تبلیغات
شما

نکاتی که باید در آرایشگاه مردانه با آرایشگرتان در میان بگذارید

نکاتی که باید در آرایشگاه مردانه با آرایشگرتان در میان بگذارید

همه آن‌چه برای کوتاه کردن عالی مو لازم است این است که پیش از رفتن به آرایشگاه مردانه کمی فکر کنید و چند نکته مهم را به آرایشگر خود بگویید. البته  آرایشگران خوب معمولا خودشان این سوالات را می‌پرسند.

با مقالات آموزشی بلدیاب همراه باشید

 

پس دفعه بعد که به آرایشگاه مردانه رفتید و آرایشگر از شما پرسید: خب می‌خواهید چه‌کار کنید؟ یا چه مدلی می‌خواهید؟ باید موارد زیر را به او بگویید:

 

تاریخ آخرین باری که به آرایشگاه مردانه رفته‌اید را به آرایشگر خود بگویید

معمولا آرایشگرها می‌دانند مدت زمانی که طول می‌کشد تا موها رشد کنند چقدر است، بنابراین اگر  آرایشگرتان تاریخ آخرین باری که به آرایشگاه مردانه رفته‌اید را بداند می‌تواند به‌راحتی موهای شما را تصور کند و شما به راحتی می‌توانید بگویید که می‌خواهید موهای‌تان مثل دفعه قبل کوتاه شود یا این‌که این‌بار نسبت به دفعه قبل کمی متفاوت باشد و نگران نباشید؛ زیرا سرعت رشد موی افراد با یکدیگر فرق ندارد و این‌ فقط یک افسانه است.

 

درباره سبک زندگی خود با آرایشگرتان صحبت کنید

برای این‌که آرایشگر بتواند موهای شما را به‌خوبی کوتاه کند باید اطلاعات بیشتری درباره شما داشته‌ باشد. اطلاعاتی درباره محل کار، تفریحات، شیوه گذراندن تعطیلات آخر هفته، چگونگی پوشاندن موهای خود، آیا هر روز محصولات مربوط به مو استفاده می‌کنید؛ و هر چیز دیگری که فکر می‌کنید دانستن آن‌ها می‌تواند برای آرایشگرتان مفید باشد. زیرا اصولا اکثر شما می‌خواهید مدل مو و سبک زندگی‌‌تان مطابقت داشته باشد و نشان‌دهنده شخصیت شما باشد.

 

مدل موی مورد نظرتان را دقیق توضیح دهید

این کار به نظر آسان می‌آید؛ اما اکثر آقایان درست درباره مدل مو و ظاهر مورد نظرشان توضیح نمی‌دهند و برخی هم اصلا توضیح نمی‌دهند. از طرفی هر چند آرایشگران در کار خودشان مهارت دارند اما طبیعتا قابلیت خواندن ذهن دیگران را ندارند؛ پس در نتیجه نمی‌توان از آن‌ها انتظار داشت که بدون توضیح شما متوجه مدل موی مورد نظرتان بشوند و یا این‌که فقط به گفتن: بغل‌ها کوتاه، روی سر بلند. کفایت نکنید، این توضیح کافی نیست.

در این‌جا شما را با برخی واژگان توصیفی مدل مو آشنا می‌کنیم :

وقتی به آرایشگاه مردانه رفتید و می‌خواهید طول و بلندی موها را مشخص کنید حتما از مقیاس اینچ یا سانتی‌متر استفاده کنید؛ مثلا 1 سانتی‌متر یا 2.5 سانتی‌متر.

شماره شانه روی دستگاه اصلاح موی سر را دقیق مشخص کنید. اگر درباره شماره ماشین اصلاح اطلاعات دقیقی ندارید از آرایشگر خود بخواهید تا با بلندترین حد موها شروع کند و موها را کم‌کم کوتاه کند تا به اندازه دلخواه شما برسد.

اگر موهای بلندی دارید باید درباره مقدار کوتاهی دقیق توضیح دهید. بعضی از آقایان فقط می‌خواهند موهای‌شان از پشت خیلی بلند نشود و به یقه نرسد، به‌این صورت ظاهری مرتب و حرفه‌ای خواهند داشت.

آقایانی که موهای خیلی بلندتری دارند ممکن است بخواهند که موها را به‌صورت لایر یا لایه به لایه کوتاه کنند که موها پرتر و زیباتر به نظر برسد.

اگر نمی‌خواهید همه کناره و دور موها به یک اندازه کوتاه شود، می‌توانید از مدل برش مخروطی استفاده کنید. در این مدل دور سر سفید شده و هر چه رو به بالای سر پیش‌ می‌رویم به طول موها اضافه شده و موها بلندتر می‌شود.

مشخص کنید که می‌خواهید تفاوت بلندی بین قسمت‌های کوتاه و بلند موها چقدر باشد. مثلا اگر می‌خواهید این اختلاف صفر باشد، باید مدلی را انتخاب کنید که موهای بالای سر بلند باشد و اطراف کاملا تراشیده شود و یا می‌توانید مدل طبیعی و نرمال را انتخاب کنید.

برای این‌که حالت دادن موها راحت‌تر باشد، می‌توانید از آرایشگر بخواهید تا کمی مواد صاف‌کننده به موها بزند. این مواد ساقه موها را نازک‌تر کرده و برای کسانی که دارای موهای خیلی ضخیمی هستند مناسب است.

خط روی گردن می‌تواند به‌صورت مخروطی یا مربعی باشد. خط دور گردن مخروطی روی خط رویش طبیعی موهاست؛ در حالی‌که خط گردن مربعی مستقیم و صاف است. اکثر آقایان خط پشت گردن مخروطی را انتخاب می‌کنند چون طبیعی‌تر است.

درباره مدل موهای جلوی سر هم باید به آرایشگر خود توضیح دهید. آیا می‌خواهید موها را روبه‌جلو و به سمت پیشانی بریزید یا موهای جلو را به طرفین خم می‌کنید و یا به هر شکلی که شد مدل می‌دهید.

در هر صورت باید درباره مدل مورد نظر خود دقیقا توضیح دهید تا آرایشگر کاملا متوجه مدل مورد نظر شما بشود.

 

یک عکس با خود ببرید

معمولا آرایشگران انسان‌های دیداری هستند؛ یعنی تصاویر و عکس‌ها، خیلی بیشتر و بهتر به آن‌ها کمک می‌کند تا منظور شما را متوجه شوند. بنابراین عکس می‌تواند کمک و راهنمای بزرگی باشد.

البته باید درنظر داشته باشید که بهترین عکسی که می‌توانید با خود به آرایشگاه مردانه ببرید؛ عکس خودتان است با مدل مویی که دوست دارید چون ممکن است تصویر موهای شخص دیگری با  عادات، جنس، ضخامت، بافت و خط رویش موهای شما کاملا متفاوت باشد.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    18:15       1396/02/30
  • تعداد بازدید :
    1909
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

آرایشگاه مردانه

آریشگران

آموزش

آرایشگر

نکات کوتاهی مو

آموزش در کوتاهی مو




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.