تبلیغات
شما

۳ راه موثر و کم هزینه برای برندینگ

۳ راه موثر و کم هزینه برای برندینگ

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بزرگترین مشکل بیزنس شما چیست؟ مشکل از سرمایه و قیمت محصولات و سرویس‌ها نیست. مشکل نبود مشتری و نبود نیاز به محصول و یا سرویس شما نیست. حتی ممکن است مشکل از اقتصاد و بازار بی‌رونق کنونی نباشد و اغلب مشکلات از نبود شناخت و انزوای برند شما باشد. در حقیقت، برندینگ  کسب‌وکار شما با مشکل مواجه است!

اگر من شناختی از شما نداشته باشم و با شما آشنا نشده باشم، پس شما هم بیزنس من را نمی‌شناسید. در این صورت چگونه می‌خواهم محصول یا سرویس شما را خریداری کنم و یا در بیزنس شما سرمایه گذاری انجام دهم. در این مرحله می‌شود گارانتی کرد که با این حد شناخت طرفین، هیچ نوع خرید و یا فروشی اتفاق نمی‌افتد.

اگر می‌خواهید بیزنس شما رشد کند، می‌بایست اولویت خود را جلب توجه دیگران قرار دهید. در اینجاست که شبکه و  فضای مجازی به کمک شما می‌آید تا معرفی برندتان را به دیگران سهولت بخشد.

برای مثال نوع بسیار ساده‌تر این اطلاع رسانی، اعلان نیازمندی یک فرد به پول در مترو یا دیگر فضاهای عمومی است تا توجه دیگران را به خود جلب کنند یا در مثالی دیگر مدیر عاملی که اسپانسر رویدادها می‌شود و با توجه به شناخت کافی عموم از بیزنسش، سعی بیشتر در شناخته شدن دارد تا اطلاع‌رسانی و آگاه سازی جامعه از برند خود را به ماکسیمم برساند.

همانطور که به نظر می‌آید برندینگ کاری بسیار ساده‌ای است، ولی در عین حال انجامش به درستی و خبره شدن در شیوه درست و به موقع آن، کاری بسیار دشوار است. آمارها نشان می‌دهد که اغلب کمپانی‌ها در انجام این امر به درستی عمل نمی‌کنند.

در نسل‌های قبل بیشتر توجه به این سمت می‌رفت که چطور می‌توان از پاپ‌آپ‌ها در فضای وب و موبایل جلوگیری کرد. این در حالی است که هم اکنون تیلیغات در این فضاها روز به روز، رو به گسترش است.

آمار و ارقام نشان می‌دهند که اغلب سرنشین‌ها و گاهی حتی رانندگان سرگرم گوشی‌های هوشمندشان هستند و یا سرگرم کارهای دیگر از قبیل موسیقی، کتاب خواندن و یا گپ زدن می‌شوند. با این حال جالب است که کمپانی‌ها هنوز سرگرم خرید فضا در بیلبوردهای فیزیکی جهت تبلیغات هستند. در ادامه هزینه‌های گزافی که در تبلیغات تلویزیونی انجام می‌شود هم نوعی از عادات کمپانی‌ها است که مخاطب کاملا کورکورانه انتخاب شده.

مواردی در این دو شیوه تبلیغات (بنر‌های فیزیکی و تلویزیونی) جهت جلب توجه عموم و آگاه سازی جامعه به هم شباهت دارد. هر دو شیوه بسیار پر هزینه هستند، قادر به هدفگیری مخاطب خاص خود نیستند و هیچ ارزشی به مشتری اضافه نمی‌کنند در حالی که بیزنسی که به صورت آنلاین تبلیغ می‌کند، در بدترین حالت و شرایط دیده و شناخته می‌شود.

شما می‌توانید با راهکارهایی ارزان تر، در جلب و جذب مشتری کمک کرده و به آنها در انجام کاری مثبت در جهت رشد و توسعه حوزه فعالیتشان کمک کنید تا در برندینگ خودتان گامی مثبت برداشته باشید.

در نهایت صاحبان بیزنس می‌توانند با انجام امور ذکر شده در فوق، به برندینگ خود سمت و سو دهند و با تلاش در انجام سه مورد زیر به تقویت آن کمک کنند.

  • آموزش مشتریان
  • برآورده کردن نیاز مشتریان (با توجه به نوع مخاطب)
  • ارائه خدمات فاخر

 

آموزش مشتریان

وقتی سرویس یا محصولی را ارائه می‌دهید، طریقه استفاده و کاربرد آن را به درستی و به صورت بهینه در اختیار کاربر قرار  دهید.

به عنوان مثال اگر فروشنده وسایل الکترونیکی مانند موبایل هستید، می‌بایست اطلاعاتی از قبیل مشخصات فنی و ظاهری در اختیار کاربر بگزارید تا با دیدن عکس شمای کلی محصول در ذهن کاربر نقش بسته و رقبت خرید در کاربر افزایش پیدا کند. حال این پروسه می‌تواند با تهیه و نمایش یک ویدئو اموزشی از محصول بسیار مؤثر و ساده‌تر عمل کند.

در ادامه می‌توانید با پاسخ سوالات متدوال و امکان درج نظرات کاربران در مورد محصول مورد نظر وبسایت خود را تبدیل به مرجعی نمایید تا به هنگام جستجو کاربران در گوگل، وبسایتتان در گزینه‌های اول نمایان شود که در نهایت منجر به ترافیک و فروش بیشتر سایت خواهد شد.

  

برآورده کردن نیاز مشتریان (با توجه به نوع مخاطب)

در این بخش می‌توان با تولید محتوای مناسب و با توجه به نیاز کاربر، مطالبی سرگرم کننده و مفید تولید کرد.

به عنوان مثال نمی‌توان برای همه بیزنس‌ها، وبلاگ تهیه کرد. زیرا ممکن است خواندن وبلاگ از علایق مخاطبین شما نباشد که عدم تناسب نوع و شیوه روش سرگرم کردن، نه تنها در جذب و افزایش ارزش برند به شما کمکی نمی‌کند، بلکه باعث ریزش مشتریان کنونی شما می‌شود.

برای مثال اگر شما تولیدی محصولات نوزاد و بچگانه دارید، می‌توانید با تولید محتوا و وبلاگ از فواید محصولات و کاربرد آنها، تولید محتوا کنید تا سطح آگاهی مشتریان افزایش پیدا کند. لازم به ذکر است مخاطبین هر برند و یا بیزنس به طور قطع نیاز به آموزش ندارند و گاهی تنها با موضوعات سرگرم کننده می‌توان به ارزش و وفاداری‌شان افزود.

در حالی که عکاس‌ها و نقاش‌ها در ابتدا تنها با اشتراک گذاشتن عکس‌ها و اثار خود به صورت رایگان، بستری سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان به این زمینه فراهم می‌کنند و تا زمانی که بازدید مشتری‌هایشان تبدیل به خرید بشود، نام برند خود را توسعه داده و به ارزش و وفاداری مخاطبین خود می‌افزایند.

 

وبلاگ عکاس مشهوری به نام اسکات بورن

 

ارائه خدمات فاخر

گاهی با ارائه خدماتی متفاوت و هر چند ساده می‌توان مزیت رقابتی و ارزش برند خود را به راحتی افزایش دهید. در یک مطالعه آماری انجام شده، مقایسه زیر کاملا واضح و مبرهن است:

در همسایگی یگ برج اداری که کارمندان زیادی دارد، رستورانی راه اندازی می‌شود که علاوه بر سرویس‌دهی به موقع، کیفیت بالای مواد و طعم خوش، میتوان به صورت آنلاین مواد مورد استفاده در غذاها و سالاد‌ها را تعیین کرد تا از بروز هر گونه آلرژی در مصرف‌کنندگان جلوگیری شود.

این امر حس رضایت و خرسندی را در کاربران ایجاد می‌کند تا جایی که کاربر حس خوبی نسبت به حسن توجه برند مورد  نظر به مشتری هایش پیدا می‌کند. قابل توجه است که این سرویس با قیمتی کاملا معقول و همسان با دیگر رقبا در اختیار مشتریان قرار داده شده است.

در این میان هر چه بیشتر خدمات فاخری در اختیار مشتری‌ها قرار دهید، نیاز شما به تبلیغات و به طبع هزینه‌های شما کاهش می‌یابد زیرا همان کاربران راضی برای شما تبلیغات را انجام می‌دهند که راه کاری بسیار ساده، سریع و طبیعتا ارزان می‌باشد. در ادامه اگر عکس این مورد صورت گیرد تبلیغات منفی از سوی کاربران باعث کاهش اگاهی دیگران از بیزنس شما، ریزش مشتریان و در نهایت کاهش ارزش برند خواهد شد.

در پایان لازم است بدانید که میلیون‌ها بیزنس تا به حال به دلیل عدم شناخت (برندینگ) و اطلاع رسانی درست، با شکست موجه شده اند. در حقیقت فرصتی به مخاطبین، جهت آشنایی با برند داده نشده است تا بتوانند از سرویس‌ها یا محصولات شما بهره‌مند شوند.

در نهایت آموزش مشتریان و یا برآورده کردن نیاز مشتریان، دو روشی هستند که به صورت مجزا کارایی خود را دارند ولی با این حال تداوم در انجام این دو روش بهترین بازخورد را به همراه خواهد داشت. هر کدام از سه روش ذکر شده در فوق بازخورد مثبت خود را به تنهایی خواهند داشت ولی به طور قطع همزمان و تداوم در انجام شدنشان نتیجه‌ای متفاوت و مثبت‌تر حاصل خواهد کرد.

مثال معروفی در این زمینه می‌گوید با پاسخ به سوال مشتری، او را یک بار خوشحال می‌کنید و به خانه می‌فرستید و با انجام و تداوم پاسخ گویی، تبدیل به فرد قابل اطمینان و برند دلخواهشان شوید.

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    01:00       1395/11/02
  • تعداد بازدید :
    1259
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

برندینگ

تبلیغ برندینگ

هزینه برندیگ

آموزش تبلیغ برندینگ


دسته بندی

کسب وکار


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.