تبلیغات
شما

چگونه مهد کودک مناسب برای کودکان خود انتخاب کنیم

چگونه مهد کودک مناسب برای کودکان خود انتخاب کنیم

مهد کودک اولین محیط آموزشی است که کودکان وارد آن می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا  تصمیم گیری درباره انتخاب مهد کودک برای بسیاری از والدین دشوار باشد. تصور رایج این است که مهد کودک مناسب باعث پیشرفت تحصیلی و موفقیت کودکان می‌شود. اما اگر مهد کودک بدی را برای فرزند خود انتخاب کنید آن‌گاه ممکن است تمام آینده تحصیلی فرزندتان را تباه کنید. به همین علت آگاهی از نحوه انتخاب مهد کودک مناسب ضروری است. در این‌جا به بررسی مسائلی خواهیم پرداخت که می‎تواند در انتخاب مهد کودک مناسب مفید باشند.

 

از اینترنت برای یافتن مهدکودک‌های محدوده زندگی‌تان استفاده کنید

بسیاری از مهد کودک‌ها دارای وب‌سایت هستند. می‌توانید از آن‌ها برای کسب اطلاع از مسایل مربوط به مهد کودک استفاده کنید و نظرات والدین را در رابطه با آن بخوانید. از به روز بودن وب‌سایت مطمئن شوید. در صورتی که وب‌سایت به روز رسانی نشده باشد می‌تواند نشانه‌ای دال بر بی توجهی مسئولین مهد کودک به فرزندتان در آینده باشد.

 

مسافت مهد کودک از محل زندگی مهم است

به خاطر داشته باشید که فرزند شما باید به طور روزانه به مهد کودک برود. بنابراین مسافت مهد کودک مسئله‌ای مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد. اگر مهد کودک دور است باید به دقت ارزیابی کنید که آیا ارزش دارد که کودک خود را به آن‌جا بفرستید.

 

از مهد کودک بازدید کنید

اغلب مسئولین مهد کودک اجازه بازدید را می‌دهند. از این فرصت استفاده کنید و تمام امکانات آموزشی و وضعیت بهداشتی آن را بررسی کنید. توصیه می‌شود از مهد کودک‌هایی که اجازه بازدید را به والدین نمی‌دهند اجتناب کنید.

 

کادر آموزشی و دانش آموزان مهد کودک را به دقت وارسی کنید

به طور کلی یک مهد کودک خوب دارای معلمان و دانش آموزان شاد و پر‌انرژی است. اگر فضای مهد کودک نشاط آور و پر انرژی است نشانه‌ی خوبی برای قرار دادن آن در لیست انتخاب می‌باشد. اگر هم فضای مهد کودک به گونه‌ای است که کسی تمایل به بودن در آن‌جا را ندارد، بنابراین فرزند شما نیز نباید در آن محیط باشد.

 

مهدکودکی را انتخاب کنید که به دانش آموزان فرصت مشارکت فعال در کلاس را می‌دهد

یک مهد کودک مناسب برای دانش آموزان در ضمن بازی با هم کلاسی‌ها و دیگر وسایل، فرصت یادگیری فراهم می‌کند. مطمئن شوید که معلمان برنامه‌ی آموزشی متنوع شامل بازی، خواندن و حل معما را در کلاس اجرا می‌کنند. از انتخاب مهد کودک‌هایی که فرصت فعالیت و مشارکت فعال را برای کودکان فراهم نمی‌کنند خودداری کنید.

 

به دنبال مهد کودکی باشید که کلاس‌های کم جمعیتی داشته باشند

کلاس‌های کم جمعیت در مهد کودک باعث می‌شود تا معلم فرصت بیشتری برای هر دانش آموز داشته باشد. هم‌چنین دانش آموزان نیز فرصت مشارکت بیشتری در کلاس خواهند داشت.

 

در هنگام بازدید از مهدکودک به دیوار کلاس‎ها توجه کنید

تصاویر و نقاشی‌های کودکان باید بر روی دیوار کلاس‌های مهد کودک  نصب شده باشد. این کار باعث ایجاد اعتماد به نفس در کودکان می‌شود. مهدکودک‌هایی که این کار را انجام نمی‌دهند باید از لیست انتخاب خارج شوند.

 

در مورد مطالب آموزشی گنجانده شده در طول ترم از کادر آموزشی سوال کنید

یادگیری اعداد، خواندن و مهارت کامپیوتر باید جزء لاینفک هر برنامه‌ی آموزشی مهد کودک باشد. هم‌چنین لازم است بین هر زنگ یک ساعت زمان استراحت وجود داشته باشد.

 

مهدکودک باید برنامه سازگار برای کودکان با توانایی یادگیری مختلف داشته باشد

هر دانش آموز سرعت و شکل یادگیری متفاوتی نسبت به دیگر دانش آموزان دارد. مطمئن شوید که فرزند شما با هر سطح توانایی فرصت مناسب را در کلاس مهد کودک برای یادگیری خواهد داشت. 

 

با والدینی که کودکان خود در مهدکودک موردنظر ثبت نام کرده‌اند مشورت کنید

از آن‌ها درباره‌ی سطح رضایت‌مندی‌شان از کیفیت آموزشی و برنامه‌ریزی مهد کودک سوال کنید. هم‌چنین از آن‌ها بخواهید تا نقاط مثبت و منفی مهد کودک را برای‌تان توضیح دهند.

 

در رابطه با فعالیت‌های فوق برنامه مهد کودک سوال کنید

بسیاری از مهد کودک‌ها در کنار برنامه عادی فعالیت‌های فوق برنامه نیز می‌گنجانند. از مسئولان مهد کودک درباره‌ی نوع فعالیت فوق برنامه و هزینه‌ی آن سوال کنید.

 

نگاه رو به آینده داشته باشید

در رابطه با فعالیت‌هایی که کودکان در مقاطع بالاتر انجام خواهند داد پرس و جو کنید. این کار امکان برنامه‌ریزی برای آینده‌ی تحصیلی فرزندتان را فراهم می‌کند.

 

مهد کودکی را انتخاب کنید که سیاست تحمل صفر را دارد

در رابطه با میزان توجه مهد کودک به مسائلی مانند زورگویی و بی ادبی کودکان تحقیق کنید. درحالی که اکثر مهد کودک‌ها جوابی سربسته به این قبیل مسائل می‌دهند، به طرح سوالاتی مانند «اگر این رفتار از یک کودک سر بزند چه واکنشی انجام خواهید داد» بپردازید. رفتارهای نامناسب مانند دروغگویی و دعوا از همان سنین کودکی آغاز می‌شوند و شما باید از میزان توجه مهد کودک به این مسائل آگاه باشید.

 

درباره قوانین و مقررات مهدکودک سوال کنید

مهد کودکی را انتخاب کنید که دارای مقرارت شفاف است. مطمئن شوید که می‎توانید به این قوانین پایبند باشید و امکان پیروی از آن‌ها را برای فرزندتان وجود دارد. درباره‌ی اقدامات تنبیهی در صورت نقض مقررات نیز سوال کنید.

منبع : irangan

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    16:46       1395/11/12
  • تعداد بازدید :
    3043
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

مهد کودک

بهترین مهدکودک

مهدکودک مناسب

ویژگی‌های مهدکودک

نکاتی در انتخاب مهدکودک




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.