تبلیغات
شما

انتخاب معلم مناسب برای آموزش پیانو

انتخاب معلم مناسب برای آموزش پیانو

در انتخاب یک معلم جهت آموزش پیانو مجرب برای فرزند خود براساس اولویت‌هایی که دارید باید چند نکته را مورد توجه قرار دهید از قبیل گواهینامه‌های مهارتی و روش‌ها و سبک‌های آموزشی.

با مقالات بلدیاب همراه باشید

استادان آموزش پیانو معمولا شخصیت‌، روش و قوانین و البته قیمت‌های متفاوتی دارند. در این‌جا به نکاتی اشاره می‌کنیم که در انتخاب یک معلم برای آموزش پیانو  بسیار موثرند.

 

سبک موسیقی که می‌خواهید فرزند شما یاد بگیرد را مشخص کنید

هر معلم پیانو سبک متفاوتی را آموزش می‌دهد. پس قبل از این‌که شخص مورد نظر را استخدام کنید در مورد سبک مورد علاقه‌ی خود تصمیم بگیرید. بعضی از اساتید سبک‌های کلاسیک و جاز را آموزش می‌دهند و برخی دیگر سبک‌های مدرن.

 

سبک آموزشی که می‌خواهید فرزند شما بر اساس آن آموزش داده شود را انتخاب کنید

هر معلم در آموزش پیانو سبک آموزشی خاص خود را دارد. برخی از این اساتید ابتدا نحوه‌ی خواندن نت‌ها را به فرزند شما آموزش می‌دهند و برای این کار از کتاب‌ها یا برنامه‌های آموزشی استفاده می‌کنند و پس از پایان این مرحله آموزش پیانو برای نواختن به صورت عملی را آغاز می‌کنند. برخی دیگر ممکن است از روش آموزش پیانو به سبک سوزوکی استفاده کنند. در این روش از آموزش پیانو هنرجو باید به حرکات استاد توجه کرده و آن‌ها را تقلید کند.

 

سبک آموزشی مناسب فرزندتان انتخاب کنید

ممکن است برخی از اساتید در آموزش پیانو روش‌های سختگیرانه‌ای داشته باشند در حالی‌که دیگران سبک‌های انعطاف‌پذیر، کمتر از پیش تعیین‌شده و همراه با آرامش دارند. اگر فرزند شما به روش‌های آموزشی تصویری علاقمند است، بهتر است در این مورد با استاد آموزش پیانو مشورت کنید.

 

از معلم پیانو در مورد سوابق او در زمینه موسیقی و مدارک معتبر آموزشی وی سوال کنید

برخی از اساتید پیانو تنها اطلاعات پایه‌ای از این آلت موسیقی و نحوه آموزش پیانو دارند در حالی‌که برخی دیگر کاملا بر پیانو احاطه داشته و توانایی آموزش پیانو به فرزند شما در سطح پیشرفته را خواهند داشت. هم‌چنین باید سعی کنید معلمی را برای آموزش پیانو انتخاب کنید که برای مدت طولانی به فرزند شما آموزش دهد و از قبل آمادگی انجام این کار را داشته باشد.

 

معلمی را انتخاب کنید که از لحاظ شخصیتی با کودک شما سازگار باشد

معلمی را انتخاب کنید که فرزند شما در کنار وی احساس راحتی و آرامش کرده و شما بتوانید فرزند خود را در حین آموزش پیانو بدون دغدغه با او تنها بگذارید. اگر بین معلم و فرزند شما تفاوت‌‌های شخصیتی عمیق وجود داشته باشد، دیر یا زود دچار اختلاف می‌شوند و آموزش پیانو نتیجه مثبتی به دنبال نخواهد داشت.  

 

با معلم پیانو قرار ملاقات کاری بگذارید و با او مصاحبه کنید

قبل از انتخاب نهایی بهتر است با چندین معلم آموزش پیانو ملاقات کرده و در حضور قرزندتان با آن‌ها مصاحبه انجام دهید. سعی کنید به نحوه‌ی ارتباط بین معلم و فرزند خود توجه کنید و در این مورد نکات مهم را یادداشت کنید.

 

در مورد سیاست‌ها و قوانین آموزش اساتید پیانو از آن‌ها سوال کنید

بعضی از معلمان پیانو به صورت تدریس خصوصی در خانه به کودک آموزش می‌دهند و برخی دیگر در استودیو. باید در مورد شرایط لغو کلاس‌ها در صورت لزوم و مکان و شرایط برگزاری کلاس‌های آموزش پیانو با وی مشورت کنید.

 

در مورد هزینه‌ها و ابزار آموزشی لازم تصمیم‌گیری کنید

هر معلم آموزش پیانو بر اساس میزان تجربه و سابقه‌ای که دارد و همچنین ابزاری که برای آموزش پیانو مورد استفاده قرار می‌دهد دستمزد متفاوتی می‌خواهد. برخی دستمزدهای بالاتری می‌گیرند و مقداری از دستمزد خود را به خرید کتاب‌ها و برنامه‌های کمک آموزشی، تعمیر و کوک کردن پیانو و در کل ارائه‌ی خدمات آموزشی بهتر اختصاص می‌دهند. باید تصمیم بگیرید که ابزار لازم آموزش پیانو را خودتان تهیه کنید یا تهیه آن‌ها بر عهده معلم پیانو باشد. قبل از استخدام معلم پیانو تمامی هزینه‌ها را بررسی کنید.

 

میزان علاقه و دلبستگی معلم پیانو در حین آموزش فرزند خود را ارزیابی کنید

دقت کنید که آیا معلم در هنگام آموزش پیانو معمولا از اتاق خارج می‌شود و با تلفن صحبت‌ می‌کند یا به هر نحوی آموزش را نیمه کاره رها می‌کند؟ در این صورت باید با او صحبت کنید و تذکرات لازم را به او بدهید. یک معلم پیانو خوب از تمام وقتی که به فرزند شما اختصاص داده است برای آموزش پیانو به وی استفاده می‌کند نه کارهای شخصی خود. تا جایی‌ که می‌توانید فرزند خود را در حین آموزش تنها نگذارید. شما باید تمام مرحله آموزش فرزند خود را تحت نظر داشته باشید تا هم از نحوه‌ی آموزش و میزان پیشرفت فرزند خود اطلاع داشته باشید و هم اجازه سواستفاده به معلم ندهید. در بسیاری از موارد معلم پیانو در برابر تنبلی فرزند شما در یادگیری نواختن پیانو بی‌تفاوت بوده و جدیت لازم را در این امر ندارد

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    10:19       1395/11/14
  • تعداد بازدید :
    2445
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

معلم مناسب

تدریس پیانو

معلم پیانو

تدریس پیانو کودکان

آموزش پیانو به کودکان

تدریس خصوصی پیانو




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.