تبلیغات
شما

ایجاد اعتماد به نفس در تدریس خصوصی یا تنبلی شاگرد ؟

ایجاد اعتماد به نفس در تدریس خصوصی یا تنبلی شاگرد ؟

تدریس خصوصی می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز شود و یا او را فردی تنبل بار بیاورد. اگر پس از یک دوره تدریس خصوصی متوجه شوید که دانش آموز را به سمت تن پروری و تنبلی سوق داده‌‌اید، سرخورده می‌شوید چون این خود شما بودید که کارهای سخت را انجام می‌دادید. کار وقتی سخت‌تر می‌شود که دانش آموزی که از ابتدا هم انگیزه‌ای برای یادگیری نداشت، در درس شما تنبل شده و همیشه نق می‌زند که جواب را به او بگویید چون او حال فکر کردن ندارد.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

این باعث می‌شود که معلم خصوصی تحت فشار قرار گیرد تا تسلیم خواسته‌های دانش آموز شود. هر چه باشد والدین او بابت هر جلسه مبلغ قابل توجهی به او می‌دهند و انتظار نتایج خوبی را دارند. به همین دلیل در حین تدریس خصوصی معلم وسوسه می‌شود تا لقمه را آماده در دهان دانش‌ آموز بگذارد و تمام جواب‌ها را حاضر و آماده به او تقدیم کند و او را راهنمایی کند که دقیقا چه بنویسد و روی کدام سوال تجدید نظر کند. اوضاع به ویژه موقعی سخت می‌شود که والدین دانش آموز می‌خواهند مبلغ دیگری نیز به معلم بدهند تا جلسات تدریس خصوصی را بیشتر و بیشتر کند به این امید که فرزندشان نمره‌ی بالایی را در امتحان مدرسه بگیرد. در هنگام تدریس خصوصی معلم نمی‌تواند با روال عادی خود با دانش آموز کار کند بنابراین اگر گرفتار دانش آموز پر توقعی شود نمی‌تواند خیلی راحت برگردد و به او بگوید «خوب فکر می‌کنم بهتر است که خودت جوابش رو پیدا کنی».

البته خیلی خوب می‌شد اگر همه‌ی ما به قدری پول داشتیم که می‌توانستیم فرزند خود را در تمام مراحل تحصیل از مزایای تدریس خصوصی بهره‌مند کنیم. اما مسلما موضوع این نیست. تحقیقات نشان می‌دهد دانش آموزانی که از مدارس خصوصی فارغ التحصیل می‌شوند چون در این مدارس لقمه را آماده در دهان آن‌ها گذاشته‌اند و معلمان‌شان لحظه به لحظه دست‌شان را گرفته‌اند وقتی به دانشگاه می‌رسند به مشکل بر می‌خورند چون در آن‌جا مدت زمان کار استاد با دانشجو آن هم به صورت تک به تک به حداقل می‌رسد. یادگیری مستقل یکی از مهارت‌های کلیدی زندگی است که اگر دانش آموز از همان ابتدا آن را فرا بگیرد، بسیار به او کمک می‌کند و این باید هدف اصلی معلم چه در هنگام تدریس خصوصی و چه در جای دیگری باشد. همه‌ی ما باید به دنبال این هدف باشیم که مهارت‌های خودآموزی را به دانش آموزان یاد دهیم.

منظور ما مسلما این نیست که تدریس خصوصی باید ممنوع شود، بلکه منظور این است که اگر تدریس خصوصی در مسیر صحیح خود قرار گیرد می‌تواند باعث ایجاد اعتماد به نفس در دانش آموز شده و انگیزه‌ی او را برای یادگیری و تحصیل بیشتر کند. معلم‌های خصوصی، والدین و دانش آموزان باید توجه بیشتری به چگونگی و نوع رابطه‌ی میان شاگرد و استاد نشان دهند. خوشبختانه اکثر ما پول زیادی نداریم که برای تدریس خصوصی خرج کنیم بنابراین ایجاد وابستگی به آن از لحاظ مالی امکان‌پذیر نیست. اگر والدین زمانی را که فرزندان‌شان با معلم خصوصی می‌گذرانند محدود کنند، باعث می‌شود که درس‌ها متمرکزتر شده و معلم به مشکلات اصلی دانش آموز بپردازد تا در نهایت بهترین نتایج ممکن به دست آید. این نوع رویکرد برای معلمان خصوصی هم رضایت بخش‌تر خواهد بود. تاکید بر اهمیت استقلال کاری دانش آموز باعث می‌شود که تعامل بین استاد و شاگرد بیشتر شده و بسیار جالب‌تر از آن است که معلم لقمه را آماده در دهان دانش آموز خود بگذارد.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    00:58       1396/04/11
  • تعداد بازدید :
    2292
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

تدریس خصوصی

شاگرد

معلم خصوصی

تدریس

دانشجو

دانش آموز




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.