تبلیغات
شما

9 باور در مورد خواب که باعث نابودی حرفه شما می‌شود

9 باور در مورد خواب که باعث نابودی حرفه شما می‌شود

اگر فکر می‌کنید که عادات بد خواب شما، در راستای مسیر موفقیت شما نیست، پس بهتر است راجع به آن دوباره بیندیشید.

فکر می‌کنید میتوانید از یک شب یا حتی از چند ساعت خواب چشم‌پوشی کرده و همچنان به کارتان برسید؟ برای بار دیگر به این مساله بیندیشید. بنا به گفته دکتر روبرت اوکسمن، مدیر موسسه "بخواب تا زندگی کنی"، باورهای فراوانی در ارتباط با خواب  وجود دارند که می‌توانند مخل یک خواب خوب شبانه و موفقیت شما باشند. در اینجا، به 9 مورد از این باورها می‌پردازیم و راه حل‌هایی برای آنها ارائه خواهیم داد.

 

1. اگر در طول شب به قدر کافی نخوابم، می‌توانم با چرت کوتاهی در طول روز آن را جبران کنم.

با اینکه این چرت‌ها می‌توانند شادابی کافی برای روزتان را تامین کنند، نمی‌توانند راه حل دائمی کمبود خواب شما باشند. اگر باید حتما چرت بزنید—بعد از ساعت 3 بعد از ظهر این کار را نکنید و آن را به 15 تا 20 دقیقه محدود کنید در غیر اینصورت بر خواب شبانه‌ تان تاثیر منفی گذاشته و چرخه نادرستی ایجاد خواهد کرد.

 

2. آخر هفته‌ها زمان خوبی برای استراحت هفته بعد است.

شما هرگز نمی‌توانید خواب را برای آینده‌تان "ذخیره" کنید. گرچه یک استراحت خوب می‌تواند کمک بزرگی برای جبران خواب از دست رفته‌تان باشد، اما بی‌حالی و کرختی را برای شما در بر خواهد داشت.

 

3. هشت ساعت خواب خیلی دور از ذهن و تجملاتی است—شش ساعت واقع‌گرایانه است.

خواب را نباید به چشم یک چیز تجملاتی دید، بلکه باید به چشم بخشی حیاتی از سلامت بدن‌تان ببینید. افرادی که به مقدار کافی می‌خوابند احساس بهتری داشته، بهتر به نظر رسیده، و در کل از سلامت بهتری برخوردارند. این قدمی اساسی برای لذت بردن بیشتر از زندگی محسوب می‌شود. وقتی برای انجام کارهایی که دوست دارید خسته باشید، لذت بردن از زندگی هم به مراتب سخت‌تر می‌شود.

 

4. اگر شب را بیدار بمانم بهتر یاد می‌گیرم و آماده امتحان می‌شوم.

اگر شب را بیدار بمانید، در طول آزمون حافظه‌تان کم آورده و با مشکل روبرو خواهد شد.  در طول مرحله REM خواب است که خاطرات روز گذشته‌‌ در ذهنمان حک می‌شود. اگر قرار باشد اطلاعات جدیدی یاد بگیریم و زمان کمتری برای خوابمان بگذاریم، اطلاعات چندانی را به خاطر نخواهیم سپرد.

 

5. با زدن دکمه اسنوز آلارم دقایق بیشتری را استراحت کرده و انرژی بیشتری میگیرم.

اگر چرت می‌زنید—یعنی کمبود خواب دارید. خواب در وقفه‌های 9 دقیقه‌ای کسب نمی‌شود، پس نسبت به زمان بیدار شدن‌تان کمی واقع بین باشید. به یک بار فشردن دکمه اسنوز آلارم بسنده کنید و به تمرینات کششی سبک با چراغ روشن بپردازید. این کار راه ملایمی برای از خواب برخواستن است.

 

6. اگر در نیمه‌های شب از خواب برخیزم، باید کتابی خوانده یا تلویزیون تماشا کنم تا دوباره خواب به چشمانم بازگردد.

نور روشن تلویزیون یا چراغ تنها ساعات بیشتری شما را بیدار نگه می‌دارد. اگر شب از خواب برخواستید، به اتاق دیگری رفته و محیط را تاریک نگه دارید. می‌توانید دعا بخوانید، مدیتیشن کنید، یا کمی تمرینات کششی سبک انجام دهید تا دوباره آماده خواب شوید.  

 

7. ورزش نزدیک ساعات خواب مرا بیدار نگه می‌دارد چون خیلی "انرژی‌ دارم."

ورزش نزدیک ساعات خواب شما را بیدار نگه می‌دارد، اما فقط به خاطر اینکه بدنتان همچنان داغ است. باید دمای مرکزی بدن را قبل از اینکه به خواب بروید پایین بیاورید. زمان مناسب برای ورزش چهار ساعت قبل از خواب است.  

 

8. با افزایش سن، بدنم به ساعات خواب کمتری نیاز پیدا می‌کند.

تحقیقات حاکی از آن است که با افزایش سن، به همان میزان خوابی نیاز داریم که در سنین پایین‌تر داریم. در واقع، افراد مسن باید ساعات بیشتری را در بستر خواب بگذرانند تا به همان میزان بخوابند – به لطف دردها، و داروهایی که آنها را در طول شب بیدار نگه می‌دارد.

 

9. کمبود خواب شاید مرا کسل کند، اما تاثیر چندانی بر سلامتی‌ام ندارد.

حتی یک ساعت خواب کمتر در شب می‌تواند خطر بروز حمله قلبی را افزایش دهد. کمبود خواب زیاد خطر بیماری‌های قلبی، دیابت نوع دوم، سکته، چاقی، سرطان، آلزایمر، و افسردگی را در پی دارد.

منبع :اسکیل ما

  • تاریخ و ساعت انتشار :
    19:26       1395/11/12
  • تعداد بازدید :
    1175
  • پسندیده :

کلمات کلیدی

خواب

کار

بی خوابی

خستگی




درخواست معلم خصوصی یا آموزشگاه

اگر به دنبال انتخاب معلم خصوصی حرفه ای یا دوره های آموزشی در آموزشگاه های معتبر هستید؛ با ثبت اطلاعات خود در فرم درخواست معلم خصوصی یا رزرو آموزشگاه می توانید هر چه سریعتر به کمک بلدیاب کلاس خصوصی یا گروهی مناسب خود را بیابید. (مشاهده فرم درخواست)

اجاره فضای آموزشی خصوصی و گروهی

اگر برای برگزاری کلاس های خصوصی, نیمه خصوصی یا گروهی خود نیاز به فضای آموزشی دارید، سایت بلدیاب امکانی برای شما فراهم کرده تا بتوانید با توجه به شرایط تدریس تان، اقدام به اجاره فضای آموزشی مناسب خود نمایید. (مشاهده مکان های آموزشی)

بلدیاب چگونه کار میکنید؟

سایت بلدیاب با معرفی و تبلیغ دوره های آموزشی مدرسین خصوصی و آموزشگاهای کل کشور فضایی را فراهم نموده تا کاربرانی که نیاز به دوره های آموزشی مختلف دارند با یک جست و جوی ساده در بلدیاب بتوانند مدرس یا آموزشگاه مناسب خود را بیابند و اطلاعات تماس آنها را مشاهده کنند. (درخواست دوره های آموزشی)

‌شرایط همکاری با بلدیاب

مدرسین خصوصی و آموزشگاه داران محترم می توانند برای تبلیغ دوره های آموزشی خود و جذب شاگرد برای کلاس های خصوصی و گروهی ، در هر زمینه ای (درسی، فنی، هنری، ورزشی، مالی ، حسابداری، کسب و کار و ... ) در سایت بلدیاب ثبت نام کنند و از خدمات آن استفاده نمایند. (ثبت نام و همکاری)

راهنمای تصویری استفاده از سایت بلدیاب

اگر مدرس خصوصی هستید یا آموزشگاه دارید بهتر است قبل از ثبت دوره های آموزشی خود از راهنمای بلدیاب استفاده کنید تا در معرفی دوره های خود و جذب شاگرد یا هنرجو موفق تر عمل کنید. (مشاهده راهنمای بلدیاب)

Baladyab اسماعیل محمدی

" اگر به دنبال دوره‌های آموزشی در هر زمینه ای به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی هستید، یا می‌خواهید از دوره‌های برگزار شده توسط آموزشگاه‌های استان خود باخبر شوید، در وب سایت بلدیاب می‌توانید اساتید و آموزشگاه‌های که دوره شما را برگزار میکنند را پیدا کنید، در صورت نیاز با آنها تماس بگیرید و به صورت حضوری با آنها کلاس برگزار کنید. "

شما هم می توانید نظر خود را درباره سایت بلدیاب ثبت کنید.