تبلیغات
شما

آموزش فتوشاپ را از کجا شروع کنیم؟

آموزش فتوشاپ را از کجا شروع کنیم؟

آموزش فتوشاپ را از کجا شروع کنیم؟

آیا شما هم تصمیم به آغاز یادگیری فتوشاپ (Adobe Photoshop) گرفته‌اید؟ ما در این مقاله شما را با مهارت‌هایی آشنا خواهیم کرد که باید پیش از آغاز آموزش، آن‌ها را بیاموزید تا بتوانید به یک متخصص در فتوشاپ تبدیل شوید.

ادوبی فتوشاپ یک دروازه بزرگ برای بسیاری از افراد خلاق است. طراحی گرافیک و عکاسی، جزو مشاغلی است که بیش از همه از این نرم افزار استفاده می‌کنند. اما بسیاری از کاربران عادی یا حداقل کسانی که نیازمند استفاده از این برنامه طراحی هستند نیز به دنبال یادگیری فتوشاپ هستند.

اما چگونه باید آموزش فتوشاپ را فرابگیرید و مهارت‌های لازم را به دست آورید؟ در نقطه‌ی شروع، پیش از آن که بخواهید با خود برنامه کار کنید باید برخی از اصول اولیه را به عنوان پیش نیاز یاد بگیرید. ما در این مقاله به شما تکنیک‌هایی را خواهیم آموخت که می‌توانند سرعت پروسه‌ی یادگیری فتوشاپ را افزایش ببخشند.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

در ابتدا مبانی طراحی را یاد بگیرید

اگر شما معنا و مفهوم طراحی گرافیک را بدانید، یادگیری آن نیز برای شما قابل فهم‌تر و آسوده‌تر خواهد بود. شما باید مفهوم هم ترازی، کنتراست، فضای منفی، ریتم و غیره را بدانید.

منابع بی‌شماری به صورت رایگان و پرداختی برای یادگیری نکات دقیق طراحی وجود دارد. شما هنوز هم نباید از فتوشاپ استفاده کنید. اگر خیلی عجله دارید، می‌توانید برای یادگیری از مدرسه طراحی Canva استفاده کنید. همچنین HackDesign نیز یک خبرنامه عالی است که هر هفته منتشر می‌شود. با ثبت نام در این خبرنامه، هر هفته یک درس طراحی برای شما ارسال خواهد شد.

سپس بر روی مهارت ادراک رنگ تمرکز کنید و آن را بهبود ببخشید.

 

بر روی یادگیری هوشمندانه فتوشاپ متمرکز شوید

اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از فتوشاپ برای ویرایش ویدیوها نیز استفاده کنید؟ یا پوسترهای تایپوگرافی شگفت انگیزی طراحی کنید؟ شما حتی می‌توانید یک ایمیل، خبرنامه HTML یا حتی تی شرت را نیز طراحی کنید. شاید رئیس شما بخواهد از آن برای طراحی سه بعدی نمونه کارها نیز استفاده کنید. شما فرصت‌های زیادی برای انتخاب یک مهارت یا موقعیتی که علاقه‌مند به آن هستید و میخواهید با فتوشاپ بر روی آن کار کنید، خواهید داشت.

فتوشاپ برای سه فضای کاری اصلی ملزومات، عکاسی، گرافیک و طرحی وب، تعبیه شده است. اما شما می‌توانید فضای کاری دلخواه خود را نیز با توجه به یادگیری هوشمندانه‌ای که در پیش گرفته‌اید بسازید.

 

یک متخصص فتوشاپ را دنبال کنید

یکی از آسان‌ترین راه‌های یادگیری فتوشاپ ، دنبال کردن یک حرفه‌ای و متخصص است. شاید پیدا کردن یک مربی در دنیای واقعی دشوار باشد، اما مربیان مجازی به راحتی می‌توانند به شما خدمات ارائه کنند. تنها کافیست تصمیم بگیدی در کدام بخش از فتوشاپ به آموزش نیاز دارید و سپس از متخصصان حاضر در اینترنت کمک بگیرید.

به طور مثال اگر می‌خواهید نقاشی دیجیتال را فرا بگیرید، یک هنرمند دیجیتالی پیدا کنید که آموزش‌های مرتبط با این موضوع را ارائه می‌کند.

کارشناسان فتوشاپ خود شرکت ادوبی نیز نظیر جولیان کاست و‌تری وایت می‌توانند به شما کمک کنند. شما باید آن‌ها را در ادوبی تی وی (Adobe TV) پیدا کنید. .

 

با کارهای کوچک خودتان را به چالش بکشید

به طور مثال شخصی ممکن است از شما بخواهد تا پس زمینه‌ی یک عکس را حذف کنید. یا یک تصویر آسیب دیده را ترمیم کنید. این می‌تواند چالش خوبی برای شما باشد که با مسئولیت نیز همراه است. البته شاید به عنوان فردی مبتدی نتوانید نتایج دلخواهتان را حاصل کنید، اما به هر حال باید از یک جا آغاز کنید.

 

کلیدهای میانبر را حتما بیاموزید

و در انتها لازم به ذکر است که شرتکات‌های کیبورد در فتوشاپ نیز یکی دیگر از ملزوماتی است که شما باید آن‌ها را بیاموزید. راه‌های زیادی برای آموزش این شرتکات‌ها وجود دارد که می‌توانید استفاده کنید. در هر صورت هدف نهایی حفظ کردن شرتکات‌ها و استفاده از آن‌ها برای تسریع در انجام کارهای شماست.

منبع : makeuseof

 

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    12:21       1397/05/25
  • تعداد بازدید :
    1825
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آموزش فتوشاپ

photoshop

طراحی گرافیک


دسته بندی

نرم افزار


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.