تبلیغات
شما

منابع آیلتس و مهارت‌های کلیدی آیلتس برای کسب نمره بالای ۷

منابع آیلتس و مهارت‌های کلیدی آیلتس برای کسب نمره بالای ۷

یکی از بزرگ‌ترین سوالات افرادی که قصد شرکت کردن در آزمون IELTS را دارند اینه که در یک بازه زمانی کوتاه، یادگیری کدام مهارت‌ها می‌تونه نمره من رو در آزمون IELTS افزایش بده“؛ و سوال بعدی که در پی این سوال مطرح میشه اینه که “برای یادگیری این مهارت‌های کلیدی، چه منابعی را باید مطالعه کنم؟. در این مقاله، مهارت‌های کلیدی آیلتس مربوط به هر 4 بخش Listening، Reading، Writing و Speaking را نام میبریم تا شما با این مهارت‌ها آشنا بشید و سعی کنید که با تمرین زیاد بر استفاده درست از این مهارت‌ها مسلط بشید. به علاوه، جدیدترین و بهترین منابعی که به شما کمک میکنند تا این مهارت‌ها را یاد بگیرید رو هم به شما معرفی میکنیم.

1-  آشنایی با آزمون IELTS

1-1-      سطح دانشجویان

حداقل سطح مورد انتظار برای شرکت در دوره‌های آمادگی آزمون IELTS، سطح Intermediate است. اگر سطح زبان شما پایین‌تر از Intermediate هست، پیشنهاد ما اینه که اول بر روی General English تمرکز کنید تا سطح زبان خودتون رو به Intermediate برسونید. بعد سراغ شرکت کردن در دوره‌های آمادگی آزمون آیلتس و یا مطالعه منابع مفید و یادگیری مهارت‌های کلیدی برید.

1-2-     2 نوع آزمون آیلتس

فراموش نکنید که اگر قصد شما مهاجرت کردن به یک کشور دیگه به ویژه کشورهای اروپایی، کانادا و استرالیا است، باید در آزمون آیلتس جنرال  شرکت کنید و اگر قصد ادامه تحصیل در یک کشور دیگر رو دارید، باید در آزمون آیلتس آکادمیک شرکت کنید. تفاوت این دو نوع آزمون در قسمت Reading و Writing هست. قسمت Listening و Speaking هر دو آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک یکسان هست.

1-3-    بخش‌های مختلف آزمون IELTS

  • بخش Listening: 4 قسمت؛ 40 سوال؛ 40 دقیقه.
  • بخش Reading: 3 قسمت؛ 40 سوال؛ 60 دقیقه.
  • بخش Writing: 2 قسمت؛ 60 دقیقه.
  • بخش Speaking: 3 قسمت؛ حدود 15 دقیقه

1-4-     نمره‌دهی آزمون

  • هر مهارت از0 تا 9- نمره نهایی از 0 تا 9
  • نمره ایده‌آل: با توجه به هدف و مقصد نهایی متفاوت است و معمولاً مقصد شما نمره ایده آل شما را مشخص میکند اما نمره ایده آل معمولاً بین 5 و 7.5 است.

 

2- مهارت‌ها و استراتژی‌های کلیدی برای افزایش نمره در آزمون IELTS

2-1-     استراتژی‌های کلی

  • با انواع سؤالات آزمون IELTS در هر 4 مهارت آشنا شوید و بهترین استراتژی‌ پاسخ دادن به هر نوع سوال را یاد بگیرید.
  • لغات مورد نیاز (Academic& Topic-specific- Phrases and Collocations) را یاد بگیرید- از دیکشنری مناسب استفاده کنید- از دفتر و flash cards (تهیه شده توسط خود دانشجو) برای یادگیری لغات جدید استفاده کنید.
  • ساختارهای گرامری مورد نیاز (مثال: Passive Sentences- Conditionals) را یاد بگیرید و بر استفاده درست از آن‌ها مسلط شوید.
  • با موضوعات مهم و پرتکرار آزمون IELTS (مثال:Health- Education- Technology ) آشنا شوید- لغات و اصطلاحات مربوط به هر موضوع را یاد بگیرید- درباره هر موضوع ایده پردازی کنید و آن موضوع را از زوایای مختلف بررسی کنید (تمرکز بر Critical Thinking)- درباره این موضوعات بنویسید و صحبت کنید.

 

2-2- استراتژی‌های کلیدی برای تقویت مهارت Listening

  • به لهجه‌های مختلف گوش دهید. ویدئوهایی با لهجه‌های مختلف تماشا کنید. (با توجه به موضوعات پرتکرار در IELTS)
  • مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در بخش Listening را تمرین کنید و بر استفاده درست از این مهارت‌ها مسلط شوید. مثال:
  • Underlining Key Words- Predicting- Identifying Distractors- Identifying Synonyms and Paraphrases
  • با انواع سوالات آشنا شوید و بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر سوال را یاد بگیرید.
  • تکنیک‌های مدیریت زمان مربوط به بخش Listening را فرا بگیرید.

 

2-3-   استراتژی‌های کلیدی برای تقویت مهارت Reading

  • مطالعه مقالات متعدد از منابع معتبر با توجه به موضوعات پرتکرار در IELTS
  • مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در بخش Reading را تمرین کنید و بر استفاده درست از این مهارت‌ها مسلط شوید. مثال:
  • Underlining Key Words- Identifying Synonyms and Paraphrases- Skimming- Scanning- Intensive Reading- Distinguishing Topic Sentence, Supporting Sentences, Concluding Sentence
  • با انواع سوالات آشنا شوید و بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر سوال را یاد بگیرید.
  • تکنیک‌های مدیریت زمان مربوط به بخش Reading را فرا بگیرید.

 

2-4-    استراتژی‌های کلیدی برای تقویت مهارت Writing

  • با توجه به موضوعات پرتکرار در IELTS و با توجه به انواع سوالات آزمون و ساختار مناسب پاسخ دهی، مقالات متعددی بنویسید. این مقالات باید توسط اساتید حرفه‌ای تصحیح شوند تا خطاهای پرتکرار شما شناسایی شده و برطرف گردد.
  • مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در بخش Writing را تمرین کنید و بر استفاده درست از این مهارت‌ها مسلط شوید. مثال:
  • Paragraph Writing- Essay Writing- Sentence Structure- Lexical Resource- Linking Words- Brainstorming and Preparing a Mind Map- Editing and Revising
  • با انواع سوالات آشنا شوید و بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر سوال را یاد بگیرید.
  • تکنیک‌های مدیریت زمان مربوط به بخش Writing را فرا بگیرید.

 

2-5-   استراتژی‌های کلیدی برای تقویت مهارت Speaking

  • با توجه به موضوعات پرتکرار در IELTS و با توجه به انواع سوالات آزمون و ساختار مناسب پاسخ دهی، صحبت کنید. پاسخ‌های شما باید توسط اساتید حرفه‌ای تصحیح شوند تا خطاهای پرتکرار شما شناسایی شده و برطرف گردد. همچنین می‌توانید صدای خود را ضبط کنید و سعی کنید تا خطاهای خود را برطرف کنید.
  • مهارت‌های کلیدی مورد نیاز در بخش Speaking را تمرین کنید و بر استفاده درست از این مهارت‌ها مسلط شوید. مثال:
  • Talking at Length- Speaking Fluently and Accurately- Using a Wide Range of Sentence Structures and Lexical Resource
  • با انواع سوالات آشنا شوید و بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر سوال را یاد بگیرید.
  • تکنیک‌های مدیریت زمان مربوط به بخش Speaking را فرا بگیرید.

 

3-منابع پیشنهادی برای آمادگی آزمون آیلتس

پس از سال‌ها تدریس در حوزه آیلتس و کمک به صدها دانشجو برای گرفتن نمره دلخواهشون در آزمون آیلتس، میتونیم ادعا کنیم که بهترین منابع موجود برای یادگیری مهارت‌های کلیدی آیلتس رو خوب میشناسیم. منابعی رو که در ادامه به شما معرفی میکنیم، به نظر ما جزء بهترین و کارآمدترین منابع هستند.

 

3-1-    کتاب‌ها

  • کتاب The Cambridge Official Guide to IELTS: مرجع اصلی منتشر شده توسط Cambridge که مططالعه دقیق اون به تمامی شرکت کنندگان در آزمون IELTSS توصیه میشه. این کتاب مهارت‌ها و تکنیک‌های کلیدی رو با زبان ساده و با تمرین‌های زیاد به شما آموزش میده. ساختار کتاب self-study هست؛ بنابراین خود شما میتونید تقریباً تمام تمرین‌های کتاب رو بدون نیاز به معلم انجام بدید و جواب‌های خودتون رو با پاسخنامه ارائه شده در انتهای کتاب مقایشه کنید. همچنین این کتاب ویدئوهای زیادی برای بخش Speaking آزمون آیلتس  داره که دیدن این ویدئوها شما رو با شرایط قسمت Speaking آزمون آیلتس آشنا میکنه. همچنین این کتاب 8 آزمون کامل آیلتس را در اختیار شما میگذاره که میتونید برای تمرین کردن از این آزمون‌ها استفاده کنید. استراتژی‌های بسیار مفیدی با عنوان “Test Tip” در این کتاب وجود داره که مطالعه اون‌ها برای شما میتونه بسیار مفید باشه.
  • مجموعه 11 جلدی کتاب‌های Cambridge IELTS (1-11): در این مجموعه کتاب‌ها، آزمون‌های قبلی آیلتس وجود  دارند که شما میتونید این آزمون‌ها را انجام بدید و با استفاده از سوالات این آزمون‌ها حسابی تمرین کنید. با انجام آزمون‌های آیلتس قبلی که در این کتاب‌ها وجود دارند، شما با انواع نمونه سوالات هر بخش از آزمون آشنا میشید. همچنین میتونید نقاط قوت و ضعف خودتون رو در هر نوع سوال مربطو به هر چهار Skill تشخیص بدید؛ بر روی نقاط قوت خودتون تمرکز کنید و سعی کنید نقاط ضعفتون رو برطرف کنید. فراموش نکنید که در 10 جلد اول این مجموعه کتاب‌ها، در هر جلد 4 آزمون آیلتس آکادمیک و 2 آزمون آیلتس جنرال وجود داره. اما جلد یازدهم دو ویرایش داره: یکی شامل 4 آزمون آیلتس آکادمیک و دیگری شامل 4 آزمون آیلتس جنرال.
  • کتاب Action Plan for IELTS: سریع‌ترین راه برای آشنا شدن با انوع نمونه سوالات هر چهار Skill آزمون آیلتس و  همچنین یادگیری بهترین استراتژی پاسخ دادن به هر نوع سوال. با مطالعه این کتاب در کمتر از چند هفته میتونید با تمام نمونه سوالات آزمون آیلتس در هر 4 مهارت Listening، Reading، Writing و Speaking آشنا بشید و بهترین روش پاسخ دادن به این سوالات را یاد بگیرید.
  • کتاب Focus on Vocabulary 2بهترین مرجع برای یادگیری مجموعه لغات آکادمیک مورد نیاز برای شرکت کردن در آزمون IELTS و همچنین تمرین کردن مهارت‌های Reading و Critical Thinking. روشی که در این کتاب برای آموزش لغات جدید انتخاب شده فوق العاده است. شما لغات جدید را در متن میبینید و بعد سعی میکنید معنی لغات را در متن حدس بزنید که این یکی از مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای گرفتن نمره ایده آل در بخش Reading آزمون آیلتس هست. همچنین با Collocationهای مهم لغات آکادمیک و Word Family این مجموعه لغات آشنا میشید. توجه کنید که این کتاب یک مجموعه 2 جلدی است و ما مطالعه جلد دوم را به شما پیشنهاد میکنیم.

3-2-   جزوات

جزوات و مقالات ارائه شده در کلاس‌های آنلاین وبسایت ZabanTips.com و همچنین وبلاگ زبان تیپس را مطالعه کنید. نکات موجود در این ویدئوها و مقالات کمک بسیار خوبی برای شما هستند.

3-3- اپلیکیشن‌ها

  • Flipboardبهترین اپلیکیشن برای مطالعه جدیدترین مقالات نشریات دنیا با توجه به موضوعات مورد علاقه شما. در این اپلیکیشن موضوعات مورد علاقه خودتون رو انتخاب میکنید (مثلاً بهتره موضوعات پرتکرار IELTS مثل Health، Education، Technology، Environment، City Life، Animals، Crime، Advertising و …). بعد هر روز جدیدترین مقالات بهترین نشریات دنیا بر اساس علایق انتخاب شده در حساب کاربری شما به شما نمایش داده میشه و میتونید این مقالات رو مطالعه کنید. فراموش نکنید که برای افزایش نمره خودتون در قسمت Reading آزمون IELTS، باید به طور مستمر مقالات متنوع را مطالعه کنید.
  • Grammarlyبرای دوستانی که برای تصحیح Writing دسترسی به معلم حرفه‌ای ندارند، این اپلیکیشن هوشمندترین مصحح آنلاین به حساب میاد. شما میتونید با پرداخت هزینه ماهانه ؟ دلار، بسیاری از خطاهای گرامری و نوشتاری خودتون رو برطرف کنید. البته فراموش نکنید که این اپلیکیشن نمیتونه جایگزین فرآیند تصحیح Writing توسط معلم‌های حرفه‌ای بشه.
  • TED: در این اپلیکیشن میتونید جدیدترین و جذاب‌ترین سخنرانی‌های دنیا را در ارتباط با خلاقانه‌ترین دستاوردهای  بین‌المللی در حوزه‌های مختلف ببینید. پیشنهاد ما به شما مشاهده ویدئوهای مختلف در ارتباط با موضوعات پرتکرار در آزمون آیلتس هست. دیدن این ویدئوها یک تمرین جذاب برای تقویت مهارت Listening و Critical Thinking هست. همچنین میتونید لغات جدید هر ویدئو را با استفاده از یک دیکشنری یاد بگیرید. اگر ویدئوها را با زیرنویس انگلیسی ببینید، در درازمدت میتونه بخش زیادی از خطاهای املایی و گرامری شما را برطرف کنه.

منبع : زبان تیپس

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    13:57       1395/10/26
  • تعداد بازدید :
    2187
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

منابع آیلتس

آیلتس

نمره آیلتس

زبان انگلیسی

آموزش منابع آیلتس

آموزش زبا انگلیسی


دسته بندی

موارد دیگر


درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.