تبلیغات
شما

نکات مهم در انتخاب استاد نقاشی حرفه ای

نکات مهم در انتخاب استاد نقاشی حرفه ای

جواب این سوال که استاد نقاشی خوب باید چگونه باشد به دو بخش تقسیم می‌شود: هنرمند بودن او و معلم بودن او. 

با مقالات بلدیاب همراه ما باشید

استاد نقاشی باید یک معلم هنر با تجربه باشد

تدریس خود یک هنر است. هنری که به سادگی نمی‌توان در آن استاد شد. این‌که شما به کار یک هنرمند علاقه دارید دلیل نمی‌شود او معلم خوبی برای شما باشد. مفید بودن کلاس به توانایی‌های تدریس معلم بستگی دارد. کلاس خوب کلاسی است که سازمان‌دهی شده باشد و زمان‌بندی درستی داشته باشد و هنرآموزان در آن سردرگم نباشند. اما همه چیز توانایی‌های تدریس نیست و معلم یک سری مشخصات رفتاری هم باید داشته باشد:

  • اشتیاق، تعهد، صبر و شوخ طبعی. از همه مهم‌تر این است که شما از فرایند یادگیری لذت ببرید. نقاشی کردن کار ساده‌ای نیست و کمی خنده و خوش‌‌گذرانی می‌تواند مفید باشد. 
  • استادنقاشی باید به نیاز‌ها و علایق شما توجه کند. یک روش برای همه مناسب نیست و استاد نقاشی باید نقاشی‌های هنر‌آموزان را بررسی و تفاوت‌های آن‌ها را پیدا کند. 
  • استاد نقاشی باید خوب به حرف‌های هنرآموزان گوش دهد.
  • خود رای بودن و علاقه به پز دادن مشخصه‌های خوبی برای استاد نقاشی نیستند. او باید روی نیاز‌های هنرآموزان متمرکز باشد. 
  • استاد نقاشی نباید طوری در مورد کار هنرآموزان نظر دهد که آن‌ها ناراحت شوند. ما با اشتباه کردن و پی بردن به اشتباهات‌مان یاد می‌گیریم و نقاشی عالی به این شکل از  نقاشی‌های قبلی متولد می‌شود. انتقاد باید طوری باشد که بدون لطمه زدن به اعتماد به نفس هنرآموزان به نقاط ضعف آن‌ها اشاره کند. 
  • ما با انجام دادن و دیدن عکس‌ العمل دیگران نسبت به نتیجه‌ی کارمان تشویق می‌شویم و بهتر یاد می‌گیریم. استاد نقاشی باید برای خلاقیت احترام قائل باشد و محیطی را برای شما فراهم کند که در آن به تجربه کردن تشویق شوید. 

 

استاد نقاشی باید هنرمندی باشد که کارهایش به شما انگیزه می‌دهند

ممکن است استاد نقاشی داشته باشید که یک هنرمند بزرگ است و زیاد سر کلاس صحبت نمی‌کند؛ به‌نظر چیزی به شما یاد نمی‌دهد اما  تنها با حضورش در کلاس به شما انگیزه می‌دهد. این‌که شاهد شکوفایی نقاشی‌های او باشید به شما انگیزه‌ای می‌دهد که تا آخر عمر با شما می‌ماند. دیدن شکل‌‌گیری نقاشی از دیدن  نقاشی تکمیل شده در یک گالری تاثیر بسیار بیشتری روی مخاطب می‌گذارد. در این حالت حس می‌کنید در شکل گرفتن نقاشی نقش دارید. قسمت بزرگی از کار نقاش این است که او چطور با آثار دیگر نقاشان ارتباط برقرار می‌کند و این‌که تحت تاثیر کدام هنرمند باشید در آثار شما تاثیر زیادی خواهد داشت. 

یک استاد نقاشی خوب قدم به قدم و طوری که بتوانید آن‌ها را دنبال کنید تکنیک‌های نقاشی را به شما آموزش می‌دهد. بیشتر کسانی که در کاری  استاد هستند می‌توانند مسائل پیچیده را ساده و  به شکلی شفاف و قابل فهم بیان کنند. نقاشی کردن قبل از هر چیز یک فعل است نه نظریه و استاد خوب به‌جای حرف زدن اجازه می‌دهد کارش را تماشا کنید. هرچه بیشتر نگاه کنید بیشتر می‌بینید. سعی کنید دست و چشمان خود را تمرین دهید؛  تبدیل کردن چیزی که می‌بینید به یک تابلوی نقاشی کار پیچیده‌ای است.  

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    09:53       1395/11/25
  • تعداد بازدید :
    3132
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

معلم نقاشی

خصوصیات معلم نقاشی

نقاشی کردن

تابلوی نقاشی

تدریس هنر

معلم هنر




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.