تبلیغات
شما

وردپرس چیست ؟

وردپرس چیست ؟

وردپرس چیست ؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای (CMS) رایگان می‌باشد که به صورت open source  ارائه شده است. اگر بخواهیم به صورت خودمونی بگویم، وردپرس یک سیستم سایت ساز است که میتوان با آن هر مدل سایتی که مد نظرمان هست را به راحتی پیاده سازی کنیم.
شما میتوانید با وردپرس هر نوع سایت مثل : وبلاگی، شخصی، فروشگاهی، همکاری در فروش، شرکتی و . . . را راه اندازی کنید. یکی از خوبی‌های وردپرس داشتن منابع غنی آموزشی و ابزاری است. منظور از ابزاری یعنی وردپرس دارای قالب و افزونه‌های فراونی است که میتوان هر نوع وبسایتی را فقط با چند کلیک پیاده سازی کرد.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

وردپرس یکی از محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سایت سازهای جهان است که شما به راحتی میتوانید آن را توسعه دهید و بر اساس نیاز خود آن را ارتقا دهید. البته پلاگین‌های زیادی برای این کار وجود دارد.مهمترین ویژگی وردپرس، ساده بودن پیشخوان و محیط کاربری آن است.

 

ویژگی‌های وردپرس 

بعد از این که متوجه شدیم وردپرس چیست باید به سراغ ویژگی‌های وردپرس بریم و در مورد ویژگی‌های وردپرس صحبت کنیم. در بخش زیر تعدادی از ویژگی‌های وردپرس لیست شده که  در مورد هر کدام توضیح مختصری ارائه می‌کنیم.

  • وردپرس کاملا رایگان
  • یادگیری وردپرس آسان است
  • مدیریت آسان وردپرس
  • مدیریت رسانه در وردپرس
  • امنیت وردپرس
  • سئو فوق العاده وردپرس

وردپرس کاملا رایگان

در بخش وردپرس چیست ؟ در این باره صحبت کردیم که وردپرس کاملا رایگان است یعنی میتوانید آن را رایگان دانلود، نصب و توسعه دهید. وردپرس به صورت متن باز ارائه شده است و شما به راحتی میتوانید آن را توسعه و گسترش دهید.

 

یادگیری وردپرس آسان است

با جرات تمام می‌توان گفت وردپرس ساده‌ترین سایت ساز حال حاضر دنیا است. دیگر سیستم‌های سایت ساز، هر کدام پیچیدگی خاص خود را دارند ولی وردپرس به شدت ساده و یادگیری وردپرس خیلی آسان است. پس نگران استفاده از وردپرس و پیچیدگی آن نباشید.

 

مدیریت آسان وردپرس

در بخش بالا گفتیم که یادگیری وردپرس به شدت آسان است. وردپرس داری یک بخش مدیریتی ساده و جمع و جور است که میتوان به راحتی با آن کار کرد. خیلی از کاربران وقتی با یک سایت ساز کار میکنند دچار سردرگمی می‌شوند ولی وردپرس به هیچ عنوان این جور نیست و مدیریت آن آسان و روان است.

 

مدیریت رسانه در وردپرس

یکی از بخش‌های هر سایت ساز، بخش رسانه آن است در وردپرس مدیریت رسانه به شدت ساده و روان است یعنی شما میتوانید به راحتی تمام رسانه‌های خود (عکس، فیلم، صوت و هر فایلی) را مدیریت کنید.

 

امنیت وردپرس

اگر مدت‌ها پیش در مورد امنیت وردپرس صحبت میکردیم، امنیت آن را قوی نمیدانستیم ولی در حال حاضر امنیت وردپرس روز به روز بهتر و قوی‌تر می‌شود و خوشبختانه تعداد زیادی پلاگین امنیت وردپرس وجود دارد که میتوان وردپرس را ضد گلوله کرد. پس جای نگرانی برای امنیت وردپرس وجود ندارد.

توجه:  به هیچ عنوان از سایت‌های غیر معتبر افزونه و قالب‌ها را دانلود نکنید ، خود این قالب‌ها و افزونه‌ها ممکن است مشکلاتی را برای سایت شما به وجود بیارند که از نظر امنیتی دارای ضعف می‌کنه سایتتونو.

 

سئو فوق العاده وردپرس

یکی از نکات قابل توجه  وردپرس بخش سئو آن است. در مقایسه با دیگر سیستم‌های سایت ساز از جوملا گرفته تا دروپال  سئو وردپرس یک سر و گردن بالاتر از بقیه سیستم‌ها می‌باشد.البته این را متذکر شوم که سئو فقط بسته به سیستم سایت ساز نیست و پارامترهای زیادی در سئو سایت دخیل هستند. پس یکی دیگر از ویژگی‌های بارز وردپرس، سئو وردپرس است.

البته در کنار سئو خوب وردپرس، پلاگین‌های فوق العاده ای سئو وردپرس برای کمک به سئو سایت وجود دارند که میتوانید از این پلاگین‌ها هم استفاده کنید.

 

امکان پست گذاری،دسته بندی ، تعیین میزان سطح دسترسی کاربران

با استفاده از وردپرس شما به راحتی و در عرض چند دقیقه میتونید مطلب خودتونو به نمایش بگذارید و برای اون مطلب یک دسته  یا موضوع انتخاب کنید. همچنین افرادی که در سایت شما ثبت نام می‌کنند می‌توانند جزو دسته نویسنده‌ها یا مدیران و … قرار بگیرند.

 

نمایش مناسب در سایر دستگاه ها

با استفاده از وردپرس و قالب‌های واکنشگرا، سایت شما در سایر دستگاه‌ها از جمله موبایل و تبلت و … به شکل مناسب و با اندازه مناسب نمایش داده میشه که همین نکته ساده به مخاطبان شما کمک می‌کنه تا به سادگی بتونند مطالب سایت شما رو دنبال کنند.

 

مناسب برای کسب و کار شما

اگر شما یک کسب و کار نوپا دارید و نیاز به داشتن یک سایت برای معرفی خودتون و یا نیاز به یک فروشگاه برای فروش دارید وردپرس به راحتی این امکانات رو در اختیارتون قرار میده. شما بدون هیچ هزینه ای و تنها در عرض چند ساعت میتونید نسخه اولیه‌ی سایت خودتونو آماده کنید و به مرور به رفع مشکلاتش بپردازید.

 

قابلیت چند زبانه کردن سایت شما

اگر نیاز دارید یک سایت بین المللی بسازید به زبان‌های مختلف ، به وسیله افزونه هایی که برای این قابلیت طراحی شده اند میتونید سایتتون رو به چند زبان در اختیار مخاطبان بیشتری از سراسر دنیا قرار بدید.

 

نسخه ۴ وردپرس، نسخه طلایی وردپرس

در نسخه ۴ وردپرس به بعد، تحولات زیادی را در هسته خود تجربه کرد، سرعت و عملکرد آن به صورت چشمگیر افزایش و بهبود یافته است و خیلی امکانات جدید به این نسخه‌ها اضافه شد. و میتوان گفت نسخه ۴ به بعد وردپرس را از اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا برتر کرد.

 

وردپرس فارسی چیست ؟

 باید بگویم هیچ فرقی بین وردپرس و وردپرس فارسی وجود ندارد فقط همان طور که از اسم آن مشخص است وردپرس که فارسی شده باشد را وردپرس فارسی می‌گویند. یعنی راست چین شده و برای بخش مدیریت آن به صورت فارسی ارائه شده است.

 

مخزن وردپرس چیست ؟

بعد از این که سوال وردپرس چیست را پاسخ دادیم سوال بعدی که شاید در مورد وردپرس پرسیده شود مخزن وردپرس چیست و اینکه اصلا به چه دردی میخورد است. در این بخش سعی میکنیم در مورد مخزن وردپرس توضیحات دقیقی را ارائه دهم. در بخش بالا گفتیم یکی از ویژگی‌های وردپرس قابلیت توسعه توسط کاربران است. یعنی کاربران و علاقمندان وردپرس میتوانند برای این سیستم پلاگین و قالب درست کنند. خوب باید یک جایی باشد که کاربران این افزونه‌ها و قالب‌ها را که درست میکنند را در اختیار دیگران قرار دهند. خود سایت وردپرس یک مخزن را آماده کرده است که کاربران و برنامه نویس‌های وردپرس میتوانند پلاگین و قالب هایی که طراحی و برنامه نویسی کرده اند را با نام خود در این سایت منتشر کنند.

یعنی شما میتوانید اگر افزونه و قالبی درست کردید  به اشتراک بگذارید فقط کافیست وارد سایت اصلی وردپرس شوید و بعد ثبت نام این قالب یا پلاگین را برای استفاده همه در سایت منتشر کنید.

منبع:wpsho 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:23       1397/06/05
  • تعداد بازدید :
    1300
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

وردپرس

ورد پرس چیست

wordpress

طراحی سایت




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.