت اهداف مهاجرتی اقدام نمایند.

داوطلبان این قسمت فقط در زمینه Reading و Writing امتحان می‌دهند ، به عبارتی دیگر ، از آن‌ها در زمینه مهارت‌های Listening و Speaking امتحان گرفته نمی‌شود.

 

نمره آزمون IELTS

امتحان آیلتس در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا برگزار می‌گردد. شرکت کنندگان در آزمون آیلتس به طیف وسیعی از سوالات بسیار ساده تا بسیار مشکل پاسخ می‌دهند. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌ باشد.

 نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمره چهار بخش امتحان محاسبه می‌گردد. در کارنامه آیلتس علاوه بر نمره کلی، نمره هر بخش بطور جداگانه نمایش داده می‌شود.

هر دانشگاه برای پذیرش متقاضیان یک نمره حداقل را مشخص می‌کند و اکثر آنها پایین‌ترین نمره کلی ۶٫۵ را مورد قبول قرار میدهند. بطوریکه نمره هر بخش هم از ۶ کمتر نباشد البته این قاعده کلی است و هر دانشگاه شرایط خاص خود را دارد. دانشگاه کمبریج، دانشگاه آکسفورد و دانشگاه هاروارد آیلتس با حداقل سطح ۷ را می‌پذیرند.

 

ثبت نام در آزمون آیلتس

ثبت نام در آزمون از طریق سایت ielts.org امکان‌پذیر است. وقتی وارد صفحه فوق شدید، می‌توانید مکان برگزاری آزمون را انتخاب کرده که با انتخاب نام کشور و شهر، امکان پذیر خواهد بود. روزهای برگزاری آزمون در هر شهر و همچنین موقعیت‌های empty و available در اختیار شما برای انتخاب روز برگزاری آزمون است. بخش‌های بعدی، تکمیل اطلاعات و پرداخت هزینه ارزی می‌باشد.

 

نحوه برگزاری آزمون آیلتس

بخش‌های reading ,listening و writing در یک روز برگزار میشود و امتحان speaking می‌تواند از 7 روز قبل و یا در روز امتحان کتبی باشد که داوطلبین 10 روز قبل از تاریخ امتحان کتبی با مراجعه به پروفایل خود داخل سایت مرکز آزمون در قسمت (تاریخ آزمون شفاهی) می‌توانند زمان آزمون شفاهی خود را مشاهده کند.

داوطلبان در بخش listening و reading  حتما باید از مداد استفاده کنند و در بخش writing داوطلبان اجازه استفاده از خودکار را نیز دارند یعنی داوطلبان فقط مجاز به استفاده از خودکار، مداد و پاک کن به شکلی که اشاره شد هستند.

Listening 30 دقیقه، reading 60 دقیقه، writing 60 دقیقه speaking 11 تا 14 دقیقه  در کل 2 ساعت و 45 دقیقه آزمون به طول می‌انجامد.

همه این چهار مهارت ، نیازمند به دایره واژه گان خوب، سطح سواد انگلیسی و گرامری مطلوب و همچنین توان درک مطلب بالا و قابلیت انتقال در بازه زمانی آزمون دارد. مهارت، همان طور که از نامش پیدا است، مقوله‌ای است که برای کسب آن‌، باید تلاش کرد.

آیلتس با آن که آزمونی اروپایی به شمار می‌رود و مرکز آن در کشور انگلیس قرار دارد، اما بعضی از دانشگاه‌های‌آمریکا که تافل برای آن‌ها متداول است، مدرک این آزمون را نیز از داوطلبان می‌پذیرند.

 به نظر می‌رسد، هر ساله قبولی در این آزمون کمی‌سخت می‌شود و این هم به واسطه خیل عظیمی‌از متقاضیانی است که به واسطه مهاجرت و تحصیل و کار در خارج از کشور،‌ علاقمند شرکت در این آزمون بین‌المللی معتبر هستند. از طرفی، این آزمون هر ساله با درصدی افزایش قیمت روبرو است.

تافل، به صورت رایانه‌ای هم برگزار می‌شود که این برای کسانی که علاقه ای به نوشتن روی کاغذ ندارند و مشتاق آزمون و کار با رایانه هستند، انتخاب بهتری است. البته باید توجه کنید که آزمون تافل اینترنتی با آزمون آیلتس کاغذی، تفاوت‌هایی دارد که این تفاوت‌ها را از کارشناسان و مدرسان و شرکت کنندگان هر دو آزمون جویا شوید.

 

منابع آزمون آیلتس

1- کتاب The official Cambridge Guide to IELTS  از منابع اصلی آزمون آیلتس به حساب می‌آید. اگر این کتاب را به درستی مطالعه نکردید به هیچ وجه سراغ هیچ کتاب دیگری نروید. اگر به دنبال منبع خیلی خوب آمادگی آزمون آیلتس هستید بدون شک این کتاب نیاز شمارو بر طرف می‌کند.

2- بهترین و جدید‌ترین کتابی که به عنوان منبع آیلتس می‌توان از آن استفاده کرد و به مرور برای آزمون آیلتس آمده شوید کتاب Complete IELTS است. اگر وقت به اندازه کافی دارید و می‌خواهید حسابی برای آزمون آماده شوید این کتاب یکی از بهترین منابع آیلتس محسوب می‌شود که در هر درس به هر چهار مهارت می‌پردازد.

3- کتاب New insight into IELTS می‌تواند به عنوان منابع زود بازده آیلتس حساب شود. به دلیل اینکه کتاب شامل چهار بخش است که در قالب چهار درس کلی و زیر مجموعه‌های آن شما را نه تنها با آیلتس آشنا میکند بلکه نکات بسیار مفیدی را در ستون‌های کناری کتاب به رنگ آبی به شما گوش زد می‌کند.

4- کتاب Kaplan IELTS 2009-2010 Edition شاید به آنقدرها که باید مورد توجه قرار نگرفته اما این کتاب هم بسیار منبع مفیدی برای کسانی است که هیچ شناختی از آیلتس ندارند و می‌خواهند از صفر صفر یعنی شناخت ساختار آزمون آیلتس آغاز کنند.

5- کتاب Cambridge English Vocabulary for IELTS؛ اگر می‌خواهید هم زمان با دیگر مهارت‌ها دایره لغات خود را افزایش دهید قطعا این کتاب یکی از بهترین گزینه هاست.

 

پری آیلتس (Pre IELTS) چیست؟

این دوره مناسب کسانی است که هدف شرکت در آزمون آیلتس و کسب نمره  7 تا 7.5 را دارند. اما در حال حاضر زیر سطوح میانی زبان هستند و قادر به شرکت در دوره‌های مستقیم آیلتس نیستند. و یا افرادی که زبان انگلیسی را در سطح Intermediate  در کلاس‌های گروهی گزرانده اند و می‌خواهند در دوره ای جدی‌تر تلاش کنند و زبانشان را حسابی تقویت کنند.

 

کلاس آمادگی آیلتس

اگر سطح زبان خیلی قوی ندارید، خودخوانی دروس آیلتس نمیتواند در قبولی آزمون کمک زیادی به شما بکند و حتما برای موفقیت نیاز به یک مدرس آیلتس خوب یا کلاس آمادگی آیلتس دارید چون کسب نمره قابل قبول در این آزمون کار راحتی نیست.

شما در هر شهر و استانی که باشید وب سایت بلدیاب می‌تواند لیستی از بهترین اساتید خصوصی و آموزشگاه‌های تخصصی زبان را در اختیار شما بگذارد تا شما با مشاهده و بررسی هرکدام بتوانید بهترین گزینه را برای آموزش خود انتخاب کنید.

منبع : وب سایت بلدیاب

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    11:39       1397/09/21
  • تعداد بازدید :
    1574
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

کلاس آیلتس

آزمون آیلتس

منابع آیلتس

کلاس آیلتس تهران

دوره آموزش آیلتس

آمادگی آزمون آیلتس

کلاس آیلتس اصفهان




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.